انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه

انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه

انتشار:

 

آشپزخانه قلب خانه است از همین رو توجه به دکوراسیون داخلی آن در کنار اتاق نشیمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود یک دکوراسیون متمایز را با استفاده از لوسترهای که در بازار یافت می شود تجربه کنید. یا اینکه از تم های رنگی متمایز در راستای رسیدن به یک هارمونی رنگ برای استفاده از لوستر آشپزخانه خود بهره بگیرید. از آنجایی که نور پردازی پارامتر بسیار مهمی در آشپزخانه محسوب می شود. در مقاله پیش رو سعی بر ان داریم تا پیرامون دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از لوسترهای مدرن و کلاسیک مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

 

انوع سبک های دکوراسیون وانتخاب لوستر

همه شما به خوبی می د انید که برای خرید اکسسوری ها و ست های مخصوص برای آشپزخانه درست شبیه سایر بخش های منزل از سه سبک کلاسیک، سلطنتی و مدرن می توانید بهره بگیرید.به تازگی سبک روستیک نیز راهی بازار شده است که خود برای تغییر دکوراسیون های مدرن ایده پردازی مناسبی به شمار می آید. در ادامه برای خرید لوستر متناسب با هر سبک نکاتی را با شما عزیزان در میان می گذاریم.

انتخاب لوستر مدرن آشپزخانه

انتخاب لوستر برای آشپزخانه مدرن

 اگر می خواهید یک دکوراسیون مدرن را در آشپزخانه خود تجربه کنید باید از لوسترهای معلق بهره بگیرید. این روزها آشپزخانه های مدرن عموما به صورت جزیره ای طراحی می شود که بهتر است لوستر شما به صورت معلق بین زمین و هوا باشد تا فضای جزیره شما را بکر و ویژه تر به نمایش بگذارد. این لوسترها با استفاده از چند رشته سیم و لامپ های زینتی با استفاده از زنجیر از سقف آویزان می شوند و درست شبیه نسخه های قدیمی لامپ های هستند که از سقف آویز می شدند اما شکل طراحی و نوع ایده پردازی آن بسیار تفاوت پیدا کرده است. از آنجایی که آشپزخانه نیاز به یک منبع نور بیشتر دارد شما می توانید از لوسترهای سقفی و یا نورهای مخفی در صورتی که می خواهید نور لوستر معلق شما بولد باشد بهره بگیرید. لوسترهای معلق به صورت پلاستیکی، آهنی و شیشه ای در بازار عرضه می شود تا شما متناسب با نیاز خود دست به ایده پردازی بزنید.

انتخاب لوستر آشپزخانه کلاسیک
ب:انتخاب لوستر برای آشپزخانه کلاسیک

 دکوراسیون کلاسیک همان طور که می دانید از چوب بیشتر از هر پارامتر دیگری در زمان دیزاین کردن بهره گرفته است از همین رو اگر لوستر شما جنسی به غیر از چوب داشته باشد انتخاب درستی نداشته اید. به شما توصیه می کنیم تنها تضاد رنگ و تفاوت در شکل طراحی باشد که این اختلاف را نشان می دهد. پس اگر  از کابینت های قهوهای و یا کرم رنگ برای دکوراسیون کلاسیک خود استفاده کرده اید حتما لوستر خود را با همین تناژ رنگی مد نظر داشته باشید می توانید به صورت سقفی از چند لوستر چوبی که شکل طراحی آن متمایز است برای دکوراسیون های کلاسیک خود بهره بگیرید. بهتر است نور پردازی هم خیلی تند و زیاد نباشد زیرا دکوراسیون کلاسیک بر خلاف دکوراسیون مدرن می طلبد قدری تیره تر و تاریک تر با نورهای که به صورت بولد به تصویر کشیده می شوند دیده شود.

لوستر رستیک مناسب برای آشپزخانه

لوستر مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه روستیک

روستیک یعنی الهام گرفتن از عناصر بکر طبیعی که خود سبب می شود یک ایده پردازی دست نخورده و متمایز از آن شما شود. لوسترهای که برای دکوراسیون های روستیک مورد استفاده قرار می گیرد می تواند هر جنسی داشته باشد. شما می توانید از نمونه های چوبی یا اهنی بسته به سلیقه خود برای این چیدمان استفاده کنید. هر چقدر شکل طراحی آن به آویزهای قدیمی نزدیک تر باشد شما به ایده پردازی دقیق تری دست پیدا می کنید. بسته به محیط آشپزخانه خودمی توانید روی کابینت ها یا در قسمت مرکزی آشپزخانه لوستر خود را وصل کنید. به عنوان مثال می توانید از لوسترهای چند لامپ قدیمی در آن به کار گرفته شده است اما سبک مدرنی از ایده پردازی را به نمایش گذاشته است در این راستا بهره بگیرید. همه شما می دانید سبک روستیک یک سبک ساده و در عین حال مدرن را به نمایش می گذارد که تفاوت را به رخ بکشید.

 نکاتی که برای خرید لوستر باید دانست

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه شد برای هر سبک از دکوراسیون لوستر مخصوص به آن در آشپزخانه قابل تهیه است. شما می توانید با توجه به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می شود انتخاب موثر تری را تجربه کنید.

