دستور پخت آرانچینو کلاسیک سیسیلی

دستور پخت آرانچینو کلاسیک سیسیلی

انتشار:

 

با توجه به ذائقه ای که مردم هر منطقه و کشور دارند، غذا های متفاوتی در آن منطقه پخته می شود. این نساله سبب شده است که تنوع غذایی که در سراسر جهان وجود دارد روز به روز افزایش پیدا کند. آرانچینو کلاسیک سیسیلی یکی از غذاهای معروف سیسیل است که در میان مردم ایتالیا و سراسر جهان شناخته شده است. این غذا بخاطر ظاهر زیبا و مزه دلنشینی که دارد توانسته است توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

آرانچینو کلاسیک سیسیلی

مواد لازم برای تهیه آرانچینو کلاسیک سیسیلی

برنج دانه کوتاه؛ ۳۰۰ گرم
زعفران ساییده شده؛ ۴/۱ قاشق چایی خوری
آب؛ ۲ پیمانه
پنیر پارمیزان؛ ۲ قاشق غذاخوری
کره؛ چهار قاشق چایخوری
نمک؛ به مقدار کافی
فلفل؛ به مقدار کافی
پنیر موزارلا؛ ۱۲۰ گرمی
آرد چند منظوره؛ ۴/۱ پیمانه
تخم مرغ تازه؛ ۲ عدد بزرگ
آرد سوخاری؛ ۲ پیمانه
روغن گیاهی؛ به مقدار کافی
روغن زیتون؛ یک قاشق غذاخوری
پیاز؛ یک عدد خرد شده
هویج؛ ۳ قاشق غذاخوری خرد شده
کرفس؛ سه قاشق غذا خوری خرد شده
گوشت چرخ کرده؛ ۱۸۰ گرم
آب جوش؛ ۲ قاشق غذا خوری
رب؛ ۲ قاشق غذا خوری
پوره گوجه فرنگی؛ ۱ پیمانه
نخود سبز؛ ۳/۱ پیمانه

نحوه پخت آرانچینو کلاسیک سیسیلی

برای پخت آرانچینو کلاسیک سیلیسی در مرحله اول باید برنج را آماده کرد. برای اینکار قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید و برنج را همراه با ۱و ۲/۱ پیمانه آب و زعفران داخل آن بریزد. اجازه دهید که برنج پخته شود و آب آن کاملا بخار شود. این کار به مدت زمانی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. در ادامه مراحل درب ظرف را بردارید و نمک و فلفل و کره را همراه با پنیر پارمیزان رنده شده به برنج پخته شده اضافه کنید و هم بزنید که کاملا با همدیگر مخلوط شوند. پس از مخلوط شدن مواد با برنج، آن را از قابلمه خارج کنید و بر روی سینی پهن کنید تا کاملا سرد شود.
در مرحله بعد باید سس گوشت را آماده کرد. برای اینکار تابه ای را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید که داغ شود، پس از آن پیاز، هویج و کرفس خرد شده را به روغن اضافه کنید و به مدت حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید که کاملا نرم شوند. پس از آن گوشت های چرخ شده را به مواد اضافه کنید تا به همراه آن ها تفت بخورد و پس از آن آبجوش را به مواد اضافه کنید. اجازه دهید که مواد همراه باهم حدود یک دقیقه تفت بخورند و پس از آن رب را همراه با پوره گوجه فرنگی به مخلوط آماده شده اضافه کنید. به مواد اجازه دهید که حدود ۱۰ دقیقه پخته شوند. پس از آن نخود فرنگی را همراه با مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و حدود ده دقیقه دیگر اجازه دهید که بر روی حرارت باقی بماند. پس از آنکه مواد غلیظ شدند، آن ها را از تابه خارج کنید و اجازه دهید که سرد شود.
تصویردر مرحله آخر باید توپک های برنجی را برای سرخ کردن آماده کنید. برای این کار یک قاشق برنج را در کف دست پهن کنید و به آن حالت کاسه مانند بدهید. در ادامه مقداری از سس را همراه با تکه ای پنیر موزارلا وسط برنج قرار دهید و آن را به شکل توپک در بیاورید. در ادامه ۲/۱پیمانه آب را همراه با آرد و تخم مرغ و نمک را به هم اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. پس از آن توپک ها را به آرامی داخل این مواد بغلطانید و در ادامه داخل آرد سوخاری قرار دهید. پس از آنکه تمام توپک ها آماده شدند آن ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید و سپس سرخ کنید که تمام جهات آن طلایی شود. هم اکنون آرانچینو کلاسیک سیسیلی شما آماده سرو است.

نحوه پخت آرانچینو کلاسیک سیسیلی