با چه وسایلی می توانیم جلو مبلی بسازیم

با چه وسایلی می توانیم جلو مبلی بسازیم

انتشار:

 

میز جلو مبلی و میز عسلی از مهم ترین وسایلی است که برای پذیرایی از مهمان به آن نیاز است. اینکه قرار راست این میز چه شکلی داشته باشید و در چه راستایی سبک طراحی آن در حرکت باشد امری است که به سلیقه شما بستگی دارد. از آن جایی که بسیاری از افراد برای دکوراسیون های روستیک خود تمایل دارند تا با استفاده از وسایلی که به راحتی در گوشه و کنار خود یافت می کنند دست به طراحی و تولید بزنند و وسایل مورد نیاز خود را به سبک خانه های جنگلی خود فراهم سازند. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون ساخت میزهای عسلی که روند طراحی آن به راحتی در منزل توسط خود شما دنبال می شود مطالبی را به اشتراک بگذاریم. اگر تا کنون موفق نشده اید تا به یک میز عسلی و میز پذیرایی لوکس دست پیدا کنید. به شما توصیه می کنیم در ادامه ما را همراه کنید بدون تردید ایده های که برای شما در نظر گرفته ایم نظر شما را جلب خواهد کرد.

 ساخت میز پذیرایی با گاری قدیمی

 اگر می خواهید با طراحی و ساخت میز پذیرایی خود خاص باشید. به شما توصیه می کنیم با استفاده از گاری های قدیمی خود دست به کار شوید و میز خود را بسازید. برای این منظور می توانید به مغازه های که وسایل قدیمی را به فروش می رسانند مراجعه کنید یک گاری دستی فانتزی و کوچک را بسته به مساحتی که در منزل در اختیار دارید خریداری کنید. کافی است بعد از خرید دستی به سرو گوش آن بکشید و با استفاده از رنگ و قدری روغن جلاء زیبایی اولیه آن را برگردانید. از آنجایی که میز های پذیرایی مدرن با استفاده از اکسسوری های متفاوتی شبیه کتاب و گلدان های مدرن زینت داده می شود. شما نیز می توانید با قرار دادن یک ترمز در قسمت چرخ های گاری دست به دیزاین فضای روی میز بزنید و یک طراحی ویژه را از آن خود کنید.

ساخت میز پذیرایی با گاری قدیمی

ایده پردازی میز پذیرایی با جعبه میوه

آیا می دانستید جعبه های چوبی قدیمی این روزها جای خود را به خوبی در زندگی شما باز کرده اند. شاید دیگر شبیه قدیمی در مغازه های میوه و تره بار شاهده جعبه های چوبی نباشید زیرا این روزها از جعبه های پلاستیکی که وزن کمتری دارد استفاده می شود؛ اما شما با مراجعه به مراکز اصلی فروش میوه به راحتی می توانید شاهد این جعبه های چوبی باشد. بعد از خرید نیاز است با استفاده از چسب و پایه ابتدا به سرهم بندی کردن آن پرداخته شود. برای این منظور می توانید از چهار جعبه برای میز پذیرایی خود استفاده کنید که برای شما نقش یک کتابخانه دو الی سه میز دکوری را نیز به راحتی ایفا می کند؛ زیرا شما می توانید از فضای خالی که در زیر میز قرار گرفته شده است برای جای دادن وسایل دکوری خود استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید روی میز را با استفاده از شیشه یا آینه دیزاین کنید و یک طراحی ویژه را در منزل به تصویر بکشانید. رنگ آمیزی این جعبه ها اگر قرار است برای اتاق نشیمن استفاده شود بهتر است نزدیک به رنگ میز تلویزیون باشد و اگر قرار است برای اتاق فرزند تان از این کار هنری بهره بگیرید بهترین رنگ رنگ های فانتزی رنگین کمانی است.

ایده پردازی میز پذیرایی با جعبه میوه

طراحی میز پذیرایی با صندوق های چوبی قدیمی

همه ما در خانه های قدیمی مادر بزرگ و پدر بزرگ خود شاهد یک صندوقچه چوبی بوده ایم که در آن وسایل با ارزش خود را شبیه به یک گاو صندوق نگهداری می کردند. این وسایل را به راحتی می توانید در سمساری ها یافت کنید و در راستای یک دیزاین متمایز از آن بهره بگیرید. همه شما به خوبی می دانید که صندوقچه های قدیمی با یک مرمت و بازسازی به سادگی می توانند یک دکوراسیون ویژه را برای شما به تصویر بکشانند. این روزها برای چیدمان های لوکس و کلاسیک سعی بر آن است که با استفاده از فرش های قدیمی و وسایل و اکسسوری های قدیمی دست به دیزاین زده شود. از همین رو شما می توانید با بازسازی صندوقچه های چوبی که قدری رنگ آمیزی و مرمت می خواهد صاحب یک میز زیبا باشید. شما به سادگی می توانید با قرار دادن پایه های مدرن و جدید و متناسب با سایزی که مبلمان شما برای ارتفاع میز پذیرایی شما تعریف میکند ارتفاع میز خود را تعین کنید.

