چیدمان مبل برای خانه های کوچک و باریک

چیدمان مبل برای خانه های کوچک و باریک

انتشار:

 

مبل اصلی ترین وسیله برای دکوراسیون منزل محسوب می شود که در کنار میز تلویزیون به زیبا سازی محیط منزل ما به عنوان اصلی ترین کانون در فضای داخلی کمک می کند. در همین راستا نیاز است باید و نبایدهای را مورد توجه قرار دهیم. اینکه از چه مبلی استفاده شود؟ چه تم رنگی مد نظر قرار داده شود و یا اصلاً چه سبکی دیزاین مبلمان دنبال شود تا ما به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم پارامترهای است که در ادامه با شما عزیزان به اشتراک گذاشته می شود. پس با ما همراه باشید تا شبیه دکوراتورهای حرفه ای بتوانید به یک تغییر دکوراسیون اساسی دست پیدا کنید.

چگونه مبلمان برای خانه باریک خرید کنیم؟

 اینکه شما به بازار بروید و مبلی را خریداری کنید اصلاً کار اصولی و درستی نیست؛ زیرا مبل باید متناسب با محیط منزل شما و بر اساس هارمونی رنگی که شما مد نظر دارید خریداری شود. پس با ما همراه باشید تا این نکات کلیدی را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

الف: چه نوع مبلی برای خانه کوچک مناسب است؟

از چه مبلی بهره بگیریم تا دکوراسیون زیباتری به تصویر کشیده شود و خانه کوچک ما دلگیر جلوه نکند.

چیدمان منزل با مبل ال


مبل ال مناسب منازل کوچک

 یکی از انتخاب های که شما در پیش رو دارید خرید مبل های ال است. این مبل ها با هر سایز و اندازه ای متناسب با نیاز شما در پیش رویتان قرار دارد. شما می توانید از مبل های ال سه نفره نیز حتی استفاده کنید. در برخی مواقع نشیمن گاه دو نفره آن شبیه به یک صندوق برای جایگذاری وسایل شما در پیش رویتان قرار دارد. حتی شما می توانید از مبل های ال چند نفره متناسب با طول و عرض اتاق نشیمن خود برای پذیرایی از مهمان هایتان بهره بگیرید و با حذف میز وسط و اضافه کردن آن به قسمت میانی مبل یک دکوراسیون خاص و ویژه را برای خود طراحی کنید.

مبل های راحتی برای خونه کوچک

استفاده کردن از مبل های راحتی به دلیل سبک طراحی ویژه ای که دارند برای هر دکوراسیونی توصیه می شود. شما برای خانه های که فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد می توانید مبل راحتی را به صورت مربعی در نظر داشته باشید. از همین رو برای خانه های باریک و کوچک بهترین نوع چیدمان به صورت خطی و در کنار دیوار است. بهتر است از مبل راحتی استفاده شود که دست های خیلی بزرگی نداشته باشد زیرا این امر فضا را برای شما محدود می کند. از سوی دیگر توصیه ما در زمان خرید میزهای عسلی و پذیرایی این است که از میزهای که به صورت چند تکه روی یک دیگر قرار می گیرند استفاده کنید. این مبل ها فضای زیادی را از شما نمی گیرند و به صورت کشویی در داخل مبل شما نیز جای داده می شوند.

مبل نیم ست برای خانه های کوچک

 

ب:با چه ترکیبی برای خونه کوچک مبل  بخریم

 ترکیب کردن مبل ها باید به صورت حرفه ای دنبال شود تا خیلی فضای زیادی از شما گرفته نشود.

نیم ست یکی از بهترین انتخاب ها برای خانه باریک

چیدمان نیم ست چگونه است؛ یعنی شما در زمان خرید نیازی نیست حتماً یک سرویس مبل هفت نفره بخرید. همین که به اندازه رفع نیاز خود بتوانید از چند مبل بهره بگیرید کفایت می کند. این امر نه تنها به اصول فنگ شویی در جایگذاری وسایل شما آسیبی نمی زند بلکه سبب می شود از کمترین فضا به بهترین شکل بهره بگیرید. نیم ست عموماً متشکل شده است از دو مبل تکی و یک کاناپه که می تواند سه نفره باشد یا دو نفره بسته به نیاز و فضایی که در اختیار دارید می توانید این محصول را خریداری کنید.

 

مبل های تکی

شما می توانید به جای خرید کاناپه های بزرگ تنها از مبل های تکی نیز بهره بگیرید به این صورت که چهار مبل تکی را در فضای روبروی میز تلویزیون خود قرار دهید. برای این مواقع ما به شما توصیه می کنیم مبل های ساده با دسته های کوچک را انتخاب کنید تا خیلی فضا از شما اشغال نشود.

پاف برای خانه های کوچک

استفاده از پاف های جلو مبلی

به جای خرید صندلی های مهمان که فضای زیادی را از شما اشغال می کند به سادگی می توانید از پاف های جلو مبلی نیز بهره بگیرید. این پاف ها به سادگی نقش صندلی های مهمان را برای شما ایفا می کنند بی آنکه فضای زیادی از شما اشغال شود. به راحتی می توانید پاف های جلو مبلی را در اطراف یک کاناپه بزرگ قرار دهید و از آن به عنوان صندلی بهره بگیرید و نظم خانه را نیز حفظ کنید.


پ)چه رنگ هایی مبل هایی برای خانه کوچک بخریم

 رنگ تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی منزل شما دارد. اگر از رنگ درستی بهره گرفته نشود بدون تردید اتاق شما کوچک دیده می شود.


