بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

فهرست مطالب

 

 دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن دو اصل جدایی ناپذیر از یک دیگر هستند. با اینکه شما می توانید دو دکوراسیون متفاوت برای این دو فضا در نظر داشته باشید. بهتر است تم های رنگی و المان های استفاده شده قدری با یک دیگر شباهت داشته باشند. به عنوان مثال شما قصد دارید برای اتاق نشیمن از مبلمان راحتی استفاده کنید و این مهم برای اتاق پذیرایی قرار است با مبلمان کلاسیک و سلطنتی دنبال شود. هیچ مانعی ندارد که فضای اتاق پذیرایی لوکس تر و رسمی تر دیزاین شود. بهتر است شما از استرهای که تم های رنگی مشابهی را دنبال می کند برای این منظور استفاده کنید. طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن شما زمانی شبیه به یک دکوراتور حرفه ای دنبال می شود که تمامی اصول را جزء به جزء مد نظر داشته باشید. بر فرض باید بدانید برای فضاهای بزرگ چه وسایلی کاربرد بیشتری دارد و در اتاق های کوچک و خانه های آپارتمانی از چه وسایلی نباید استفاده شود. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون بهترین ها در راستای دیزاینی متبحرانه برای اتاق پذیرایی و نشیمن شما عزیزان را راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید اگر می خواهید شبیه یک دکوراتور حرفه ای دست به کار شوید.

بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی برای خانه های کوچک

 خانه های کوچک را نمی توانید با ملزومات و اکسسوری های که برای خانه های ویلایی مورد استفاده قرار می دهیم دیزاین کنیم پس به نکاتی که در ادامه ارائه می شود دقت کنید.
⦁    به هیچ عنوان از مبل های که تاج های بلندی دارند استفاده نکنید چون سبب می شود خانه شما کوچک تر به تصویر کشیده شود.
⦁    استفاده از کاغذ دیواری های گل دار آن هم گل درشت ممنوع است بهتر است از کاغذ دیواری های ساده و راه راه به صورت ترکیبی برای بلندتر دیده شدن فاصله سقف تا زمین استفاده شود.
⦁    استفاده از رنگ های خیلی تیره اکیدا ممنوع است زیرا این امر فضا را بسته و دلگیر جلوه می دهد. المان های چوبی و مبلمان خانه های آپارتمانی را با رنگ سفید، صدفی، صورتی ملایم و بنفش روشن دیزاین کنید.
⦁    اگر می خواهید فضا لوکس تر به تصویر کشیده شود می توانید به جای دکوراسیون سلطنتی از اکسسوری های طلایی رنگ بهره بگیرید. برفرض یک گلدان طلایی رنگ یا استفاده از یک رو میزی به تم رنگی طلایی در این راستا کافی است.

بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی برای خانه های کوچک

بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی کلاسیک

 برای هر سبک دکوراسیون باید و نبایدهای باید همیشه مورد توجه قرار داده شود. برای دکوراسیون کلاسیک نیاز است از چوب های مرغوب و با کیفیت استفاده شود. در همین زمینه نکاتی عنوان می شود که بدون شک به کمک شما خواهد آمد.
⦁    در قدم اول توصیه می شود از مبلمان کلاسیک منبت کاری شده با روکش های پارچه ای طرح دار برای جلوه دادن بیشتر به فضا بهره بگیرید.
⦁    فرش اصلی ترین پارامتر در این راستا است که هر چقدر اصیل تر و قدیمی تر جلوه آن بیشتر و با شکوه تر است. فرش های دست بافت با طرح های ریز اتاق پذیرایی شما را لوکس تر نشان می دهد.
⦁    از رنگ های کرم، سفید و قهوه ای غافل نشوید که این ها رنگ های اصلی برای دکوراسیون به سبک کلاسیک به شمار می آیند.
⦁    به هارمونی رنگی که در فضا به کار گرفته شده است باید توجه کنید. بر فرض تم رنگی کف پوش، دیوار پوش و مبلمان باید در یک راستا قدم برداشته شود.

