دستور پخت پیتزا پپرونی

دستور پخت پیتزا پپرونی

انتشار:
 
پیتزا پپرونی یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین نوع پیتزاها است . و در بین جوانان و افرادی که به غذاهای تند علاقه مندند بسیار محبوب است .دلیل نام گذاری این پیتزا سوسیس مخصوص آن یعنی سوسیس پپرونی است،  که بسیار تند می باشد.
 
با دستور پخت پیتزا پپرونی که در این آموزش به شما ارائه می دهیم می توانید برای 4نفر پیتزا پپرونی خوشمزه و لذیذ را آماده کنید و ساعات خوشی را در کنار عزیزانتان داشته باشید. 

دستور پخت پیتزا پپرونی

مواد لازم برای 4نفر

سوسیس پپرونی: 250گرم
پنیرپیتزا: 150گرم
گوجه فرنگی: 1 عدد
فلفل دلمه ایی قرمز:  1عدد
سس کچاپ: سه قاشق غذاخوری 
 

مواد خمیر پیتزا برای 4نفر

آرد : 3پیمانه
خمیرمایه : 1قاشق غذا خوری 
شکر: 1 قاشق غذا خوری 
آب جوشیده( هم دما با محیط) : 1 لیوان
روغن: 2قاشق غذا خوری 
نمک: یک قاشق چایی خوری 
برای تهیه پیتزا پپرونی بهتر است از خمیرهای نیمه آماده استفاده نکنید زیرا خیلی سریع خشک می شوند. با این حال که خیلی کار شما را آسان وسریع می کنند اما دارای بافتی سفت هستند که برای همه خوشایند نیست . برای داشتن خمیری لطیف وخوشمزه شما میتوانید با دستورالعمل زیر برای 4 نفر ، خمیر پیتزاخانگی  آماده کنید.
ابتدا باید مطمئن شوید که مایه خمیرشما عمل میکند برای اینکار باید مقداری مایه ی مخمر را درون آب بریزید و چند دقیقه منتظر بمانید تا به عمل بیاید و روی سطح آب پف کند، پس از اطمینان از سالم بودن مایه خمیر ، مایه ی خمیر را داخل لیوان آب به همراه نمک و شکر میریزیم،  سپس روغن را اضافه می کنیم و به آرامی مواد را هم می زنیم، بعد از این کار مواد را در کاسه ایی بزرگ میریزیم و آردی که از قبل دو مرتبه الک کرده ایم را به آرامی به مواد اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم اگر خمیر چسبناک بود کمی آب به آن اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسدتوجه داشته باشید آب را باید به صورت قطره ایی اضافه کنید و تمام آب را به یک باره درون مواد نریزید و تا انجایی این عمل را تکرار کنید که تنها مقداری از چسبندگی کم شده باشدو خیلی زیاد به دست هایتان نچسبد، سپس به مدت 10 دقیقه خمیر را خوب ورز میدهیم، سطح خمیر را چرب کنید، سپس روی ظرف را با یک پارچه بپوشانیدو در محیط قرار دهید و اجازه دهید خمیر به مدت 45 دقیقه الی یک ساعت استراحت کند بعد از یک ساعت حجم خمیر شما دو برابر شده است  ودارای بافتی لطیف می باشد، و آمده است تا از آن استفاده کنید. 

خمیر پیتزا پپرونی

قدم اول برای تهیه پیتزا پپرونی

برای تهیه پیتزاپپرونی در قدم اول فلفل دلمه ایی را به خوبی شست وشو دهید. و آن را عاری از هرگونه دانه ایی کنید و سپس به صورت نگینی آنها را به یک اندازه خرد کنید، سوسیس های پپرونی را به صورت ورقه ایی برش دهید و در کناری بگذارید، و گوجه  را به همین ترتیب صورت نگینی خرد کنید.

قدم دوم 

بعد از خرد کردن مواد و آمده شدن خمیر،  فر را در دمای 180 درجه قرار دهید تا به آرامی گرم شود. خمیر پیتزا را در قالب دلخواهتان با کمک وردنه پهن کنید به طوریکه ضخامت آن در تمام نقاط به یک اندازه باشد.
 

قدم سوم 

سس کچاپ را بر روی خمیر بریزید و به کمک قاشق یا لیسک آن را در تمام سطح خمیر پخش کنید، سپس کمی پنیر پیتزا به  روی سس بریزید هرچقدر پنیر بیشتری بریزید پیتزای شما بیشتر کشسانی می شود پنیر پیتزا را به صورت یکدست روی سطح پخش کنید.

 قدم چهارم

سوسیس های ورقه شده ، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ایی را به ترتیب بر روی پنیر پیتزای ریخته شده بچینید ومجددا با پنیر پیتزا سطح مواد را بپوشانید و در آخر نیز به هر میزان که علاقه مندید پودر آویشن را برای طعم بهتر پیتزا روی سطح بپاشید.
 

قدم آخر

قالب پیتزا را در طبقه  دوم فر قرار دهید. حدودا 20دقیقه طول می کشد تا پنیر پیتزا به طور کامل  ذوب شود اگر می خواهید  خمیر پیتزا  برشته تر شود باید مدت زمان بیشتری آن را در داخل فر قرار دهید. و برای طلایی شدن سطح پیتزا فر را در دقایق پایانی  بر روی حالت گریل قرار دهید تا پنیر پیتزا به خوبی طلایی و ترد شوند.

طرز تهیه پیتزا پپرونی