مبل با رنگ های روشن بهترین انتخاب برای خانه باریک

 رنگ های روشن سبب می شوند تا خانه شما بزرگ تر نشان داده شود. برای خانه های کوچک بهترین انتخاب رنگ سفید و کرم است زیرا بسیار فضا را شاد و دلباز جلوه می دهد. استفاده از دیوار کوب های شبیه به کاغذ دیواری با خط های مورب عمودی نیز می توانید استفاده کنید تا محیط کشیده تر و بلند تر به ظاهر بیاید. این را به یاد داشته باشید که رنگ های سفید، طلایی، صورتی، سبز روشن بسیارخانه شما را زیبا و بزرگ نشان می دهد. به عنوان مثال می توانید کاناپه های خود را با رنگ سفید خریداری کنید و از مبل‌های تکی با تم رنگی ص ورتی و یا سبز بهره بگیرید تا فضا دلباز تر و شاد تر به تصویر کشیده شود.

مبل با رنگ روشن مناسب خانه باریک

 رنگ های خنثی

رنگ های خنثی شامل رنگ طوسی، سفید و مشکی است که دست شما را برای انتخاب سایر رنگ ها باز می گذارد؛ اما ما به شما توصیه می کنیم به غیر از کوسن اصلاً از رنگ مشکی برای هیچ وسیله ای استفاده نشود. انتخاب رنگ طوسی زمانی برای شما هوشمندانه است که طوسی روشن را در این راستا مد نظر داشته باشید. رنگ طوسی سیر هم شبیه به رنگ مشکی فضا را برای شما کوچک جلوه میدهد.

ت) چه سبکی مبل خود را بخریم؟

 انتخاب سبک و شناخت سبک ها از شما یک دکوراتور حرفه ای در منزلتان فراهم می آورد پس سبک های دکوراسیون را به خوبی بشناسید.

سبک سلطنتی برای خانه های نقلی ممنوع

همان طور که می دانید مبلمان با سبک های متمایزی راهی بازار شده است؛ اما ما به هیچ عنوان سبک سلطنتی را برای دکوراسیون های نقلی توصیه نمی کنیم؛ زیرا این محصول از دسته و تاج بسیار بزرگی بهره گرفته است و سبب می شود خانه های که سقف کوتاهی دارد کوتاه تر به تصویر کشیده شود. از همین رو سادگی برای انتخاب امر بسیار مهمی است. از انجایی که ظرافت مبل های کلاسیک بسیار زیاد است شما می توانید از مبل های کلاسیک حتی برای دکوراسیون های نقلی خود استفاده کنید به شرط عدم استفاده از اکسسوری های بزرگ و جا گیر که نظم را از بین نبرد.

 

سبک مدرن ایده ال شما است

سبک مدرن طرفدار سادگی است از همین رو برای دکوراسیون های نقلی بهترین گزینه انتخابی به شمار می آید. به شما توصیه می کنیم از مبل های مدرنی استفاده که دسته ندارد و همین امر خیلی فضای شما را اشغال نمی کند. به عنوان مثال مبل های شزلون در این راستا توصیه ما به شما است. این مبل ها از یک سو دسته دارد و از سمت دیگر دسته ای ندارد و در برخی از نمونه ها از دو سو دسته دار نیست که بسیار برای خانه های نقلی شما مناسب است. محصولات مدرن شبیه به مبل های سلطنتی تاج های بلند ندارد و بسیار ساده و شیک طراحی شده است.

مبل مدرن مناسب خانه های باریک

 

کلام آخر پیرامون دکوراسیون خانه های نقلی

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای چیدمان خانه های نقلی شما انتخاب های بی شماری به منظور زیبا سازی منزل قرار دارد. شما می توانید از مبل‌های ال با تم رنگی روشن برای خانه های خود بهره بگیرید و فضا را بزرگ تر جلوه دهید. انتخاب و خرید مبل های سلطنتی با تم رنگی تیره اصلاً به شما توصیه نمی شود زیرا فضا را کوچک و دلگیر جلوه می دهد. حذف اکسسوری های اضافه و عدم استفاده از میزهای پذیرایی و عسلی بزرگ خود سبب می شود تا خانه شما جمع و جور تر جلوه کند. این را به یاد داشته باشید که اگر از وسایل دکوری کمتر و وسایل مدرن بیشتر استفاده شود کارایی بیشتری از وسایل برای شما فراهم می شود و در عین حال خانه شما بزرگ تر به نمایش گذاشته می شود. اگر طرح و ایده دیگری در این راستا در ذهن دارید از طریق بخش نظر سنجی می توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چند ایده چیدمان مبل برای خانه های باریک

چیدمان عالی برای خانه کوچک

یک چیدمان عالی با مبل ال و یک پاف چرم برای خانه کوچک

نیم ست با رنگ روشن مناسب برای خانه کوچک

ایده چیدمان نیم ست برای خانه کوچک و باریک

خانه کوچک با کاناپه

چیدمان خانه کوچک با یک کاناپه و میز ناهارخوری دو نفره

دیزاین تاریک

چیدمان خانه کوچک با رنگ های تیره و قراردادن کنسول برای زیبایی بیشتر منزل

نیم ست برای خونه باریک

خانه باریک و مستطیل رو میشه با ترکیب یه مبل روشن و یک مبل نسبتا تیره به این شیکی کرد

چیدمان خونه کوچیک با مبل نیم ست بارنگ روشن

چیدمان حرفه ای خونه باریک

چیدمان حرفه ای با مبل ال برای خونه مستطیل شکل

چیدمان خانه مستطیلی

چیدمان پذیرایی خانه مستطیلی و باریک با نیم ست

دیزای خوب کوچیک

خونه کوچیک رو هم میشه با مبل ال خوب چیدمان کرد