طرز تهیه چیکن کاچیتور

طرز تهیه چیکن کاچیتور

انتشار:

 

ایتالیا یکی از مهم ترین کشور ها از لحاظ تنوع غذایی است. در واقع تعداد غذا هایی که در این کشور تولید می شود و در سایر کشور ها شناخته شده است بسیار متنوع است. چیکن کاچیتور یکی از معروف ترین غذا های ایتالیایی است که مزه دلنشینی دارد و در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است. از چیکن کاچیتور می توان به عنوان غذای اصلی در وعده های نهار و شام استفاده کرد.

 چیکن کاچیتور

مواد لازم برای تهیه چیکن کاچیتور

برای تهیه چیکن کاچیتور باید در ابتدا مواد اولیه را به مقدار های مورد نیاز آماده کرد. از جمله موادی که برای تهیه چیکن کاچیتور لازم است می توان به مواد زیر اشاره کرد؛
سینه و یا ران مرغ؛ ۱۲۰۰ گرم
نمک؛ به مقدار لازم
فلفل سیاه خرد شده؛ به مقدار لازم
برگ بو؛ ۸ عدد
رزماری؛ ۲ عدد تازه، می توانید از رزماری خشک شده نیز استفاده کنید.
سیر پوست گرفته شده؛ ۵ حبه
سرکه بالزامیک؛ نصف پیمانه
روغن زیتون؛ یک قاشق غذاخوری
ماهی آنچوی؛ ۴ فیله خرد شده
آرد؛ به مقدار لازم
زیتون؛ ۸۰ گرم
گوجه فرنگی خرد شده؛ ۸۰۰ گرم

طرز تهیه چیکن کاچیتور

برای تهیه چیکن کاچیتور باید به طور عمده سه مرحله اصلی را طی کرد، تا به طور کامل مرغ ها آماده شوند و آماده سرو شوند.
در ابتدا باید مرغ ها مزه دار شوند، به گونه ای که در ابتدا ران و سینه مرغ را با استفاده از نمک و فلفل مزه دار کنید و تعدادی برگ بو، جوانه رزماری و سه حبه سیر و سرکه بالزامیک را به آن ها اضافه کنید. این مواد را بهتر است که ۲۴ ساعت قبل از پخت به مرغ ها اضافه کنید و پس از قرار دادن آن ها در کیسه زیب دار، به آن استراحت دهید که به خوبی مزه دار شود.
در ادامه فر را روشن کنید و برای پخت مواد اجازه دهید که داغ شود. فر را بر ردی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و اجازه دهید که داغ شود. در ادامه مرغ ها را از مواد آماده شده خارج کنید و در آرد بغلطانید و پس از آن مرغ ها را داخل روغن زیتون سرخ کنید.
در مرحله بعد تابه ای را داغ کنید و مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید که داغ شود، سپس سیر خرد شده، گوجه فرنگی خرد شده و فیله های خرد شده آنچوی و زیتون ها را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید که برای چند دقیقه همراه هم پخته شوند. پس از اینکه مواد کاملا در روغن تفت خوردند مرغ های سرخ شده را به مواد اضافه کنید. پس از این مراحل اجازه دهید که مرغ ها همراه با مواد به مدت چند دقیقه پخت داده شوند. در ادامه مواد را داخل فر داغ شده بگذارید و یک ساعت اجازه دهید که بپزد. پس از اینکه مواد به طور کامل پخته شدند و حالت برشته شدن گرفتند آن را از داخل فر خارج کنید. پس از طی کردن این مراحل چیکن کاچیتور آماده سرو است. شما می توانید این غذا را همراه با برنج، سیب زمینی، پاستا و یا سبزیجات سرو شود.

 

طرز تهیه چیکن کاچیتور