طرز تهیه سوفله شکلات

طرز تهیه سوفله شکلات

انتشار:

 

تنوع غذا و دسر هایی که در کشور فرانسه تهیه می شود بسیار زیاد است. به شکلی که این کشور به عنوان یکی از برترین کشور های تهیه کننده غذا و دسر های متنوع است. دسر و غذا هایی که در کشور فرانسه تولید می شود در سایر کشور ها نیز شناخته شده است و محبوبیت پیدا کرده است. یکی از محبوب ترین دسر هایی که در کشور فرانسه تولید می شود سوفله شکلاتی است. این دسر با توجه به اسمی که دارد باید کاملا پف کند. سرو سوفله شکلاتی معمولا به عنوان سر و عصرانه است که به صورت داغ سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه سوفله شکلات

شیر؛ یک پیمانه
زده تخم مرغ؛ ۲ عدد
سفیده تخم مرغ؛ ۳ عدد
نشاسته ذرت؛ یک و ۲/۱ قاشق سوپ خوری
شکر؛ ۷۵ گرم
شکلات؛ ۲۰۰ گرم
کره نرم شده؛ ۲ قاشق غذا خوری
نمک؛ به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سوفله شکلات

طرز تهیه سوفله شکلات

برای تهیه سوفله شکلاتی در ابتدا فر را روشن کنید تا داغ شود و برای پخت سوفله شکلاتی آماده باشد. فر را بر روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید که گرم شود. سپس ظرف های مناسب سوفله را که به عنوان رمکین شناخته می شوند را کاملا با کره چرب کنید و پس از آن شکر را داخل ظرف ریخته و تکان دهید که به دیواره آن بچسبد. در ادامه رمکین ها را بر عکس کنید که شکر اضافی آن خالی شود و پس از آن داخل فریزر بگذارید که سرد شود.
برای آماده کردن خمیر سفله، شکر و نشاسته ذرت را باهم مخلوط کنید و پس از آنکه کاملا مخلوط شدند شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط را با استفاده از هم زن دستی به آرامی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
سپس مواد آماده شده را روی حرارت ملایم می گذاریم و مداوم هم می زنیم تا مخلوط یکدست و قوام یافته شکل بگیرد. پس از اینکه مواد جوش آمد و چند قل خورد، آن را از رو حرارت بردارید و شکلات ها را به آن اضافه کنید. شکلات را داخل مواد هم بزنید تا آب شود و با مواد یک دست شود.
پس از مخلوط شدن مواد، بلافاصله زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید زرده تخم مرغ سفت نشود و کامل با مواد مخلوط شود.
در کاسه ای جدا سفیده تخم مرغ را همراه با نمک به قدری هم بزنید که کاملا سفت شود و حالت خامه ای پیدا کند. در ادامه سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید به گونه ای که کاملاً مواد یکدست شود. هم زدن مواد باید به گونه ای باشد که پف سفیده تخم مرغ نخوابد. سپس مواد آماده شده را داخل رمکین ها ریخته و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر داغ شده قرار دهید. پس از آن سوفله ها آماده سرو شدن هستند. این دسر را می توان همراه با چایی نیز به صورت داغ سرو کرد. برای تزئین سوفله شکلاتی می توان از پودر شکلات و یا پودر قند استفاده کرد.

طرز تهیه سوفله شکلات