انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب پسرانه

انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب پسرانه

انتشار:

 

دکوراسیون اتاق خواب تأثیر به سزایی بر آرامش فرزندان شما دارد. از همین رو باید تمامی اکسسوری ها و وسایلی که برای این فضا استفاده می شود با فکر و اصولی باشد. تا فرزند شما بتواند آرامشی که در محیط منزل به دنبال آن است را در اتاق خواب خود به دست بیاورد. استفاده مصنوعات چوبی مناسب از قبیل مبل، تخت خواب و سایر پارامترهای دیگر ایده ال با شخصیت فرزند شما هم راستا با شخصیت کارتونی یا موقعیت شغلی که او در آینده دوست دارد به آن برسد. در کنار فرش و پرده و یا حتی روتختی که می تواند یک شکل فانتزی کارتونی داشته باشد یا ساده طراحی آن دنبال شود. از آنجایی که خرید پرده زیاد مورد توجه قرار نگرفته است اما بسیار امر مهمی به عنوان یک دیوار کوب به شمار می آید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا هر آنچه در راستای خرید یک پرده مناسب برای اتاق خواب پسرانه شما نیاز است را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید اگر می خواهید خود صاحب سبک باشید و با کمترین هزینه دست به بهترین ایده پردازی ها بزنید.

نقش پرده در اتاق خواب

این روزها از همه پارامترهای که برای دکوراسیون کردن استفاده می شود سعی بر آن شده است که یک تیر دو نشان باشد. درست است که پرده به منظور حفظ گرما و سرما کنترل هوا در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما نباید از یاد ببریم که اگر این محصول ست با سایر وسایل داخلی اتاق خواب مورد استفاده قرار نگیرد فضا سازی جالبی را برای ما فراهم نمی سازد. این را به یاد داشته باشید که جنس پرده باید ایده ال باشد تا از ورود گرد و غبار و هوای سرد به داخل اتاق جلوگیری کند و در فصل بهار نیز نور کافی را در اتاق منتشر کنند. برخی از افراد برای فصل های سرد سال از پرده های کتانی و برای فصل های گرم سال پرده های توری و حریر را مورد استفاده قرار می دهند تا حال و هوای بهتری را در منزل تجربه کنند. عده ای هم همچنان تمایل دارند تا از کرکره های قدیمی که جای خود را به محصولات مدرنی داده اند در راستای دکوراسیون منزل خود بهره بگیرند.

نقش پرده در اتاق خواب

جنس پارچه پرده اتاق خواب
 

اگر می خواهید برای اتاق خواب فرزند خود پرده خریداری کنید به یاد داشته باشید که پرده های که از جنس لمه و ترمه است اصلاً انتخاب ایده الی برای شما نیست. یا اینکه پرد ه های مخملی را نمی توانید به اتاق فرزند خود دعوت کنید؛ زیرا این محصولات بسیار لوکس و لاکچری هستند و هیچ سازگاری با محیط اتاق فرزند شما ندارد. پرده های که حریر هستند و یا از نوع پنبه ای هم شاید انتخاب ایده الی نباشد اگر به خوبی از فرزند خود در طی روز به دلیل مشغله های روزمره نمی توانید مراقبت کنید زیرا احتمال آتش سوزی این پرده ها با یک جرقه کوچک بسیار زیاد است. در نظر داشته باشید که میله های که برای پرده های اتاق خواب فرزند خود استفاده می کنید نباید خیلی لوکس و مجلل باشد زیرا پرده های این اتاق ساده طراحی می شوند و با این سبک میله ها سازگاری چندانی ندارند.
 

چه پارچه های برای پرده اتاق خواب پسرانه باید بخریم؟

همان طور که در بالا اشاره شد پرده های مخمل، ترمه و ابریشم برای اتاق خواب فرزند شما مناسب نیست. در این راستا می توانید از جنس های فوق بهره بگیرید.
 پلی استر
یکی از رایج ترین پارچه های که این روزها برای دوخت پرده اتاق خواب از آن استفاده می شود پلی استر است. این محصول به راحتی چروک نمی شود و شما می توانید هر وقت تمایل داشتید به شستشوی آن بپردازید. از آنجایی که بسیار در برابر کشیدگی و چروک شدن مقاوم است اصلاً نگرانی از بابت خرید آن نداشته باشید.
لنین
پارچه لنین را می توانید برای روزهای گرم سال استفاده کنید زیرا این پارچه لخت و لطیف است و خیلی جلوی انتشار نور آفتاب را نمی گیرد. این را به یاد داشته باشید این پرده ها نیازی به خشک شویی ندارند زیرا خود شما بعد از شستن و آبکشی کردن آن با ماشین لباسشویی یا دست باید سریع آن را آویز کنید تا از چروک شدن آن جلوگیری کنید.

