دستور پخت کک او ون

دستور پخت کک او ون

انتشار:

 

غذا های فرانسوی از جمله مشهور ترین غذا هایی است که سراسر جهان شناخته شده اند. این غذا ها معمولا از مزه های دلنشینی برخوردار هستند و توانسته اند که محبوبیت زیادی در میان مخاطبان پیدا کنند. کک او ون یکی از غذا های فرانسوی است که در سراسر جهان شناخته شده است و دستور پخت راحتی دارد. این غذای فرانسوی معمولا به عنوان غذای اصلی و در فصل های سرد سال سرو می شود.

مواد اولیه مورد نیاز برای پخت کک او ون

از جمله مواد اولیه ای که برای تهیه کک او ون لازم است می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
مرغ )به طور معمول ران مرغ همراه استخوان و پوست): ۶ تکه
بیکن: ۷ تکه
قارچ:  به مقدار لازم
کره: به مقدار لازم
آب مرغ: بک پیمانه و نصفی
هویج: ۲ عدد
پیاز مرواریدی یخ زده: ۴/۳ پیمانه
سس ووستر شایر: به مقدار لازم
نمک: یک قاشق چاییخوری
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
آویشن تازه: دو قاشق غذا خوری
برگ بو: یک برگ
سیر له شده: سه حبه
آوبشن خشک: ۲/۱ قاشق چایخوری
زمانی که تصمیم گرفتید این غذا را بپزید، در ابتدا مواد لازم را خریداری نمایید.

مواد اولیه مورد نیاز برای پخت کک او ون

دستور پخت کک او ون

برای پخت این غذای فرانسوی، در ابتدا باید کره را داخل ماهیتابه داغ کرد تا کاملا آب شود و حالت کف مانند بگیرد، سپس بیکن ها را خرد کنید و داخل کره کاملا سرخ نمایید. در ادامه پس از سرخ شدن بیکن ها آن ها را از ماهیتابه خارج کنید و برای آنکه روغن آن گرفته شود بیکن های سرخ شده را بر روی دستمال قرار دهید. در ادامه تکه های مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید و سپس آن ها را در ماهیتابه ای که کره در آن داغ شده است، سرخ کنید، سرخ کردن مرغ ها را تا جایی ادامه دهید که کاملا طلایی شود. بعد از آنکه مرغ ها سرخ شدند، آن ها را از ماهیتابه خارج کنید و در ظرفی جداگانه نگهداری کنید.
پس از آن باید سس غذا آماده شود. برای تهیه سس کک او ون در ابتدا هویج ها را خرد کنید و همراه با پیاز های مرواریدی داخل ماهیتابه سرخ کنید. در همین حین آویشن خشک شده را به پیاز و هویج اضافه کنید و آن ها را سرخ کنید. پس از آنکه این مواد به مقدار کافی سرخ شدند باید آب مرغ را به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید که همراه با مواد بجوشد. سپس نمک و آویشن تازه را همراه با سیر های له شده و رب به مواد اضافه می کنیم. برای اینکه بوی مرغ گرفته شود، یک برگ بو را نیز به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که سس به غلظت مناسب برسد. برای آنکه سس غلظت مناسبی داشته باشد و بافتی نرم بگیرد آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و چند دقیقه قبل از اینکه آن را از روی حرارت بردارید سس ووستر شایر را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که کاملا مخلوط شوند.
در ادامه باید بیکن های سرخ شده را به سس اضافه کنید و مرغ ها را روی آن بچینید. پس از انجام این مراحل در ماهیتابه را بگذارید و آن را به فری با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت انتقال دهید و اجازه دهید که نزدیک ۲۵ دقیقه داخل فر باشد. پس از این ۲۵ دقیقه قارچ های سرخ شده با کره را به مرغ اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر اجازه دهید که بپزد. بعد از سپری کردن این مراحل غذای شما آماده سرو خواهد بود .سعی کردیم دستور پخت کک او ون را به راحترین روش با شما به اشتراک بزاریم

دستور پخت کک او ون