دستور پخت کیک شکلاتی

دستور پخت کیک شکلاتی

انتشار:

 

مواد لازم برای پخت کیک شکلاتی 

تخم مرغ 4 عدد. شکر یک لیوان. آرد الک شده یک و نیم لیوان. شیر ولرم نصف لیوان. قهوه دم کرده یک استکان کوچک. روغن مایع نصف لیوان. پکنگ پودر یک قاشق چای و جوش شیرین نصف قاشق چای.. پودر کاکائو دو قاشق پر.
نکته : اول ته قالب رو چرب کنید. تو ی پیاله یه قاشق مربا روغن یک قاشق ارد و یک قاشق مربا پودر کاکائو ریخته محلوط کنید و کف قالبتون با برس بکشین. یا کف قالب رو چرب و پودر کاکائو رو کف قالب ریخته و با ضربه هم جای قالب پخش میکنیم تا کیک بعد از پخت به قالب نچسبه. فر رو هم از قبل روشن کنید.

دستور پخت کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی

آرد.. پکینگ پودر و جوش شیرین رو الک کنید. و کنار بگذارید
تخم مرغها رو با شکر وانیل و دو قاشق مربا خوری پر پودر کاکائو... با همزن به مدت سه الی چهار دقیقه هم زده تا سبک بشه. سپس روغن مایع رو افزوده و هم بزنید. شیر ولرم و قهوه ی دم کرده رو هم به نوبت افزوده و یکم به هم زدن ادامه میدیم. حالا نوبت افزودن( مخلوط آرد) الک شده شده ست . که برای بار دوم الک کرده در دو نوبت به مواد بالا افزوده و به یک سمت هم میزنیم خیلی هم نزنید پف کیک میخوابه. . و در قالبی که قبلا آماده کردیم ریخته و دو بار قالب رو آروم به زمین میکوبیم تا جبابها خارج بشه. سپس تو فر به مدت 45دقیقه و حرارت 180 درجه درپنجره وسط قرار داده. تا بپزه . برای امتحان پختن کیک نوک چاقو رو درون کیک کرده اگر مایع کیک به چاقو نچسبید. کیک شما آماده ست. کیک رو از قالب جدا کرده روی یک صفحه مشبک قرار داده تا خنک شه بریم مایه شکلاتی روی کیک رو درست کنیم.
مواد مایه روی کیک. : شکلات تخته ای صد گرم. پودر کاکائو یک قاشق مربا خوری. شیر نصف استکان کوچک. کره پنجاه گرم شکر یک قاشق سر خالی. وانیل نوک قاشق چایخوری. همه مواد رو با هم درون یک قابلمه ی کوچک ریخته و روی شعله ملایم قرار داده و وقتی بجوش اومد مرتب هم زده تا غلیظ شود. حدود پنج الی شش دقیقه. مراقب باشید وقتی غلیظ میشه سر میره پس توجه کنید. پس بالا سر‌ش بایستین و شعله رو خیلی کم کنید و مرتب هم بزنید. غلیظ که شد خاموش و یک مقدار که خنک شد روی کیک تون ریخته و روی کیک رو با پسته.. گردو یا بادام تزیین کنید.امیدوارم این دستور پخت کیک شکلاتی براتون مفید بوده باشه
نوش جان

دستورپخت کیک شکلاتی