دستور پخت اوسوبوکو

دستور پخت اوسوبوکو

انتشار:

 

مواد مورد نیاز برای پخت اوسوبوکو

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام پخت هر غذایی باید به آن توجه داشت؛ تهیه مواد اولیه و مورد نیاز برای پخت غذا است. مواد اولیه ای که برای پخت اوسوبوکو مورد نیاز است شامل موارد زیر است؛
رزماری تازه: ۱شاخه
آویشن: به مقدار لازم
برگ بو: ۲ عدد
میخک: به مقدار لازم
گوشت تازه گوساله: به مقدار لازم ( ۳ تکه)
آرد: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار مورد نیاز
روغن نباتی: نصف پیمانه
پیاز خرد شده: ۱ عدد
هویج خرد شده: ۱ عدد
کرفس خرد شده: ۱ ساقه
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق
آب مرغ: ۳ پیمانه
شراب در صورت تمایل: ۱ پیمانه
جعفری خرد شده تازه: ۳ قاشق
پوست لیمو: ۱ قاشق
پنیر: به مقدار لازم
قبل از اینکه پخت غذا را شروع کنید، مواد اولیه لازم را تهیه کنید تا بتوانید به راحتی پخت و پز اوسوبوکو را انجام دهید.

آموزش طبخ اوسوبوکو


آموزش طبخ اوسوبوکو

برای تهیه اوسوبوکو ابتدا باید دسته سبزی های معطر را آماده کنید. برای این کار، رزماری، میخک و آویشن را دسته کنید و با پارچه پنیر یکی کنید. پس از این مرحله باید این دسته را به گوشت استخوان دار گوساله وصل کنید و آن ها را همراه با نمک و فلفل خرد کنید. پس از خرد کردن ساقه های گوشت، ان را دخل آرد بگذارید تا تمام اطراف آن آردی شود‌. در مرحله بعد گوشت ها را به قابلمه ای که روغن نباتی را داخل ان داغ کرده اید اضافه کنید و تا قهوه ای شدن تمام قسمت های گوشت سرخ کنید.
 برای قهوه ای شدن گوشت گوساله معمولا ۳ تا ۴ دقیقه زمان نیاز است. پس از آنکه گوشت ها سرخ شدند، آن ها را از قابلمه بیرون آورید و پس از آن هویج، کرفس و پیاز را داخل قابلمه تفت دهید. این سبزیجات هنگام تفت دادن آب پس می دهند که تفت دادن را تا زمان جمع شدن آب باید ادامه داد، برای جمع شدن آن کمی نمک به مواد اضافه کنید. پس از آن رب را به مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا کاملا با همدیگر مخلوط شوند. پس از مراحل ساقه های گوشت را به مواد آماده شده اضافه کنید، و کم کم شراب را به مواد اضافه کنید تا مواد کاملا مزه بگیرند.
سپس دو لیوان از عصاره مرغ را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که بجوشد. بعد از ۱.۵ گوشت ها را چک کنید که کاملا پخته باشد. اگر گوشت ها نرم شده بود، غذا آماده سرو کردن است. اگر نیاز به پخت بیشتر داشت نیز می توانید از عصاره مرغ به مواد اضافه کنید که بتوانید مدت بیشتری مواد را بجوشانید.

مواد مورد نیاز برای پخت اوسوبوکو

اوسوبوکو غذای چه کشوری است؟

زمانی که افراد می خواهند در مورد غذا ها اطلاعاتی را کسب کنند، به اصالت آن و همچنین دستور پخت و مواد اولیه ای که در آن بکار برده می شود اهمیت ویژه ای می دهند. اوسوبوکو از جمله غذا های ایتالیایی است که محبوبیت زیادی در این کشور دارد و بر این اساس در سایر کشور ها نیز شناخته شده است. اوسوبوکو در زبان ایتالیایی به معنی استخوان تو خالی است. اسم این غذا نیز بر این اساس انتخاب شده است. اوسوبوکو را معمولا از گوشت گوساله درست می کنند و با استفاده از روش بخصوصی که در هنگام آماده سازی آن بکار برده می شود، مزه دلنشینی دارد و سبب شده است که روز به روز در میان مردم محبوب تر شود. این غذا را به عنوان یکی از اصیل ترین غذا های ایتالیایی در نظر می گیرند.

risotto-osso-buco