طرز تهیه پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون

طرز تهیه پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون

انتشار:

 

غذا هایی که در سراسر دنیا پخته می شود، بر اساس عوامل مختلفی می تواند طعم و مزه های متفاوتی داشته باشد. به گونه ای که ذائقه و سلیقه ای که افراد هر منطقه دارند می تواند بر این تنوع تاثیر گذار باشد و یا اینکه بر اساس مواد غذایی که در آن منطقه تولید می شود این تنوع ها تغییر می کند.
پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون یکی از غذا های ایتالیایی است که از لحاظ طعم و مزه از محبوبیت زیادی برخوردار است. این غذای ایتالیایی امروزه در سراسر جهان قابل سرو است. این غذای خوشمزه را می توان به عنوان ناهار و یا شام مورد استفاده قرار داد.

پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون

مواد لازم برای تهیه پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون

روغن زیتون؛ یک قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده؛ یک عدد
گوشت چرخ شده؛ ۳۰۰ گرم
پونه کوهی خشک شده؛ یک قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی؛ دو قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی خرد شده، ۳۰۰ گرم
نمک؛ ۱و ۲/۱ قاشق غذاخوری
سس پاستو ریحان؛ ۳ قاشق غذا خوری
پاستا جامبو؛ ۳۰۰ گرم
پنیر موزارلا؛ ۱۰۰ گرم

نحوه پخت پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون

برای پخت پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون باید مراحل را با دقت انجام داد. در مرحله اول فر را روشن کنید که داغ شود. برای این کار دمای فر را بر روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در ادامه باید سس گوشت را آماده کنید. برای اینکار تابه ای را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید که داغ شود. در ادامه پیاز های خرد شده را داخل روغن بریزید و به مدت ۶ تا ۷ دقیقه تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید و تفت دهید که از حالت صورتی رنگ خارج شود.
در مرحله بعد باید رب، گوجه فرنگی خرد شده را همراه با نمک و سس پستوی ریحان و پونه خشک شده به مواد تفت داده شده اضافه کنید و اجازه دهید که چند دقیقه تفت بخورد. درب ظرف را ببندید و اجازه دهید که سس گوشت پخته شود. برای این کار به طور تقریبی ۲۰ دقیقه زمان لازم است. قبل از آنکه مواد ته بگیرد، مواد را از روی شعله بردارید و اجازه دهید که سرد  شود.
پس از این مراحل، باید پاستا های جامبو پخت داده شوند. بهتر است که پاستا ها بر اساس دستور العملی که بر روی پاکت آن ثبت شده است پخت داده شود. به گونه ای که آن ها را باید در آب جوشیده و مقداری نمک جوشاند  و اجازه داد که پخت بخورد. پس از آن پاستا ها را از آب خارج کنید و آبکش کنید. بهتر است که پاستا ها را با آب سرد آبکش کنید که بهم نچسبند.
در ادامه ظرفی مناسب را برای داخل فر انتخاب کنید و حدود یک لیوان از سس را داخل آن بریزید. سپس پاستا های پخت خورده را با سس گوشت پر کند و در کنار هم قرار دهید. پس از ان باقیمانده سس را بر روی مواد بریزید و روی آن را به طور کامل با پنیر موزارلا بپوشانید. در آخر فویلی را بر روی مواد قرار دهید و اجازه دهید که حدود ۱۰ دقیقه پخته شود. سپس فویل را از روی مواد بردارید و اجازه دهید که حدود ۱۵ دقیقه دیگر پخته شود. پس از این مراحل می توانید پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون را سرو کنید.

نحوه پخت پاستا جامبو با سس گوشت و پستو ریحون