روش های جداسازی آشپزخانه از پذیرایی

روش های جداسازی آشپزخانه از پذیرایی

انتشار:

 

 زندگی مدرن و آپارتمانی سبب شده است تا تمام دیوارها از میان برداشته شود. از همین رو دیگر فضای خصوصی در اختیار ما قرار ندارد. به عنوان مثال اتاق پذیرایی درست در مجاورت آشپزخانه قرار دارد و با برداشتن دیوار و استفاده از دیوارک های مدرن ساده تر می توان از تمام محیط نهایت استفاده را ببریم. این امر سبب می شود تا شما اتاق بزرگ تری را در کنار یک آشپزخانه دل باز در اختیار داشته باشید. درست است که دیگر شبیه قدیمی و مطبخ های سنتی نداریم این امر بدون تردید آشپزخانه مدرن تر و دلباز تری را برای شما فراهم می سازد. از همین رو سعی داریم در مقاله پیش رو پیرامون جدا سازی این دو قطب اصلی در منزل مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

 روش های جداسازی آشپزخانه از اتاق پذیرایی

استفاده از وسایل مدرن و ساخت و سازهای متمایز سبب می شود تا شما فارغ از معماری های سنتی در دنیای مدرن به سبک جدید و به روزی دکوراسیون خود را تغییر دهید در ادامه بخشی از این راه کارها را با شما عزیزان در میان می گذاریم.

جداسازی آشپزخانه با پارتیشن

پارتیشن یا همان دیوارک های مدرن

اصلی ترین المانی که با کمترین هزینه در پیش روی شما قرار دارد استفاده از پارتیشن های چوبی دکوری است که مزیت های بی شماری را برای شما در پیش رو دارد. در قدم اول می توانیم به سبک بودن و قابل حمل بودن این دیوار های مدرن اشاره داشته باشیم. شما به سادگی می توانید در صورتی که مستاجر باشید این وسیله را به خانه جدید خود ببرید بدون اینکه نیاز به نسب باشد ایستایی خود را حفظ می کند. در قدم بعد می توانیم به مدرن بودن و جدید بودن این دیوار ک های فانتزی اشاره داشته باشیم. استفاده از طرح های بسیار متنوع در پرسه تولید دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است تا ایده ال ترین را متناسب با نیاز خود خریداری کنید؛ یعنی شما می توانید از پارتیشن های که طول و عرض های متمایز دارند متناسب با نیاز خود بهره بگیرید. برخی از پارتیشن ها بلند و کم عرض هستند و برخی کوتاه با عرض زیاد برای شما در نظر گرفته شده اند. مشبک بودن طراحی این محصولات دید شما را به سمت دیگر منزل به راحتی فراهم می کند.

جدا سازی با جزیره

جزیره موردی مناسب برای جداسازی اتاق نشیمن از آشپزخانه

 جزیره چیست؟ این روزها ساخت و سازهای آشپزخانه ها بسیار تفاوت پیدا کرده است. به گونه ای که در بخشی از آشپزخانه که بیشتر دیوار را برای شما فراهم کرده است تمامی کابینت ها به صورت مدرن نصب می شود. سپس در قسمت میانی آشپزخانه به گونه ای که از سمت راست و چپ فضا برای ورود به آشپزخانه مهیا باشد یک کابینت اضافه با شکل و ساختار متمایز نصب می شود. این کابینت برای مصارف متفاوتی در اختیار شما قرار داده می شود. شما می توانید از آن به عنوان میز ناهار خوری استفاده کنید یا اینکه با استفاده از یک سینک ظرف شویی خود را تعبیه کنید. همچنین این امر برای شما فراهم است که به عنوان میز کار در آشپزخانه نیز سبک طراحی آن را ساده در نظر بگیرید و با یک گاز رو میزی به دیزاین کردن آن بپردازید. پس می توانیم بگویم آشپزخانه های که به سبک جزیره ای برای شما طراحی می شود دست شما را برای انتخاب بسیار باز گذاشته است.

