استفاده از دیوار آجری در دکوراسیون داخلی

استفاده از دیوار آجری در دکوراسیون داخلی

انتشار:

 

 این روزها سبک های بسیار متفاوتی را برای ایده پردازی فضای داخلی منزل مورداستفاده قرار می دهند. پل زدن به معماری های قدیمی در فضای داخلی منزل و بهره گرفتن از دیوارهای آجری خودامری است که به وفور قابل مشاهده است؛ اما آیا با مزایا و معایب این امر آشنایی دارید؟ یا اصلاً اگر قرار است شما هم از این دیوارهای آجری در دکوراسیون داخلی استفاده کنید باید از چه رنگی استفاده شود. با شرایط نگهداری این دیوارهای آجری برای بالاتر رفتن عمر مفید آن تا چه حد آشنا هستید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون تمامی این پارامترها در راستای رسیدن به یک دکوراسیون بی نظیر مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم. اگر تا کنون دست به چنین طرحی نزده اید به شما توصیه می کنیم ما را همراهی کنید چون پشیمان نخواهید شد.

دیوارهای آجری در دکوراسیون داخلی

 دکوراسیون مدرن و دیوار آجری

این روزها برای رسیدن به یک تغییر دکوراسیون اساسی افراد متریال های بسیار متمایز را مورد استفاده قرار می دهند تا با استفاده از نور پردازی بتوانند به یک تغییر دکوراسیون اساسی دست پیدا کنند. همان طور که استفاده از دیوارهای آجری بسیار طرفدار پیدا کرده است و مشتاقان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است؛ اما به یاد داشته باشید که این سبک ایده پردازی برای شهرهای شمالی ایده مناسبی نیست زیرا این دیوار با آب و هوای مرطوب سازگاری چندانی ندارد. از سوی دیگر برای بخش های از کشور که هوا سرد است هم استفاده از دیوارهای آجری توصیه نمی شود زیرا عایق حرارتی ایده الی نیست مگر اینکه وسایل گرمایشی حسابی مهیا باشد. این را به یاد داشته باشید که نگهداری از این دیوار قدری برای شما وقت گیر است پس اگر حوصله ندارید قید این دیوار را بزنید. از سوی دیگر برای گلخانه های خود بهتر است از کاغذ دیواری اجری استفاده کنید زیرا دیوارهای آجری با آب میانه خوبی ندارند.

دکوراسیون مدرن و دیوار آجری

 مزایای استفاده از دیوارهای آجری چیست؟

 اگر طرفدار دکوراسیون های کلاسیک و روستیک هستید باید به شما بگویم انتخاب درستی کرده اید. دیوارهای آجری حس نوستالژیک را در فضای داخلی منزل شما فراهم می سازد و یک چینش درست را برایتان فراهم می آورد. در قدیم بسیاری از افراد تصور می کردند تا زمانی که از روکش گچی روی دیوار پوش های آجری استفاده نشود قابل استفاده نیست؛ اما این روزها در رستوران ها، خانه های لوکس و سایر بخش های دیگر از این سبک دکوراسیون بسیار استفاده می شود. در برخی از مواقع تمام دیوار و در برخی اوقات تنها یک دیوار که شاید دیوار مربوط به میز تلویزیون باشد با آجر شکل داده می شود. برای متفاوت دیده شدن در قدم آخر باید بگویم با استفاده از یک نقشه جغرافیایی بر روی این دیوار آجری به راحتی می توانید تیر خلاص را برای متفاوت تر دیده شدن به تصویر بکشانید.
هماهنگی با سبک های مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی
ایجاد حس گرما و صمیمیت بیشتر در فضای داخلی منزل
مقرون به صرفه بودن و کم شدن از هزینه ها
زیبایی مضاعف محیط با دیوار پوش های آجری
تنوع در طرح و رنگ و سایزی بندی

وقتی از دیوار آجری استفاده می کنیم چه معایبی دارد؟

 همان طور که هر دیزاین داخلی مزیت های را با خود به همراه دارد معایبی را نیز برای شما در بر دارد. این را به یاد داشته باشید که استفاده از گچ برای دیوارهای آجری تنها به این منظور نیست که یک استری روی کار باشد و نافرمی های دیوار پوش های آجری را از میان بردارد. بلکه آجر جذب رطوبت بسیار بالایی دارد و در مدت زمان کوتاهی نم می زند. از سوی دیگر ضریب صوتی بالایی ندارد و به عنوان عایق صوتی و حتی حرارتی خوبی از آن یاد نمی شود. برای دکوراسیون های خانه های آپارتمانی ایده ال نیست زیرا سبب کوچک تر دیده شدن فضای داخلی منزل شما می شود. در نهایت می توانیم به عمر مفید کم این محصول اشاره داشته باشیم که به راحتی پوسته پوسته و فرسوده می شود و شکل اولیه خود را از دست می دهد. در نظر داشته باشید که بعد از اینکه عمر مفید دیوار آجری شما به پایان رسیدن باز باید بساط بنایی را در منزل خود مهیا کنید و این امر قدری برای شما دردسر ساز خواهد شد.

