دستور پخت کیک برنج و گوشت

دستور پخت کیک برنج و گوشت

انتشار:

 

غذا هایی که در سراسر دنیا تهیه می شود، از لحاظ طعم، مزه، ظاهر، موادی که در آن بکار برده می شود می توانند با همدیگر  تفاوت داشته باشد. ایتالیا از جمله معروف ترین کشور ها در تنوع غذایی است. در واقع تعداد غذا هایی که در کشور ایتالیا پخته می شود بسیار زیاد است. کیک برنج و گوشت تیز از جمله غذا های ایتالیایی است که برای اولین بار در این کشور پخته شد و در حال حاضر در سراسر جهان پخته می شود و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

کیک برنج و گوشت

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک برنج و گوشت

زمانی که تصمیم می گیرید که کیک برنج و گوشت درست کنید، در ابتدا بهتر است که مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کنید. از جمله موادی که برای تهیه کیک برنج و گوشت لازم است می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
چاشنی سس گوشت؛ به مقدار لازم
گوشت چرخ شده؛ ۵۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی؛ ۱۴۰ گرم
پیاز؛ یک عدد
آب جوش؛ ۳ لیوان
روغن زیتون؛ به مقدار لازم
نمک؛ به مقدار کافی
فلفل؛ به مقدار کافی
برگ بو؛ تعدادی
برنج ریزوتو؛ ۴۵۰ گرم
پنیر رنده شده؛ ۵۰ گرم
زعفران دم شده؛ ۲ قاشق غذا خوری
شیر؛ نصف لیوان
پنیر موزارلا؛ ۲۵۰ گرم
کنسرو نخود فرنگی؛ ۱۰۰ گرم
آرد سوخاری؛ به مقدار لازم

طرز تهیه کیک برنج و گوشت

پختن کیک برنج و گوشت دارای چند مرحله است که باید به ترتیب همگی را انجام داد تا بتوان غذایی با کیفیت، خوشمزه و با ظاهری زیبا داشت.
در مرحله اول بهتر اس که سس گوشت را درست کنید. برای این کار در ابتدا تابه ای را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید که داغ شود. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و پس از داغ شدن گوشت های چرخ کرده را داخل تابه بریزید. مقداری آب به گوشت اضافه کنید که گوشت همراه آن پخته شود. در ادامه نمک، فلفل، برگ بو و رب گوجه فرنگی را به گوشت های در حال پخت اضافه کنید. برای اینکه سس گوشت کاملا آماده شود ۲۰ دقیقه فرصت دهید که روی حرارت بماند.
در مرحله دوم باید برنج ها را آماده کنید. به این صورت که ابتدا قابلمه ای را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید. در ادامه  نصف پیاز خرد شده را به روِغن زیتون اضافه کنید و اجازه دهید که تفت بخورد. بعد از چند دقیقه برنج را به روغن اضافه کنید و روی حرارت با شعله بالا تفت دهید. در ادامه کار زعفران دم شده را به دو پیمانه آب اضافه کنید و کم کم به برنج اضافه کنید که پخته شود. برنج باید تا زمانی که آب آن به طور کامل بخار شود پخت داده شود، برای اینکه برنج مزه بهتری داشته باشد مقداری نمک را همراه با فلفل به برنج اضافه کنید. پس از اینکه برنج را از روی حرارت برداشتید مقداری شیر را همراه با پنیر رنده شده به برنج اضافه کنید و هم بزنید و تا ده دقیقه هم بزنید که کاملا مخلوط شود و در عین حال برنج نیز سرد شود.
در مرحله سوم باید قالبی مناسب را آماده کنید و آن را با روغن زیتون چرب کنید. در ادامه مقداری آرد سوخاری داخل قالب بریزید و نصف برنج را به قالب اضافه کنید، برنج را کاملا سفت کنید که از هم باز نشود، بعد از آن سس گوشت را همراه با نخود فرنگی پخته شده و پنیر موزارلا وسط فضایی که در برنج ایجاد کرده اید بریزید و مابقی برنج را به قالب اضافه کنید. در آخر کار آرد سوخاری را بر روی برنج بریزید و داخل فر که از قبل داغ شده است قرار دهید. برنج باید در فر با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید که کاملا پخته شود. پس از آنکه برنج پخته شد، آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید که حدود نیم ساعت سرد شود. در آخر برنج را از قالب خارج کنید و آن را سرو کنید.

طرز تهیه کیک برنج و گوشت