جداسازی با میز ناهارخوری

 میز ناهار خوری برای جداسازی اتاق پذیرایی از آشپزخانه

اگر نمی خواهید خیلی بین اتاق پذیرایی و آشپزخانه خود تفاوت حاصل کنید به شما توصیه می کنیم میز ناهار خوری بزرگی را که هم به سالن پذیرایی و هم به آشپزخانه شما مرتبط است را در قسمت میانی قرار دهید. این محصول سبب می شود تا دکوراسیون شما با حفظ تمامی قواعد و اصول دیزاین به راحتی برای شما دیزاین شود. از آنجایی که میز ناهار خوری سایزهای متمایز و سبک های طراحی متفاوت دارد به سادگی شما می توانید متناسب با مساحتی که در اتاق پذیرایی در اختیار دارید خرید و سفارشی سازی کردن این محصول را دنبال کنید.

جداسازی آشپزخونه با کنسول

 کنسول برای جداسازی آشپزخانه از اتاق پذیرایی

یکی از کاربردی ترین وسایلی که به عنوان یک دکوری و یک وسیله کارآمد برای دیزاین کردن فضای بین دو محیط آشپزخانه و اتاق پذیرایی در پیش روی شما قرار دارد کنسول است. شما می توانید رو بروی آشپزخانه و پشت به اتاق پذیرایی این محصول را قرار دهید و با قرار دادن ظرف و ظروف مخصوص برای پذیرایی راه دسترسی به وسایل مورد نظر خود را نیز فراهم سازید. کنسول خود را می توانید بدون آینه خریداری کنید و روی میز آن را با استفاده از وسایل دکوری دیزاین کنید تا از سمت اتاق پذیرایی یک محصول زیبا برای دکوراسیون کردن منزل در اختیار داشته باشید.

جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن با کتابخانه

جدا سازی آشپزخانه با کتابخانه

 کتابخانه های مدرن این روزها به گونه ای طراحی شده است که شما به سادگی می توانید از دو سوی آن نهایت استفاده را ببرید؛ یعنی از هیچ پشتی برای بسته شدن پشت دیوار کتابخانه استفاده نشده است تا جایگذاری آن حتی در قسمت میانی منزل نیز برای شما فراهم باشد. این را به یاد داشته باشید که این کتابخانه ها بسیار به زیبا سازی محیط منزل شما کمک می کند. در همین راستا اگر قرار باشد به سفارشی سازی کردن این محصول بپردازید توصیه می شود از تم رنگی استفاده کنید که با هارمونی رنگ محیط منزل شما نیز هماهنگی لازم را داشته باشد تا به دکوراتیو کردن فضای منزل شما آسیبی وارد نشود.

 

کاناپه موردی کم هزینه برای جداسازی آشپزخانه

همه شما برای اتاق پذیرایی خود از یک سرویس مبل راحتی بدون شک استفاده می کنید. پس به سادگی بدون نیاز به تمام آیتم های که در بالا به آن اشاره شد حتی با استفاده از مبلمان خود می توانید به جدا سازی فضای بین اتاق پذیرایی و آشپزخانه بپردازید. از آن جایی که کاناپه های سه نفره فضای بهتری را پوشش می دهند. ما به شما توصیه می کنیم که این محصول را در مرکز منزل خود قرار دهید تا جدا سازی برای شما بهتر دنبال شود؛ زیرا چیدمان خطی و قرار دادن مبل در مرکز اتاق پذیرایی به سادگی راه دسترسی به آن سوی منزل را برای شما محدود می کند و دو فضای مجزا را برایتان فراهم می سازد.

