طرز تهیه پیتزا روستیکا

طرز تهیه پیتزا روستیکا

انتشار:

 

پیتزا یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهایی است که در سراسر دنیا ساخته می شود. این غذا برای اولین بار در کشور ایتالیا پخته شده است، به همین دلیل اصالت پیتزا به کشور ایتالیا بر می گردد. با گذشت زمان مدل های مختلفی از پیتزا در سراسر جهان پخته شد. پیتزا روستیکا نیز یکی از مدل های پیتزا است که مختص کشور ایتالیا است و توانسته است که رضایت مخاطبان زیادی را جلب کند.
پیتزا روستیکا

مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزا روستیکا


⦁    آرد صفر؛ ۵۰۰ گرم
⦁    آب؛ ۳۰۰ میلی لیتر
⦁    روغن زیتون؛ ۳ قاشق غذا خوری
⦁    نمک؛ به مقدار کافی
⦁    شکر؛ یک قاشق غذاخوری
⦁    مخمر؛ ۴ گرم
مواد مورد نیاز برای داخل پیتزا
⦁    گوجه گیلاسی؛ ۷۰۰ گرم
⦁    زیتون سیاه؛ ۱۰۰ گرم
⦁    تن ماهی؛ ۱۰۰ گرم
⦁    ریحان تازه؛ ۸ برگ
⦁    پونه کوهی خشک شده؛ یک قاشق غذاخوری
⦁    سیر رنده شده؛ ۱ حبه
⦁    روغن زیتون؛ ۱ قاشق غذاخوری
⦁    پنیر پروولون ایتالیایی؛ ۲۰۰ گرم

طرز تهیه پیتزا روستیکا

برای تهیه پیتزا روستیکا بهتر است که در مرحله اول خمیر آن را آماده کنیم برای تهیه خمیر پیتزا روغن آب و نمک را با هم دیگر ترکیب کنید و هم بزنید که کاملا مخلوط شود در ادامه آرد ، مخمر و شکر را که با همدیگر ترکیب شدند را کم کم به کاسه حاوی آب و روغن اضافه کنید. برای اینکه خمیر حالت یکدست و صافی داشته باشد بهتر است که از آرد الک شده استفاده نمایید، در عین حال خمیر را به آرامی با دست ورز دهید تا مواد با همدیگر ترکیب شوند و خمیر یکدست درست شود. پس از آن که خمیر آماده شد آن را در کاسه ای گذاشته و روی آن را بپوشانید و برای مدت سه ساعت خمیر را در جای گرم و تاریک قرار دهید.
در مدت زمانی که خمیر آماده می شود بهتر است که مواد روی پیتزا را آماده کنید برای این کار گوجه گیلاسی های آماده شده را به خوبی بشورید و نصف کنید علاوه بر این زیتون ها و پنیری که برای تضاد در نظر گرفته اید را نیز به صورت یک دست و در برش های منظم خرد کنید. در مرحله بعد تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن زیتون داغ شد سیر رنده شده را همراه با تن ماهی به تابه اضافه کنید تا کمی تفت بخورد، پس از آنکه مدت زمان معینی گذشت گوجه گیلاسی خرد شده را به تابه اضافه کنید و برای مدتی همراه با مواد تفت دهید. بهتر است که این کار را حدود ۱۰ دقیقه ادامه دهید و قبل از آنکه تابه را از روی حرارت بردارید تعدادی برگ ریحان را به مواد اضافه کنید تا آن را معطر و خوشمزه تر کند.
در مرحله بعد پس از آنکه مواد آماده شدند خمیر پیتزا را به دو قسمت تقسیم کنید و قسمتی از آن را در ابعاد مناسبی پهن کنید به طور معمول ابعادی که برای خمیر پیتزا روستیکا در نظر گرفته می شود به شکل مستطیل ۳۲ در ۴۵ است. خمیر پیتزا را بهتر است که بر روی سینی فر که از قبل آن را چرب کرده اید و یا با کاغذ مناسب فر آن را پوشانده اید پهن کنید. در ادامه مواد آماده شده را روی خمیر بریزید و روی آن پخش نمایید. پس از آن زیتون ها را همراه با پنیر روی مواد بریزید و مقداری پونه به ان ها اضافه کنید. پس از آن باقیمانده خمیر را پهن کنید و بر روی مواد بگذارید. دو طرف خمیر را به هم وصل کنید و به آن حدود نیم ساعت استراحت دهید.
در مرحله آخر مقداری رومال را که از ترکیب زده تخم مرغ و شیر درست شده است را روی خمیر پیتزا بمالید و پس از آن، پیتزا را داخل فر از قبل داغ شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. اجازه دهید که پیتزا به مدت یک ساعت داخل فر بماند. پس از آنکه پیتزا آماده  شد آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی سرد شود و سپس آن را سرو کنید‌.

طرز تهیه پیتزا روستیکا