عمر مفید کم
نفوذ آب در طی گذر زمان
پوسته پوسته شدن و بد فرم جلوه کردن
کوچک نشان دادن فضای داخلی
عدم استفاده در فضاهای که رطوبت در آن زیاد است مثل حمام
از چه رنگی باید برای دیوار های آجری استفاده شود؟
همان طور که در بالا مطالعه شد این محصول عمر مفید چندان زیادی ندارد از همین رو با خرید یک رنگ استاندارد می توانید به بالا رفتن عمر مفید آن بپردازید. هر چقدر رنگ شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد کار شما بیشتر عمر می کند. حتی شما می توانید از رنگ های ضد آب بهره بگیرید و به راحتی به شستشوی دیوار خود بپردازید. همان طور که عنوان شد استفاده از رنگ های قهوه ای برای ساخت دیوارهای آجری سبب کوچک تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی می شود. از همین رو بهترین رنگ پیشنهادی برای شما سفید و سایر آیتم های رنگی روشن است که فضا را بزرگتر جلوه می دهد. در نظر داشته باشید که ترکیب آن با رنگ مشکی هم مانعی ندارد و این امر به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. ترکیب رنگ ها و استفاده از هر تناژ رنگی برای شما قابل انجام است شما برای دنج تر جلوه دادن فضا به راحتی می توانید از رنگ های گرم در این راستا بهره بگیرید.

وقتی از دیوار آجری استفاده می کنیم چه معایبی دارد

نحوه نگهداری دیوار آجری

همان طور که می دانید دیوار های آجری عمر خیلی زیادی ندارند اگر به درستی از آن ها نگهداری نشود. از همین رو به شما توصیه می کنیم در قدم اول این دیوارها را برای تراس، حیاط خلوت، آشپزخانه، گلخانه و یا حمام که رطوبت بسیار بالایی دارد استفاده نکنید. در قدم بعد برای نظافت این دیوار پوش سعی شود تنها از یک دستمال نم دار استفاده شود زیرا مواد شوینده قوی هستند و سبب فرسایش آن ها می شوند. از همه مهم تر این است که باید مدام به ترمیم و بازسازی آن پرداخت شود؛ زیرا حتی یک خردگی و ترک ریز در بین درزهای آجرها سبب شل شدن دیوار می شود.
عدم استفاده از مواد شوینده
عدم ساخت در محلی که رطوبت زیاد است
تعمیر و بازسازی آن در طی گذر زمان

طریقه صحیح نصب تابلوها روی دیوارهای آجری

شاید تمایل داشته باشید که قاب عکس های یادگاری خود را روی دیوار آجری نصب کنید و یک ایده پردازی خاص را به نمایش بگذارید. یا اینکه یک وسیله دکوری کلاسیک را روی این دیوار قاب ببندید. باید به شما بگویم بین آجرهای که برای هر ردیف استفاده می شود یک ملات سیمانی در نظر گرفته می شود. این ملات باید بسیار با کیفیت و خوب باشد زیرا شما قرار است میخ های آهنی خود را روی آن نصب کنید. وصل کردن میخ روی آجر ها سبب می شود تا آجر ترک خورده شود و در کوتاه ترین زمان ممکن شکسته و روی زمین بریزد. پس اگر نمی خواهید دیوار اجری شما آسیب ببیند میخ ها را به صورت چندتایی در ملات بین دو آجر فرو کنید.

نکاتی که برای دیوار آجری باید بدانیم

شما زمانی که قرار است از سقف های کاذب استفاده کنید استفاده از دیوار آجری بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
به هیچ عنوان آب را مستقیم روی این دیوار نگیرید زیرا سبب نشست و فرو ریزی آن در طی گذر زمان می شود.
استفاده از عایق های حرارتی برای دیوارهای آجری را از یاد نبرید؛ زیرا برای حفظ دما در منزل در فصل سرد سال با مشکل روبرو می شوید.
اگر به درستی از این دیوارها نگهداری شود شما تا سالیان سال می توانید از زیبایی آن بهره بگیرید.
برای دکوراسیون های هنری این سبک ایده پردازی بسیار مناسب است زیرا شما شبیه یک بوم نقاشی می توانید از آن بهره مند شوید.
برای رستوران ها ی شیک وکافه گالری ها سعی بر آن است که از این دیوار ها برای دنج جلوه دان فضا بیشتر بهره گرفته شود.

نکاتی که برای دیوار آجری باید بدانیم

کلام آخر پیرامون دیوارهای اجری

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید دیوارهای آجری محصولات مدرنی هستند که به تازگی راهی بازار شده اند و سبک و سیاق استفاده از آن ها نسبت به گذشته بسیار تفاوت پیدا کرده است. اگر در معماری های سنتی بخشی از دیوار با استفاده از گچ پوشش داده نمی شد مردم بسیار این امر را زشت می دانستند و اصلاً حال خوبی با آن نداشتند؛ اما این روزها استفاده از دیوار های آجری بیشتر برای خانه های ویلایی در مرکز توجه قرار دارد. به عنوان مثال دیواری را با عنوان دیوار خاطره در نظر می گیرند و حس نوستالژی را با استفاده از قاب های یادگاری برای آن فراهم می سازند. یا اینکه شومینه منزل خود را با دیوارهای آجری دیزاین می کنند. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی شما عزیزان با دیوار پوش های آجری مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس بهترین ها در قاب دکوراسیون داخلی منزل شما به تصویر کشیده شود.

دیوارهای اجری

استفاده از دیوار آجری در پذیرایی

استفاده از دیوار آجری در پذیرایی

استفاده از دیوار آجری در اطاق خواب

استفاده از دیوار آجری در اطاق خواب