بوفه برای جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن

بوفه های دکوری

استفاده از بوفه های دکوری را به جای کنار دیوار و یا کنج اتاق پذیرایی به شما توصیه می کنیم در مرکز منزل دنبال کنید. این امر یعنی یک جدا سازی مقرون به صرفه. از آنجایی که همه ما یک کمد دکوری یک بوفه و یا یک ساعت ایستاده بدون تردید در منزل در اختیار داریم به سادگی می توانیم با استفاده از آن به جدا سازی بین اتاق پذیرایی و اتاق پذیرای بپردازیم. کنسول و بوفه های دکوری را به سادگی می توانید در کنار یک دیگر در مرکز اتاق پذیرایی قرار دهید و یک دکوراسیون متمایز را برای خود فراهم سازید.

گل های آپارتمانی

هدف ما برای جدا سازی این نیست که حتماً از یک دیوار استفاده شود و راه دسترسی از میان برداشته شود. درست مثل آشپزخانه های قدیمی زیرا ما می خواهیم این حد فاصل حفظ شود و فضای اتاق پذیرایی از آشپزخانه جدا شود بی آنکه دیواری سبب کوچک شدن اتاق پذیرایی ما شود. از همین رو شما به سادگی حتی با استفاده از گل های آپارتمانی که قد بلندی دارند می توانید به جدا سازی محیط بپردازید. در این راستا توصیه می شود در پشت مبل ها گل های آپارتمانی خود را قرار دهید تا علاوه بر جدا سازی به زیبا سازی محیط نیز پرداخته شود. گل های شما هر چقدر ارتفاع بیشتری داشته باشد جدا سازی برای شما زیباتر به تصویر کشیده می شود. از همه مهم تر استفاده از گلدان های شیک است که دکوراسیون شما را خاص تر به نمایش می گذارد.

کلام آخر پیرامون جدا سازی سالن از آشپزخانه

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای جدا سازی آشپزخانه از اتاق پذیرایی راه کارهای بسیار زیادی در پیش روی شما قرار دارد. شما به سادگی می توانید با استفاده از ساده ترین وسایل بدون نیاز به بنایی کردن و وارد کردن معماری سنتی به زندگی مدرن به جدا سازی این دو بخش مهم در خانه بپردازید. استفاده از وسایل خود منزل مثل مبل، میز ناهار خوری، کنسول، بوفه دکوری و یا حتی کتابخانه راهکاری است که برای شما عزیزان عنوان شده است. در قدم بعد شما می توانید با استفاده از گل های آپارتمانی و پارتیشن های که در بازار به وفور یافت می شود به جدا سازی محیط بپردازید. این را به یاد داشته باشید که این سبک از ایده پردازی فضای بسیار متمایزی را برای شما فراهم می آورد و به سادگی می توانید به یک دکوراسیون متمایز دست پیدا کنید. در قدم آخر می توانیم به ساخت و ساز متمایز آشپزخانه اشاره داشته باشیم که بدون نیاز به هیچ کدام از این وسایل کار جدا سازی را برای شما فراهم می آورد. شما با استفاده از سبک جدید ساخت و ساز و طراحی به سبک دیزاین جزیره ای و استفاده از یک پارتیشن در بخش مرکزی آشپزخانه می توانید به یک تغییر دکوراسیون مدرن وجدید دست پیدا کنید. اگر شما هم ایده ای را در این راستا تجربه کرده اید در پایان می توانید در بخش نظر سنجی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چند ایده برای جدا سازی آشپزخانه از اتاق پذیرایی

ایده جداسازی

جداسازی آشپزخانه با اتاق پذیرایی با جزیره

جداسازی با پارتیشن متحرک

ایده جالب جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن با پارتیشن متحرک

پارتیشن چوبی

جداسازی آشپزخانه با جزیره چوبی متحرک

چیدمان مبل  برای جداسازی

جداسازی آشپزخانه با مبل و میز ناهار خوری

جداسازی آشپزخانه با دیوار سنگی

ایده خاص و مدرن جداسازی اتاق نشیمن با آشپزخانه با دیوار سنگی

جدا سازی آشپزخانه با میز غذاخوری

جداسازی آشپزخانه با میز غذاخوری