دستور پخت کاربونارا

دستور پخت کاربونارا

انتشار:

 

کاربونارا یکی از غذا های ایتالیایی است که از طعم و مزه دلنشینی برخوردار است. به شکلی که هر فردی که یکبار این غذا را چشیده باشد دوست دارد که دوباره آن را امتحان کند. کاربونارا در دسته پاستا ها قرار می گیرد و در تهیه آن به طور معمول از تخم مرغ، فلفل سیاه  و پنیر استفاده می شود. این غذا کاملا اصالت ایتالیایی دارد و دستور پخت اولیه آن توسط ساکنین شهر رم ایجاد شده است. این غذا به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود. به همین دلیل اگر می خواهید غذایی سریع را داشته باشید می توانید کاربونارا درست کنید.

دستور پخت کاربونارا

مواد اولیه برای تهیه کاربونارا

برای تهیه کاربونارا باید در ابتدا مواد مورد نیاز را آماده کرد؛ از جمله موادی که برای تهیه کاربونارا نیاز است می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
 گوشت قرمز( بیکن) و یا ژامبون مرغ ۱۰۰ گرم
پارمزان ۵۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد متوسط
ماکارونی ۳۵۰ گرم
قارچ تکه شده به صورت حلقه ای ۲۰۰ گرم
خامه آماده یک پیمانه
کره ۵۰ گرم
روغن زیتون به مقدار لازم
سیر ۲ حبه
نمک به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
در تهیه این غذا بهتر است که از نمک دریا و فلفل سیاه تازه آسیاب شده استفاده کرد.

دستور پخت آسان کاربونارا

دستور پخت کاربونارا
همانگونه که اشاره کردیم کاربونارا پخت آسانی دارد و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود. برای پخت این غذا باید مقداری آب را متناسب با مقدار پاستا داخل قابلمه بریزید و پس از اضافه کردن نمک به آن اجازه دهید که آب جوش بیاید. پس اینکه آب به جوش آمد باید روغن زیتونی که آماده شده است را به آب اضافه کرد.
 این کار از چسبیدن پاستا بهم دیگر جلوگیری می کند و همچنین باعث می شود که پاستا مزه و ظاهر بهتری داشته باشد. پس از این مرحله باید پاستا ها را به آب در حال جوش اضافه کنید و حدودا ۱۲ دقیقه اجازه دهید که پاستا ها جوش بخورند. بعد از این پاستا ها را آبکش کنید. قبل از آبکش پاستا مقداری از آب پاستا را جدا کنید. در ادامه یک ماهیتابه را داغ کنید و داخل آن کره را بریزید که آب شود، پس از آن قارچ های تکه شده را به کره داغ شده اضافه کنید که کاملا تفت بخورد و آب آن جمع شود. بعد از تفت خوردن قارچ ها آن را از ماهیتابه خارج کنید و حبه های سیر خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید. کمی که از تفت خوردن سیر ها گذشت گوشت( بیکن) و یا ژامبون مرغ تکه شده را به ماهیتابه اضافه کنید.
بعد از مدتی پارمازان، تخم مرغ و خامه را به مواد اضافه کنید و کامل هم بزنید تا مخلوط شود. در همین حین نمک و فلفل سیاه را نیز به مواد اضافه کنید تا با مواد مخلوط شوند. در آخر کار مخلوط آماده شده را با قارچ ترکیب کنید و داخل ماهیتابه بزرگتری بریزید. پس از این مراحل پاستا آماده شده را همراه با آب جدا شده به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید که روی حرارت ملایم به غلظت مناسب برسد. پس از آن می توانید مقداری فلفل سیاه و پنیر پارمازان را به پاستا اضافه کنید و آن را برای سرو آماده کنید.امیدوارم دستور پخت کاربونارا براتون مفید واقع شده باشه 

طرز تهیه کاربونارا

دستور پخت آسان کاربونارا