طرز تهیه راویولی

طرز تهیه راویولی

انتشار:

 

تنوع غذایی که در سراسر دنیا وجود دارد بسیار بالا است. به گونه ای که افراد هر منطقه غذا های مخصوص به خود را دارند. راویولی نیز یکی از محبوب ترین غذا های کشور ایتالیا است که به علت طرز پخت و ادویه هایی که در آن بکار برده می شود در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. راویولی یک نوع پاستای ایتالیایی است که برای اولین بار در شهر جنوا ایتالیا پخت شد و پس از آن در سراسر دنیا شهرت پیدا کرد.

دستور پخت راویولی

مواد لازم برای تهیه راویولی

برای تهیه این پاستا باید در ابتدا مواد اولیه آن را تهیه کرد. از جمله موادی که برای پخت راویولی لازم است می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
تخم مرغ؛ ۳ عدد
شیر؛ ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری بر اساس نیاز
روغن مایع؛ ۲ قاشق سوپ خوری
آرد؛ ۱ تا ۱و نیم پیمانه بر اساس نیاز
سس سفید یا سس گوجه فرنگی؛ دو پیمانه
نمک؛ به مقدار کافی
گوشت چرخ کرده؛ نیم کیلو
پیاز رنده شده؛ دو تا سه قاشق سوپ خوری به مقدار لازم
جعفری خرد شده؛ یک تا دو قاشق سوپ خوری
فلفل؛ به مقدار کافی

طرز تهیه راویولی

برای تهیه راویولی در ابتدا سه عدد زرده تخم مرغ را همراه با یک سفیده تخم مرغ هم بزنید تا کاملا یکدست شود. پس از آن شیر و نمک را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود. در ادامه آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید تا گلوله گلوله نشود. اضافه کردن آرد را تا جایی ادامه دهید که مواد حالت خمیر مانند بگیرد و به دست نچسبد. در ادامه خمیر را به مدت دو ساعت استراحت بدهید تا خمیر و بیاید.
در مرحله باید کوفته ها را آماده کرد. برای تهیه کوفته ها، گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، جعفری و نمک رو مخلوط کنید و کاملا ورز دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مواد کاملا بهم بچسبد و مخلوط شود. پس از آن کوفته های ریزی درست کنید و آن ها را درون روغن سرخ کنید که هم مزه بهتری داشته باشد و هم درست کردن راویولی راحت تر باشد.
پس از این مراحل، خمیر های راویولی را روی سطحی که روی آن آرد پاشیده شده است به صورت مستطیل های کوچک پهن کنید. در ادامه کوفته ها را یک طرف خمیر قرار دهید و با طرف دیگر روی آن را بپوشانید و در ادامه آن را جوری بهم وصل کنید که باز نشود. پس از این مراحل راویولی های آماده شده را داخل آبجوشی که مقداری نمک داخل آن است بجوشانید و اجازه دهید که کاملا خمیر پخته شود. پس از آن خمیر ها را از آبجوش خارج کنید و آبکش کنید.
پس از این مراحل، داخل ظرفی نچسب و نسوز مقداری سس سفید بریزید و راویولی های آماده شده را روی آن قرار بدهید تا کاملا سطح آن را بگیرد. دوباره مقداری سس و پنیر رنده شده روی مواد بریزید و این کار را ادامه دهید تا تمام راویولی ها داخل ظرف قرار بگیرد. در آخر کار نیز مقداری سس همراه با پنیر روی مواد بریزید و آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید. پس از آماده و پخته شدن مواد، آن را از فر خارج کنید و برای سرو آماده کنید. این غذا را می توان به عنوان یک غذای اصلی در وعده ناهار و یا شام سرو کرد.

طرز تهیه راویولی