⦁    استفاده از جنس های که مشابه هستند مثل رو میزهای که جنس آن با کوسن های مبلمان کلاسیک یکی است سبب می شود دیزاین شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
⦁    دیوار پوش نقش بسیار مهمی را ایفا می کند در این دیزاین از آنجایی که فضا به خودی خود با وسایل استفاده شده شلوغ جلوه می کند باید از طرح های ساده و ظریف با تم های رنگی ملایم برای دیوار پوش استفاده شود.
⦁    سادگی پرده ها نیز نباید از یاد برود البته هر چقدر پارچه مرغوب تر و با کیفیت تر باشد این اثر بخشی در دیزاین فضا بیشتر به نمایش گذاشته می شود. شما می توانید از پردهای مخمل و حریر اعلاء که از رگ های طلایی بهره گرفته است استفاده کنید.
⦁     هر چقدر آیتم های استفاده شده ساده تر و تم های رنگی ملایم تری داشته باشند کار شما زیبا تر می شود. از رنگ های تند و طرح های شلوغ برای دکوراسیون کلاسیک اصلا استفاده نکنید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی کلاسیک

با چه وسایلی دکوراسیون پذیرایی را شیک تر کنیم

 همه شما به خوبی می دانید که هر سبک از دکوراسیون وسایل مختص به خود را طلب می کند بر فرض شما نمی توانید برای چیدمان کلاسیک مبل های راحتی فانتزی با تم های رنگی تند را مورد استفاده قرار دهید چون این چیدمان را به چالش می کند. در ادامه برخی از وسایلی که در این راستا به کمک شما می آید را معرفی می کنیم.
⦁    به شما توصیه می شود از مجسمه های سنگی و گچی که با تم رنگی بژ طراحی شده است برای تزئین بخش ورودی یا راهروهای که در مجاورت با اتاق نشیمن است استفاده کنید.
⦁    قرار دادن آینه و میزهای قدیمی رنگ و رو رفته به شما برای طراحی بهتر دکوراسیون کلاسیک کمک می کند.
⦁    از خرید تابلو های فرش و نقاشی قدیمی غافل نشوید. این پارامتر به روستیک تر و کلاسیک تر جلوه دادن فضا کمک می کند.
⦁    اینکه سبک دکوراسیون شما کلاسیک است یعنی هر المانی که دستی در گذشته داشته است باید روی میز شما باشد. برفرض شما باید از انواع سازهای قدیمی یا آباژورهای برنزی و کریستالی های تزئینی که در دم دست شما است برای این دیزاین بهره بگیرید.
⦁     لوستر و آباژورهای رو میزی به شدت در زمان دیزاین کردن دکوراسیون کلاسیک به کمک شما می آیند. توصیه می شود برای دکور کردن روی میزهای عسلی کنار مبل از خرید آباژورهای عتیقه و شیک غافل نشوید.
⦁     خرید گرامافون، تلفن های قدیمی و یا صندوقچه های قدیمی نیز برای چشم نواز تر کردن دیزاین شما به کمکتان می آید.
⦁     گلدان با پایه های بلند، ساعت ها ایستاده، ظرف های بلند و پایه دار سبب اشرافی تر جلوه دادن دکوراسیون کلاسیک شما می شود.

 کلام آخر پیرامون بهترین طراحی دکوراسیون

 همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای دیزاین کردن هر دکوراسیون و هر سبک نیاز به پارامترهای مخصوص در همین راستا است. بر فرض شما برای دکوراسیون مدرن می توانید از رنگ های تند به صورت ترکیبی استفاده کنید. در حالی که برای دکوراسیون کلاسیک نیاز است از رنگ کرم، سفید و طلایی به صورت محدود در کنار یک دیگر استفاده شود. این را به یاد داشته باشید که چیدمان وسایل به صورت اصولی در این راستا به کمک شما می آید؛ یعنی شما نباید وسایلی که به صورت پایه دار هستند را در کنار یک دیگر قرار دهید. یا در جایی قرار دهید که جریان انرژی را از میان ببرد. بهتر است بر فرض در کنار دیواری که فضای آن مرده است یک ساعت پایه دار بلند جای داده شود. یا از یک آباژور عتیقه قدیمی در نزدیکی شومینه و در کنار مبلمان بهره گرفت شود. نیازی نیست حتما برای این سبک چیدمان ایده پردازی خطی به کار گرفته شود. هر چقدر قرینگی در چیدمان کلاسیک کمتر باشد فضا زیباتر به تصویر کشیده می شود. امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی دکوراسیون کلاسیک و سبک طراحی آن مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 کلام آخر پیرامون بهترین طراحی دکوراسیون