چه پارچه های برای پرده اتاق خواب پسرانه باید بخریم

پارچه های حرارتی

برای روزها سرد سال اگر می خواهید یک پرده داشته باشید که هوای سرد را به داخل خانه نیاورد. به شما توصیه می کنیم از پرده های حرارتی در این راستا بهره بگیرید زیرا بسیار ضخیم هستند و به راحتی هوای اتاق شما را کنترل می کنند. این امر بدون تردید از سرما خوردن فرزند شما با سرد شدن هوا جلوگیری می کند.
 انتخاب و سلیقه کودک
 سلیقه کودک شما انتخاب نهایی است که شما برای خرید پرده اتاق خواب فرزندتان در پیش رو دارید. برخی از بچه ها به مسابقات رالی علاقه مند و برخی دیگر تمایل دارند از بازی های فوتبالی و ورزشی برای فضا سازی اتاق خواب خود بهره بگیرند. در این راستا حتی پرده های وجود دارد که با آیتم نقشه جغرافیا یا شخصیت های کارتونی حیوانات دیزاین شده اند. دریا، آسمان، ستاره و هر پارامتر دیگری که فرزند شما به آن علاقه داشته باشد می تواند آیتمی باشد که برای خرید پرده می توانید از آن استفاده کنید.

 انتخاب رنگ مناسب برای اتاق پسرانه

 اینکه قرار است رنگ پرده اتاق خواب پسرانه شما در چه راستایی در حرکت باشد تا حدی به سلیقه شما و از آن جا به بعد به علم روانشناسی بستگی دارد؛ یعنی شما از هر آیتم رنگی برای دیوار پوش و کف پوش و حتی نور پردازی اتاق خواب نمی توانید استفاده کنید. به یاد داشته باشید که خرید رنگ های تند اصلاً به نفع شما نیست زیرا هوش هیجانی فرزند شما را تقویت می کند و سبب می شود فرزند شما مدام در حال شیطنت باشد و استراحت و خواب را از شما بگیرد. از سوی دیگر شاید رنگ آبی به عنوان رنگ برگزیده برای آقا پسرها شناخته شده باشد؛ اما ما به شما توصیه می کنیم از این رنگ استفاده کمتری بشود؛ زیرا رنگ آبی سبب می شود بچه در بلند مدت دلزده و سرد و یا حتی افسرده و بی حال شود. بهترین رنگ ها بنفش و ملایم است که باید با رنگ سفید ترکیب شود. یا آبی تیره است که اگر با رنگ طلایی مثل آسمان ستاره دار ترکیب شود خیلی خوب است. استفاده از تناژ قرمز بر فرض عکس ماشین های کوچک در یک پرده سفید رنگ ها که قدری نارنجی در آن کار شده باشد از نظر روانشناسی ایرادی ندارد. ترکیب رنگ ها نقش به سزایی در اشتها و رشد فرزند شما دارد.

ست کردن پرده اتاق با چه وسایلی است

 ست کردن پرده برای اتاق خواب نه تنها برای اتاق خواب های پسرانه که برای هر اتاق خوابی باید مورد توجه قرار بگیرد. همه شما به خوبی میدانید که دیوار پوش و کف پوش از دو عنصر مهم که پرده و فرش است تشکیل شده است. شما می توانید هم راستا با تم رنگی که مصنوعات چوبی از قبیل تخت خواب و میز تحریر فرزند خود تم رنگی پرده را هم انتخاب کنید تا یک هارمونی رنگ ویژه در این فضا حاکم شود. در این مسیر اگر مصنوعات چوبی شما سفید باشد دست شما برای هر انتخابی باز است. انتخاب رنگ کرم و طوسی هم محدودیتی را برای شما فراهم نمی سازد. این روزها روند طراحی پرده، فرش و روتختی اتاق خواب های پسرانه شما متناسب با آیتمی که شما به آن علاقه مند هستید به راحتی برای شما فراهم است؛ یعنی شما می توانید به مراکز فروشی که در این راستا در زمینه طراحی و چاپ فعالیت می کنند مراجعه کنید و یک ست کامل که شامل سه تکه فرش، پرده و روتختی می شود را با یک المان خریداری کنید. ست کردن پرده وقتی با سایر المان های مرتبط با کف پوش و دیوار پوش در یک راستا در حرکت باشد دیگر خرید سایر وسایل دکوری در اتاق خواب کار دشواری نخواهد بود.

ست کردن پرده اتاق با چه وسایلی است

کلام آخر پیرامون دیزاین پرده اتاق خواب پسرانه

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای دکوراسیون اتاق خواب های پسرانه انتخاب های بی شماری در پیش روی شما قرار دارد. شما می توانید از طرح های فانتزی یا طرح های ساده در این راستا بهره بگیرید. تم رنگی پرده نیز باید متناسب با نیاز و علاقه مندی شما هم راستا با سبک طراحی که از آن پیروی کرده اید دنبال شود. در نظر داشته باشد که خرید پرده های لاکچری و گران قیمت همراه با میل پرده های لوکس و لاکچری هیچ کاری را در اتاق خواب فرزند شما ایفا نمی کند؛ زیرا این پرده ها اصلاً برای این فضا مناسب نیست. امید است مطالب پیش رو در راستای معرفی پرده ایده ال برای اتاق خواب های پسرانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس شما خود بتوانید شبیه دکوراتورهای حرفه ای دست به دیزاین داخلی منزل خود بزنید. اگر شما هم طرح و ایده ای در سر دارید از طریق بخش نظر سنجی می توانید آن را با دوستان خود به ا شتراک بگذارید.

دیزاین پرده اتاق خواب پسرانه