دستور پخت آلبالو پلو

دستور پخت آلبالو پلو

انتشار:

 

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو

آلبالو 400 گرم

شکر 200 گرم 

برنج 4 پیمانه

گوشت چرخ کرده 300 گرم 

زعفران

نمک و زردچوبه نصف قاشق چایخوری

پیلز دو عدد برای داخل گوشت

2 عدد پیاز خلالی سرخ شده برای تزیین 

خلال پسته به میزان لازم 

طرز تهیه آلبالو پلو 

هسته آلبالو ها رو جدا کرده درون قابلمه میریزیم و شکر میپاشیم (اگه از روز قبل این کار انجام بدیم بهتره.)سپس روی اجاق میگذاریم تا یک ربعی بجوشه بعد از صافی رد میکنیم. و شربتش رو چند دقیقه دیگه میگذاریم تا  یه کوچولو غلیظ شه.
البته من از چند ماهه پیش مثل مربا درست کرده بودم و تو یخچال داشتم. میتونید فصل آلبالو هسته هاش رو بگیرین و تو فریزر بگذارید تا هر وقت خواستین درست کنید.
حالا پیاز رنده شده و نمک و به گوشت چرخ شده اضافه میکنیم ورز میدیم و قلقلی میکنیم و در روغن قشنگ سرخ کرده.... روش زعفرون ریخته و دوباره تفت میدیم. تا زعفرون به خورد گوشت بره تا لذیذ بشه. 
جداگانه تو یک ظرف دو تا پیاز رو که با ظرافت خلالی کردیم با روغن مایع سرخ میکنیم و یک کم زعفرون ریخته با فاشق مخلوط و سپس پیازها رو درمیاریم روی دستمال کاغذی حوله ای گذاشته تا روغنش گرفته بشه.
حالا تو یک قابلمه آب رو جوش میاریم و برنج خیس شده رو درون آبجوش ریخته تا ری کنه سپس آبکش میکنیم.
ته قابلمه روغن ریخته و ته ش نون میذاریم و سپس یک لایه برنج بعد زعفران دم کرده و روی آن یک لایه آلبالو و گوشت قلقلی های سرخ شده میریزیم و چند بار این کار رو تکرار میکنیم. در آخر روشون زعفرون دم کرده و چهار قاشق پر شربت آلبالو رو میریزیم. و درب قابلمه رو میگذاریم. برای چند لحظه شعله زیاد باشه. سپس شعله پخش کن زیر قابلمه میذاریم و شعله رو کم میکنیم و اجازه میدیم پلو دم بکشه.
(ذقت کنید خیلی شربت نریزید چون خود آلبالو ها به اندازه شیره دارن. در ضمن ممکنه طعمش رو غذا غلبه کنه و ته دیگ هم زود بسوزه.
حالا که غذا دم کشید. تو دیس مورد نظر ریخته روش اون پیازهای خلالی زعفرونی خوشگل رو به همراه خلال پسته بریزید. خلال پسته سلیقه ایه..اینم طرز تهیه آلبالو پلو به روشی ساده 

طرز تهیه آلبالو پلو