چگونه برای خود یک اتاق مدیتیشن زیبا بسازید

چگونه برای خود یک اتاق مدیتیشن زیبا بسازید

انتشار:

 

چگونه برای خود یک اتاق مدیتیشن زیبا بسازید

مدیتیشن یکی از راه های است که فرد می تواند استرس خود را کاهش و روند بهبود خواب خود را افزایش دهد. از همین رو باید روی تنفس خود بیشتر کار کند تا به هدفی که دارد زودتر دست پیدا کند. کسانی که مدیتیشن می کنند به راحتی می توانند سلامت خود را نسبت به دیگران چندین برابر کنند زیرا آرامش در این افراد تنها در ذهن نیست و در تمام بدن آن ها متمرکز می شود. از همین رو درد بر روی این افراد نسبت به سایرین چندان اثر ندارد. برای اینکه بتوانید در منزل خود مدیتیشن کنید نیاز به هزینه زیادی نیست. کافی است با اصولی که برای طراحی و ساخت این اتاق مدیتیشن کاربردی مورد نیاز است بیشتر از قبل آشنا شوید. از آنجایی که دنیای مدرن امروز بسیار هیجان افراد را زیاد کرده است و زندگی ماشینی استرس را در افراد چندین برابر کرده است. بر خود واجب دانستیم تا پیرامون طراحی و ساخت یک اتاق با نام مدیتیشن بهترین ها را برای شما عزیزان فراهم سازیم. اگر می خواهید راه متفاوتی را در زندگی خود بردارید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

طراحی اتاق میدتیشن

 

انتخاب مکان مناسب به عنوان اتاق مدیتیشن

 تا کنون هنوز به کشف دقیقی از یک اتاق مناسب به منظور مدیتیشن کردن نرسیده اند. با این حال افراد اگر در فضایی که آرامش در آن حاکم است به مدیتیشن بپردازند سریع تر به هدف خود دست پیدا می کنند. برای این منظور ابتدا باید مکانی مناسب را برای این کار مهیا کنید. اگر در خانه ویلایی به سر می برید کافی به حیاط بروید و این کار را در باغ دنبال کنید؛ اما اگر می خواهید در منزل این کار را دنبال کنید و خانه شما آپارتمانی است به شما توصیه می کنیم مقدمات اولیه را که یک فرش و چند بالشتک است را برای کف اتاق خود فراهم کنید. یک صندلی راحتی به همراه یک فرش مناسب هم خارج از لطف نیست اگر مهیا شود.

نور طبیعی برای اتاق مدیتیشن

 برای صبح توصیه می شود در جنوب شرقی خانه که نور صبحگاهی قابل مشاهده است را مدنظر داشته باشید. عصرها بهتر است به سمت شمال غربی باشید تا تابش پرتوهای ملایم خورشید مدیتیشن ایده الی را فراهم سازد. اگر در آپارتمان هستید می توانید به تراس و یا بالکن منزل خود بروید و یا گوشه ای دنج را برای این منظور پیدا کنید. هر کجا در منزل که لبخند را به لب شما می آورد و حس بهتری را برایتان فراهم می کند برای این منظور ایده ال است.

طراحی اتاق مدیتیشن خاص


رنگ های انتخابی برای اتاق مدیتیشن

 اگر می خواهید خود را در یک اتاق محصور کنید و به مدیتیشن بپردازید ما به شما توصیه می کنیم از رنگ های تیره در این راستا بهره بگیرید. رنگ های تیره وقتی با نور شمع ترکیب می شود بدون تردید حس بهتری را برای شما فراهم می آورد. حال اگر تمایل دارید حس آزادی را در خود تقویت کنید حتماً از رنگ های شاد برای دیزاین کردن اتاق خود بهره بگیرید. آیا می دانستید بهره گرفتن از طراحی رنگین کمانی یعنی سنت شکنی و شما اولین کسی هستید که تمام پارامترهای خود را رنگی انتخاب کرده اید. بهتر است از عکس های رنگا رنگ و نقاشی های روی دیوار با تم های رنگی جذاب بهره بگیرید. اینکه قرار است از چه تم رنگی برای اتاق مدیتیشن استفاده شود امری است که به سلیقه و حس و حال شما بستگی دارد. بسته به علاقه مندی خود این تم رنگی را برای رسیدن به آرامش بیشتر انتخاب کنید.