لوستر شیک آشپزخانه

بهترین رنگ برای لوستر آشپزخانه

 براساس نظر متخصصین رنگ تاثیر مستقیم بر روی اشتهای افراد دارد. از همین رو انتخاب رنگ لوستر و تم رنگی که در آشپزخانه از آن بهره گرفته می شود بسیار مهم است.رنگ ها و نورها سبب سوخت و ساز بهتر بدن شما می شوندو یا اینکه ممکن است شما را کم اشتها کنند. برای نمونه رنگ آبی سوخت و ساز بدن شما را کم می کند و سبب سرکوب کردن اشتهای شما می شود. رنگ قرمز شما را هیجانی می کند و حتی ممکن است فشار خون شما را در زمان خوردن غذا بالا ببرد. اما در رستوران ها برای ترغیب اشتهای افراد بیشتر سعی می شود از رنگ قرمز استفاده شود. برای رسیدن به یک رنگ ایده ال می توانید رنگ نارنجی را تحربه کنید. زیرا اکسیژن رسانی به مغز و فعالیت ذهنی را این رنگ بسیار بالا می برد. در نهایت باید بگویم اصلا از رنگ طوسی و خاکستری استفاده نشود زیرا به شدت  اشتها را کاهش می دهد.

لوستر خیلی شیک


 بهترین محل قرارگیری لوسترآشپزخانه در کجاست

لوسترشما بسته به سبکی که از آن پیروی می کنید در آشپزخانه شما تعبیه می شود. اگر قرار است تنها در آشپزخانه از لوستر بهره بگیرید و میز ناهار خوری شما در سالن پذیرایی است بهتر است نور پردازی به گونه ای باشد که آشپزی برای شما روندسختی را نداشته باشد. از سوی دیگر برای آشپزخانه های مدرن چون نور پردازی به صورت سقفی و مخفی دنبال می شود از لوسترهای معلق سعی بر استفاده است حال می تواند در قسمت جزیره باشد یا برای میزناهار خوری که در نزدیکی آشپزخانه قرار دارد. برخی از افراد تمایل دارند از دو لوستر در دو سوی آشپزخانه خودبهره بگیرندکه می تواند این کار به صورت قرینه یا متمایز نیز دنبال شود. پس بسته به نوع معماری که شما برای آشپزخانه خود در نظر دارید می توانید محل قرار گیری لوستر خود را مشخص کنید. اگر قرار است تنها از یک لوستر استفاده شود بهترین مکان در نزدیکی گاز  یا میز پذیرایی شما است. از همه مهم تر اینکه لوستر شما نباید خیلی پایین باشد زیرا گذاشتن و برداشتن ظرف غذا برای شما دشوار می شود. در نهایت باید بگویم جای دادن لوستر در نزدیکی میز پذیرایی سبب لوکس تر جلوه دادن آشپزخانه شما می شود.

آپزخانه لوستر

 

لوستر آشپزخانه را با چه وسایلی باید ست کنیم 

 شما می توانید لوستر خود را متناسب با کابینت و میز ناهار خوری که با آشپزخانه شما مرتبط است خریداری کنید. بر فرض اگر از دکوراسیون کلاسیک بهره گرفته اید و می خواهید لوستر شما هم چوبی باشد پس ست با میز ناهار خوری می توانید یک لوستر چوبی خریداری کنید. اگر دکوراسیون شما لوکس و اشرافی  است و از کابینت های سلطنتی با دست های طلایی بهره گرفته باشد این ست کردن با لوسترهای بلوری بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. پس ست کردن وسایل آشپزخانه بر اساس نیاز و نوع آیتمی که در هنگام دکوراسیون کردن آشپزخانه دنبال می شود عموما باید مورد استفاده قرار بگیرد.

لوستر را با چه ست کنیم

 

کلام آخر پیرامون لوستر آشپزخانه

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید لوستر آشپزخانه را می توانید بر اساس سبک های که در دکوراسیون داخلی منزل از آن پیروی می کنید مورد استفاده قرار دهید. لوستر شما اگر قرار است مدرن باشد به راحتی می توانید از مدل های معلق بهره بگیرید و آن را بالای سر جزیره یا کابینتی که نقش میز پذیرایی شما را ایفا می کند آن را جای دهید. اگر قرار است برای دکوراسیون کلاسیک لوستر تهیه کنید به شما توصیه می کنیم لوستری خریداری کنید که چوبی باشد تا با سبک دکوراسیون شما در یک راستا در حرکت باشد. در قدم آخر برای دکوراسیون سلطنتی و روستیک شما استفاده از لوستری را توصیه می کنیم که با عناصر طبیعی از قیبل چوب، بلور و آهن ساخته شده باشد و از تم رنگی طبیعی و طلایی بهره گرفته شده باشد. رنگ های تند و شاد سبب می شود هیجان شما برای غذا خوردن بیشتر شود. از سوی دیگر رنگ های سرد اشتهای شما را کاهش می دهد. پس از رنگی استفاده کنید که مطابق با نیاز آشپزخانه شماباشد رنگ نارنجی می تواند گزینه انتخابی ایده الی برای شما باشد. در قدم آخر اگر قرار است لوستر شما ست با وسایل باشد مشکلی ندارد اما بهتر است قدری تضاد رنگ در چیدمان مهیا باشد. بر فرض اگر کابینت شما مدرن و سفید  است لوستر شما اگر بنفش باشد یک تم رنگی بی نظیر را به تصویر می کشاند. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی شما عزیزان با لوسترهای آشپزخانه مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از این پس شما نیز بتوانید شبیه دکوراتورهای حرفه ای دست به تغییر دکوراسیون بزنید.