طراحی میز پذیرایی با صندوق های چوبی قدیمی

 میز پذیرایی با درب های قدیمی

می دانستید که درب های قدیمی خانه های ما هنوز کاربرد خود را از دست نداده اند و برای زندگی های لوکس و لاکچری امروزه بسیار از آن ها استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از این درب های قدیمی و با یک برش ساده به زیبا ترین میز پذیرایی در اتاق نشیمن دست پیدا کنید. از آنجایی که مدل های این درها بسیار متمایز و متفاوت از یک دیگر نبود و تنها برخی از آن ها با شیشه های رنگی و برخی با شیشه های مات دیزاین می شدند کار طراحی با آن ها برای ساخت میز پذیرایی کار دشواری نیست. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید این درب به سه قسمت تقسیم شده است که قسمت رویه آن بزرگ تر است و از فضایی که شیشه ای است برای روی کار استفاده شده است. سپس از دو سوی دیگر درب برای پایه های با یک سایز مساوی بهره گرفته شده است. شما می توانید این درب های قدیمی را متناسب با میل خود رنگ آمیزی کنید یا حتی شیشه های آن را رنگ کنید و یا به تعویض آن با شیشه های رنگی بپردازید. از سوی دیگر می توانید با استفاده از ورق های طلا به آن شکل و شمایل ارزشمند تری ببخشید.

میز پذیرایی با درب های قدیمی

 میز پذیرایی با کارهای هنری

شما می توانید از کارهای هنری که می تواند یک برش از یک چوب باشد یا یک سینی قدیمی بسیار لوکس هم دست به طراحی و ساخت میز پذیرایی بزنید. همان طور که در تصویر ارائه شده مشاهده می کنید روی یک ورق چوب که معرق کاری در اطراف آن صورت گرفته شده است کار دست انجام شده و نقاشی های بسیار زیبایی با تم های رنگی متمایز از یک دیگر صورت گرفته است. شما می توانید این میزهای هنری را با پایه های که سایز های متمایز دارند شبیه به میز پذیرایی یا میز عسلی در بیاورید و بهترین ها را برای خود فراهم سازید. نیازی نیست که حتماً از چوب های طراحی شده در این راستا بهره بگیرید. اگر قاب عکس قدیمی دارید که دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارید یا اگر سینی و ظرف چینی قدیمی دارید که نیاز به بیشتر دیده شدن دارد با استفاده از چند پایه آهنی به سادگی می توانید صاحب یک میز پذیرایی باشید. هر چقدر این وسایل قدیمی تر باشد کار طراحی شما شکیل تر به تصویر کشیده می شود.

میز پذیرایی با کارهای هنری

 میز پذیرایی با شاخه های درخت

برای ساخت میز پذیرایی با شاخه های درخت اصلاً نیازی به هزینه کردن نیست کافی است یک اره و یک قوطی چسب در اختیار داشته باشید. اگر در محیط اطراف شما دارو درخت یافت می شود به سادگی می توانید با استفاده از شاخه های که خشک شده است یک میز زیبا را برای خود طراحی کنید. باید تمام فضا های خالی یا با استفاده از چسب و یا با استفاده از خرده های چوب پر شود تا میز شما صاف و یک دست تر باشد و وسایل شما در داخل این شیارهای خالی نیفتد. وقتی تمام فضا را پر کردید می توانید با استفاده از یک سمباده روی سطح آن را صاف کنید یا اینکه با استفاده از یک شیشه فضای روی کار را پوشش دهید تا یک نواخت تر و کاربردی تر شود. استفاده از پایه برای زیر این میز کار شما را زیبا تر جلوه می دهد. هر چقدر تعداد شاخه ها بیشتر باشد میز شما بزرگتر می شود و هر چقدر ارتفاع بلند تر باشد کار شما از چوب بیشتری باید بهره گرفته شود. شما با یک رنگ آمیزی ساده می توانید صاحب یک میز پذیرایی لوکس شوید یا اینکه از رنگ طبیعی چوب بهره بگیرید.

میز پذیرایی با شاخه های درخت

کلام آخر پیرامون ساخت میز جلو مبلی

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید میز جلو مبلی و میز پذیرایی از مهم ترین پارامترهای است که حتماً باید همراه با مبلمان خریداری شود. برخی از افراد مبلمان خود را خریداری می کنند و ترجیح می دهند از یک کار هنری برای جلوی مبلمان خود استفاده کنند. در همین راستا ما به شما استفاده از میزهای چوبی که با استفاده از جعبه میوه ساخته می شود. میز های که با درب های قدیمی طراحی می شود و میزهای که با وسایل آنتیک قدیمی ساخت آن دنبال می شود را در کنار ساخت و طراحی برخی میزهای دیگر آموزش دادیم. شما هم اگر طرح و ایده به خصوصی در سر دارید به راحتی می توانید از طریق بخش نظر سنجی آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. امید است مطالب پیش رو در راستای این هنر آموزی و ایده پردازی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.