 چه چیزهای را در اتاق مدیتیشن خود قرار دهیم؟

استفاده از گل، آب، عود و سایر چیزهای دیگر حس و حال شما را در این اتاق بهتر می کند برای راهنمایی بیشتر با ما همراه باشید.

وسایل اتاق مدیتیشن


با گل و گیاه اتاق مدیتیشن را تزیین کنید

شما با رفتن به طبیعت همیشه حس بهتری نسبت به زمانی که در خانه هستید دارید. یا وقتی که در شهر هستید و به شمال کشور می روید باز انرژی مثبت بیشتری را دریافت می کنید. همه به خوبی می دانید که گل و گیاه سبب می شود دی اکسید کربن دفع شود و اکسیژن وارد هوا شود. این امر نه تنها بر سلامت شما تاثیر دارد که حال و هوای اتاق مدیتیشن شما را بهتر می کند؛ اما این را به یاد داشته باشید که بهره گرفتن از گل های طبیعی در این اتاق تنها به منظور پاکیزگی هوا نیست بلکه سبب می شود انرژی مثبت وارد شود و انرژی منفی از میان برداشته شود.

تزیین اتاق مدیتیشن با گیاه

آب

همه شما به خوبی می دانید که آب نماد پاکی است از همین رو باید حتماً در اتاق مدیتیشن یک کاسه یا یک ظرف متناسب با علاقه مندی شما آب وجود داشته باشد. این آب باید زود به زود عوض شود زیرا با قرار گرفتن در محیط و جذب انرژی منفی اثر گذاری اولیه خود را ندارد. حتی شما می توانید از وسایل دکوری که با آب کار می کند برای این اتاق استفاده کنید.

 

 

 نمک

یکی دیگر از آیتم های که باید در اتاق مدیتیشن شما در کنار کاسه آب و گل های طبیعی قرار داده شود نمک است. نمک به مراتب بیشتر از آب سبب دفع انرژی های منفی می شود. پس یک کاسه نمک را در این اتاق قرار دهید. این را به یاد داشته باشید که نمک استفاده شده نباید خورد شود.

هوای تازه

به هیچ عنوان در و پنجره ها را نبندید زیرا این اتاق جای مطالعه نیست. اگر فکر می کنید صدای بیرون از اتاق سبب می شود تمرکز شما از بین برود بهتر است وقتی که افراد خانواده خواب هستند یا بیرون از منزل هستند به مدیتیشن بپردازید. برای این منظور حدالمکان با باز و بسته کردن در و پنجره ها هوای آلوده را از فضا خارج کنید.

عود

عود یکی از عناصری است که شما می توانید برای رسیدن به انرژی مثبت مورد استفاده قرار دهید. همه شما به خوبی می دانید که عود برای مراسم مذهبی هزاران سال است که در معابد استفاده می شود. پس حتماً عود را در لیست خرید خود برای اتاق مدیتیشن قرار دهید.

ظروف کریستالی

ظاهر زیبایی ظروف کریستالی سبب می شود انرژی بسیار عالی به سمت شما هدایت شود. به عنوان مثال آب و نمک را یا ظرف های مخصوص برای عود خود را کریستالی انتخاب کنید. از آنجایی که این ظروف بسیار انرژی خوبی را منتشر می کنند در اتاق های مدیتیشن از این ظروف استفاده می شود.

