دستور پخت رولت بادمجان

دستور پخت رولت بادمجان

انتشار:

 

مواد لازم برای پخت رولت بادمجان :

بادمجان 3 عدد
گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده 2 عدد.
روغن
تخم مرغ چهار عدد
آرد سه قاشق غذا خوری
آب برای داخل ارد سه قاشق غذا خوری
پیاز داغ دو قاشق غذاخوری
سیب زمینی خرد شده دو عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق پر.
نمک به میزان لازم.
زردچوبه نصف قاشق مربا خوری
فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری

دستور پخت رولت بادمجان

طرز تهیه رولت بادمجان:

سیب زمینی های خرد شده رو تو روغن کمی سرخ میکنیم و از تابه در میاریم و داخل ی بشقاب میریزیم

سپس بادمجان ها ی پوست کنده و نگینی خرد شده رو که از قبل آماده کردیم در همان روغن سیب زمینی ها تفت میدیم.. یادتون باشه اول سیب زمینی رو سرخ کنید تا بتونید تو مرحله بعد از همون روغن برای بادنجانها استفاده کنید.
حالا گوجه فرنگی خرد شده.... باد مجان ها و سیب زمینی های سرخ شده رو با هم در ماهی تابه مخلوط میکنیم فقط برای چند ثانیه تفت میدیم.
شعله رو خاموش میکنیم و همه ی مواد رو تو یک کاسه ریخته.(توجه کنید وقتی مواد رو از ماهی تابه بر میدارید از کفگیر منفذ دار استفاده کنید تا روغنش گرفته بشه ****. اگه اینکار رو نکنید رولت شما پر از روغن میشه و شکل ظاهری ش رو از دست میده. نمک وفلفل و زردچوبه و رب گوجه فرنگی رو هم به مواد بالا. اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم.

حالا تخم مرغها رو توکاسه جدا میشکنیم و باچنگال کمی هم میزنیم.
سه قاشق آب رو در پیاله ای جدا به آرد اضافه میکنیم و آرد و آب رو خوب هم میزنیم تا یک مایع غلیظ یکدست بشه و بعد به تخم مرغهای زده شده اضافه کرده با چنگال مخلوط میکنیم.

داخل ماهی تابه تمیز روغن ریخته شعله رو روشن میکنیم و وقتی زوغن داغ شد مایع تخم مرغ رو ته تابه ریخته تا کل سطح ماهیتابه رو بگیره کمی که مایع گرفت مواد آماده شده بالا رو وسط تابه ریخته اول یک طرف مایع تخم مرغ که گرفته شده رو روی مواد وسط تابه میاریم بعد طرف دیگه رو بلند کرده روی تا.. اول قرار میدیم. و برای چند لحظه این دو لایه رو روی هم نگه میداریم تا خودشو بگیره.. فقط سی ثانیه کافیه.
زیر شعله رو خاموش و به ارامی با دو کفگیر تخت رولت رو روی دیس برگردونید (قسمت تا شده رولت کف دیس بیوفته تا ظاهر رولت حفظ بشه. روی رولت رو با سس کچاپ و سبزیجات یا خیارشور....تزئین کنید..امیدوارم دستور پخت رولت بادمجان براتون مفید بوده باشه 

دستور پخت رولت بادمجان