طرز تهیه استیک فیورنتینا

طرز تهیه استیک فیورنتینا

انتشار:

 

مواد لازم برای استیک فیورنتینا؛

گوشت تیکه شده گاو با ضخامت ۴تا ۵ سانتی متر
رزماری تازه ۱ دسته
مریم گلی تازه ۱ دسته
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم برای مزه سازی استیک

آموزش پخت استیک فیورنتینا


نحوه آماده سازی استیک فیورنتینا

تابه مخصوص گریل کردن گوشت را باید روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا داغ شود. سپس گوشت تکه شده را خشک کنید و دو طرف آن را لا نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس دسته های رزماری و مریم گلی را به شکل فرچه ای ببندید و از ان برای برس زدن روغن زیتون به گوشت استفاده کنید. این مساله سبب می شود که گوشت عطر و بوی رزماری و مریم گلی را بگیرد. پس از آن گوشت را داخل تابه داغ شده پخت دهید. یک طرف گوشت را تقریبا ۱۲ دقیقه پخت دهید و طرف دیگر را ۹ دقیقه پخت دهید که حالت آبدار گوشت نیز باقی بماند. پس از آن گوشت ها را در قطعات مساوی تقسیم کنید و سرو نمایید.

Fiorentina steak

تهیه استیک فیورنتینا در ایران

همانگونه که اشاره کردیم؛ گاهی اوقات ممکن است که برخی از غذاهای سایر کشور ها در کشور های دیگر نیز تهیه شود. برخی از رستوران ها و فست فودی های ایران نیز ممکن است که استیک فیورنتینا را بر اساس دستور های لازم آماده کنند و در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. قیمت این استیک بر اساس عوامل مختلفی از جمله حجم گوشت مورد استفاده، نوع گوشت، طرز تهیه، محل ارائه و ..‌ متفاوت باشد.


استیک فیورنتینا

یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه ذهن افراد مختلف و زیادی را به خود درگیر کرده است، تامین غذا برای افراد مختلف است. با توجه به این مساله انواع مختلفی از غذا ها و خوراکی ها  تولید می شود و در اختیار انسان ها قرار می گیرد. نوع غذایی که افراد مورد استفاده قرار می دهند بر اساس عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد، که این مساله نیز در ایجاد تنوع برای غذا تاثیر گذار است.
معرفی استیک فیورنتینا
کشور ایتالیا یکی از کشور هایی است که تنوع غذایی زیادی دارد و معمولا غذا هایی که در این کشور تهیه می شود نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. با توجه به این مسائل کشور های دیگر نیز تمایل دارند که محبوب ترین غذا های این کشور را تهیه کنند و در اختیار هموطنان خود قرار بدهند. از جمله محبوب ترین غذا هایی که در ایتالیا تهیه می شود می توان به پیتزا، لازانیا، استیک فیورنتینا، ریبولیتا، پولنتا و ... اشاره کرد. در ادامه مطالب می خواهیم که ویژگی های مربوط به استیک فیورنتینا را برای شما شرح دهیم.

استیک لذیذ فیورنتینا


ویژگی های مربوط به استیک فیورنتینا

همانگونه که اشاره کردیم؛ استیک فیورنتینا از جمله غذا های ایتالیایی است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. مزه این غذا به گونه ای است که علاوه بر مردم ایتالیا، ساکنین سایر کشور ها نیز به این نوع غذا علاقه مند هستند. این غذا را به عنوان استیک تی بن فیورنتینا نیز می شناسند. این نوع غذا را از گوشت گاو تهیه می کنند. این گوشت را معمولا با روش خاصی برش می زنند و برای آن قطری نزدیک به ۵ سانتی متر در نظر می گیرند. هنگام پخت این گوشت معمولا دو طرف گوشت ۹ تا ۱۲ دقیقه پخت داده می شود. این پخت تا جایی ادامه پیدا می کند که وسط گوشت خام باقی بماند و دو طرف آن کاملا پخته شود. در ایتالیا این نوع استیک را معمولا با گوشت گاو چیانینا تهیه می کنند. این نوع استیک را معمولا بر اساس دستوری که برای آن در نظر گرفته شده است آماده نی کنند، اما گاهی اوقات ممکن است که در برخی مناطق تغییراتی را در هنگام پخت آن ایجاد کنند.

 

جمع بندی
با توجه به نکات گفته شده؛ غذا و مواد خوراکی در سراسر جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. به شکلی که در سراسر نقاط دنیا با استفاده از مواد غذایی مختلف، غذا های گوناگونی تولید می شود و در اختیار افراد قرار می گیرد. یکی از محبوب ترین غذا هایی که در کشور ایتالیا تولید می شود و امروزه در سایر کشور از جمله ایران نیز ارائه می شود، استیک فیورنتینا است. ای نوع استیک را معمولا با قطعه ای از گوشت گاو تهیه می کنند که با روش های مخصوص برش داده می شود و براساس دستور غذایی که برای آن در نظر گرفته شده است پخت داده می شود.