دستور پخت رتتوی

دستور پخت رتتوی

انتشار:

فرانسه از مشهور ترین کشور ها از لحاظ تنوع غذایی است. به گونه ای که این کسور انواع مختلف دسر، غذا، پیش غذا و نوشیدنی را تولید می کند. غذا هایی که در کسور فرانسه تولید می شود در میان سایر کشور ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. رتتوی یکی از معروف ترین غذاهایی است که منشا اولیه آن کشور فرانسه است اما امروزه در بیشتر کشور های دیگر نیز تولید می شود. رتتوی از جمله غذا هایی است که کاملا گیاهی است و برای افرادی که در رژیم غذایی خود گوشت استفاده نمی کنند بسیار مناسب است.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه رتتوی

برای پختن رتتوی باید مواد اولیه زیر را در ابتدا تهیه کرد؛
بادمجان برش داده شده، ۱ عدد
کدوی زرد برش داده شده، ۱ عدد
کدوی سبز برش داده شده، ۱ عدد
سیر خرد شده، ۲ حبه متوسط
پیاز ریز شده، ۲/۱ پیاز
گوجه رنده شده، یک لیوان
روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری
نمک، به مقدار لازم
فلفل، به مقدار کافی
آویشن تازه، چند برگ
فلفل قرمز ایتالیایی، ۱ عدد

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه رتتوی

دستور پخت رتتوی

برای پخت رتتوی در ابتدا تمامی سبزیجات را از جمله بادمجان، کدو، فلفل را به صورت حلقه ای برش دهید. در این هنگام فر را روشن کنید و دمای ان را روی ۱۹۰ درجه قرار دهید که داغ شود. سپس ماهیتابه ای را روی شعله ای ملایم قرار دهید و گوجه رنده شده را به داخل ان بریزید و اجازه دهید که آب گوجه ها تبخیر شود. سپس مقداری روغن زیتون را همراه با پیاز و سیر را به گوجه ها اضافه کنید و اجازه دهید که همراه با گوجه تفت بخورند. برای مزه دار شدن سس رتتوی مقداری نمک و فلفل به مخلوط اضافه کنید.
 پس از غلیظ شدن ماده، مقداری از فلفل قرمز ایتالیای را که برش داده شده است را به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی همراه با مواد بپزد. پس از آن سس آماده شده را داخل ظرفی که قرار است داخل فر بگذارید بریزید و در ادامه سبزیجات را روی آن قرار دهید. سبزیجات را به صورت یک در میان و از سمت خارج ظرف به سمت داخل ظرف بچینید. سپس مقداری نمک ، فلفل، آویشن را به آن اضافه کنید و با کاغذ روغنی روی ان را بپوشانید.  در ادامه ظرف را داخل فر بگذارید و اجازه دهید ۴۵ دقیقه تا یک ساعت داخل فر بماند و کاملا آب پس بدهد. پس از این مراحل رتتوی شما آماده سرو است. این غذا را بهتر است در وعده شام سرو کرد.

دستور پخت رتتوی