 

 

مطالب مشابه

اشتباهات رایج در چیدمان منزل 28 بهمن 1402

اشتباهات رایج در چیدمان منزل

انتخاب مبلمان نامناسب با ابعاد و سبک دکوراسیون منزل یکی از رایج‌ترین اشتباهات است. مبلمان بزرگ در فضایی کوچک، ‌باعث شلوغی و آشفتگی می‌شود و در مقابل، مبلمان کوچک در فضایی بزرگ، ‌خانه را خالی و سرد نشان می‌دهد

تزئین اتاق خواب پسرانه 23 شهریور 1401

تزئین اتاق خواب پسرانه

برای دیزاین اتاق خواب پسرانه دست شما بسیار باز است. استفاده از تم های رنگی جذاب در کنار المان های بسیار خاص و منحصر به فرد و ده ها انتخاب دیگر سبب می شود تا شما صاحب سبک باشید

ایده برای اتاق خواب با رنگ تیره و مشکی 15 اسفند 1400

ایده برای اتاق خواب با رنگ تیره و مشکی

برای دکوراسیون اتاق خواب مشکی می توانید از تخت خواب مشکی، رو تختی مشکی، آباژورهای کم نور، نور پردازی های سقفی، فرش های مشکی، کف پوش مشکی، قاب عکس های مشکی و سایر پارامترهای دیگر در این راستا بهره بگیرید

طرح کناف سقف سالن گرد، مربع، مستطیلی 10 مرداد 1401

طرح کناف سقف سالن گرد، مربع، مستطیلی

اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید و قرار است یک بازسازی را پشت سر بگذارید. به شما توصیه می کنیم ما را همراهی کنید زیرا استفاده از طرح کناف سقف سالن گرد، مربع، مستطیلی در رسیدن به یک دکوراسیون بی نظیر قطع به یقین نیاز شما خواهد شد.

بوفه و نقش آن در دکوراسیون داخلی 15 دی 1397

بوفه و نقش آن در دکوراسیون داخلی

بوفه را برای به نمایش گذاشتن ظروف دکوری و لوکس مورد استفاده قرار می دهند. به طور ساده تر می توانیم بگویم بوفه کمدی زیبایی است که برای جلوه دادن به دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ، اندازه و شکل این کمد دکوری بسته به سلیقه و مساحت منزل شما می تواند متفاوت انتخاب شود. این سری از کمدهای شیشه ای شیک و زیبا به صورت سه در دو در و یا یک در تهیه می شوند. برخی از آن ها با استفاده از کشوهای متعددی نیز تولید می شوند. باید بگویم شما با استفاده از بوفه های دکوری علاوه بر به نمایش گذاشتن ظروف قدیمی و نوستالژی خود می توانید به سر و سامان دادن وسایل منزل خود نیز بپردازید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را با بوفه های مدرن و کلاسیک و البته سلطنتی بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا در زمان خرید این کالای لوکس بهترین انتخاب از آن شما باشد.

روش پاك كردن لاك از روی فرش 9 خرداد 1401

روش پاك كردن لاك از روی فرش

اسپری مو یکی از بهترین گزینه های است که سبب از بین رفتن لک لاک می شود بی آنکه سبب آن شود بافت پارچه مبل و فرش شما آسیب وارد شود. در ابتدا نیاز است بخشی که لاکی شده است را با مقداری آب مرطوب کنید. سپس با استفاده از اسپری مو که بالای 15 بار باید روی لک لاک اسپری شود