 

نکاتی مهمی که برای اتاق مدیتیشن باید رعایت شود

باید به شما بگویم هر چقدر اتاق مدیتیشن ساده تر باشد شما سریع تر به آرامشی که در سر دارید نزدیک می شود و به همین منظور نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

  • فضای که قرار است مدیتیشن در آن صورت بگیرد را حتماً تمیز نگه دارید.
  • وسایل یادگاری و دیوار کوب های اضافه را بردارید و قاب های دیواری خود را خلوت کنید.
  • اگر از مبل استفاده می کنید جای آن را به صندلی های شنی بدهید هر چقدر راحت تر باشد بهتر است.
  • سعی کنید وسایل اضافه را به انباری منزلتان ببرید تا فضا به اندازه کافی برای جریان انرژی در اختیار شما قرار بگیرد.
  • به جای اکسسوری های مدرن به شما توصیه می کنیم از سنگ، گل و سایر پارامترهای که در طبیعت قابل مشاهده است برای دریافت انرژی مثبت استفاده شود.
  • زیر انداز شما جایی است که شما روی آن می نشینید پس این پارامتر هر جا قدر نرم تر باشد شما راحت تر خواهید بود.
  • استفاده از نور طبیعی و گل های طبیعی سبب می شود تا شما با انرژی مثبت بیشتری به مدیتیشن بپردازید.

مدیتیشن

 کلام آخر برای دیزاین اتاق مدیتیشن

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید افرادی که تمایل دارند به یک دکوراسیون ساده و متفاوت به منظور دکوراسیون اتاق مدیتیشن دست پیدا کنند باید از تمام وسایلی که دارند دل بکنند؛ زیرا سادگی و بهره گرفتن از چند بالشتک یا یک تشک مخصوص برای یوگا پارامتر مهمی است که باید در نظر داشته باشیم. اینکه از عناصر طبیعی استفاده شود حس آرامش در شما بیشتر خواهد شد پس تا می توانید آب، نمک، سنگ را به محیط اتاق مدیتیشن خود دعوت کنید. انتخاب رنگ در این فضا امری است که به سلیقه شما بستگی دارد. شما می توانید فضا را با رنگ های خنثی تیره کنید و با نور شمع به نور پردازی آن بپردازید. یا اینکه با استفاده از رنگ های روشن دست به ایده پردازی بزنید. در نظر داشتن تم های رنگی نیز می تواند ایده باشد که از سوی شما ابداع شود. وسایل اضافه خود را بهتر است به انباری ببرید؛ زیرا برای یوگا و مدیتیشن بهتر است اتاق شما خالی از وسایل اضافه باشد. از عناصری شبیه نمک؛ آب و عود بهتر است استفاده کنید تا انرژی های منفی را به سمت خود جذب کند. باز کردن درب و از میان بردن هوای آلوده نیز برای اتاق شما امری لازم و ضروری است. باتمام این تفاسیر اگر در خانه ویلایی به سر می برید و یا در نزدیکی شما فضای سبز است حتماً برای مدیتیشن به این محیط بروید تا حال و هوای این حس برای شما بهتر شود.

 

چند ایده برای اتاق مدیتیشن

چیدمان اتاق مدیتیشن به سبک ایرانی

طراحی اتاق مدیتیشن به سبک ایرانی با قالیچه های رنگی

نمونه طراحی اتاق مدیتیشن در حیاط منزل به سبک رویایی

طراحی نمونه اتاق مدیتیشن

نمونه طراحی اتاق مدیتیشن برای تراس ویلایی

اتاق بنفش مدیتیشن

طراحی اتاق مدیتیشن با رنگ بنفش

اتاق ساده مدیتیشن

نمونه طراحی اتاق ساده مدیتیشن رو به حیاط و درختان محیطی پر نور و عالی

مجسمه بودا برای اتاق مدیتیشن

طراحی اتاق مدیتیشن با یک میز و تعدادی سنگ - مجسمه بودا و شمع خیلی زیبا و کم هزینه