طرز تهیه پیتزا پاریجینا

طرز تهیه پیتزا پاریجینا

انتشار:

 

پیتزا یکی از محبوب ترین غذا هایی است که در سراسر جهان تولید می شود. این غذا جز برترین غذا ها شناخته می شود و توسط افراد زیادی مورد پسند قرار می گیرد. پیتزا برای اولین بار در کشور ایتالیا تولید شد و پس از آن مدل های مختلف آن در سراسر جهان تولید شد. هر کدام از این مدل ها می توانند دستور پخت متفاوتی داشته باشد. پیتزا پاریجینا یکی از مدل های پیتزا است که از محبوبیت زیادی برخوردار است.

پیتزا پاریجینا

مواد لازم برای تهیه پیتزا پاریجینا

زمانی که تصمیم می گیرید که پیتزا پاریحینا را درست کنید، بهتر است که در ابتدا مواد اولیه آن را تهیه کنید. از جمله موادی که برای تهیه پیتزا پاریجینا مورد نیاز است می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
یک رول خمیر پیتزا؛ ۴۰۰ گرم
یک رول خمیر هزارلا؛ ۲۷۵ گرم
گوجه فرنگی پوره شده؛ ۲۵۰ گرم
موزارلا؛ ۲۰۰ گرم
ژامبون پخته شده؛ ۱۲۰ گرم
نمک؛ به مقدار کافی
فلفل؛ به مقدار کافی
آویشن؛ به مقدار دلخواه
روغن زیتون؛ به مقدار کافی
زرده تخم مرغ؛ یک عدد
شیر؛ یک پیمانه
کنجد؛ به مقدار دلخواه

طرز تهیه پیتزا پاریجینا

برای تهیه پیتزا پاریجینا باید در مرحله اول پوره گوجه فرنگی را داخل کاسه ای بریزید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و کمی مخلوط کنید‌. در ادامه روغن زیتون و آکیشن را به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. پس از آن سینی فر را خارج کنید و کاغذ مخصوص فر را داخل سینی بگذارید و پنیر پیتزا را روی آن کامل پهن کنید. در ادامه مراحل سس گوجه فرنگی را که آماده کرده اید را روی پنیر پیتزا بریزید و کاملا آن را پخش کنید. پنیر پیتزا را داخل سینی فر باید به گونه ای پهن کنید که از هر طرف ۱.۵ سانتی متر فاصله بگیرد.
در مرحله دوم، ژامبون ها را داخل روغن زیتون سرخ کنید و پس از آن که مقداری سرخ شدند ان ها را روی سس گوجه فرنگی پهن کنید. در ادامه پنیر موزارلا را به مواد اضافه کنید. پس از اینکه این مراحل را به طور کامل انجام دادید، خمیر هزارلا را بر روی مواد قرار دهید و کناره های ان را به خمیر پیتزا وصل کنید. برای اینکه پیتزا ظاهری زیبا داشته باشد می توانید خمیر پیتزا و خمیر هزارلا را به صورت طرح دار به هم وصل کنید. در مرحله بعد روی خمیر هزارلا چند سوراخ ایجاد کنید که مواد داخل آن به خوبی پخته شود.

در ادامه شیر و زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و بر روی پیتزا بمالید. این کار باعث می شود وه پیتزا رنگ زیبا تری داشته باشد و در عین حال خوشمزه تر باشد. برای تزئین پیتزا می توانید مقداری کنجد روی آن بپاشید. پس از آنکه پیتزا را آماده کردید آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فری با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید. بهتر است که فر را از قبل گرم کنید تا پیتزا بهتر پخته شود. پس از آنکه پیتزا آماده شد، اجازه دهید که کمی خنک شود و سپس آن را سرو کنید.

طرز تهیه پیتزا پاریجینا