میز ناهارخوری نیمکتی

میز ناهارخوری نیمکتی

انتشار:

 

امروزه میز ناهارخوری تبدیل به یکی از مهم‌ترین المان‌های خانه شده است و به همین خاطر نیز انواع متفاوتی از آن‌ها توسط تولیدکننده‌های مختلف، تولید و عرضه می‌شوند. میز ناهارخوری نیمکتی یکی از انواع میز ناهارخوری است که امروزه محبوبیت زیادی در میان مردم یافته است. این نوع از میزهای ناهارخوری، گزینه‌ای بسیار ساده و مناسب با فضاهای غذاخوری خانه‌ها هستند. میزهای ناهارخوری نیمکتی بسیار راحت و قابل انعطاف هستند و مزایای بسیار زیاد آن‌ها سبب محبوبیت روزافزون این مدل از میزناهارخوری می‌شود.
ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که به خریدن این میز ناهارخوری و استفاده از آن در دکوراسیون منزل علاقه زیادی دارید، اما سوالات زیادی در رابطه با آن در ذهنتان نقش بسته است. نگران نباشید. با مبل و میز همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با میز ناهارخوری نیمکتی با شما در میان بگذاریم و پاسخگوی سوالات شما در رابطه با آن باشیم.

میز ناهارخوری نیمکتی

چرا میز ناهارخوری نیمکتی انتخاب مناسبی است؟

شاید در ابتدا تصور کنید که به کار بردن میز ناهارخوری نیمکتی در دکوراسیون می‌تواند فضای بسیار زیادی را در خانه شما اشغال کند، اما در نظر داشته باشید که اگر میز و نیمکت‌هایی با سایزها و شکل‌های مناسب انتخاب کنید، این مدل از میز ناهارخوری می‌تواند هوشمندانه‌ترین انتخاب برای شما باشد. در ادامه به برخی از دلایلی که ناهارخوری نیمکتی را به انتخابی مناسب و هوشمندانه بدل می‌کند، اشاره می‌کنیم:
مقرون به صرفه بودن
البته که قیمت ناهارخوری شما می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله اندازه ناهارخوری و جنس چوب بستگی داشته باشد، اما طبیعتا قیمت صندلی‌های ناهارخوری نیز تاثیر بسزایی بر قیمت کلی ناهارخوری دارد. از آن جایی که نیمکت، به جای تعدادی صندلی عمل می‌کند، در نتیجه هزینه آن مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
تطبیق‌پذیر بودن با محیط
میز ناهارخوری نیمکتی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای مختلف غذاخوری باشد. این میزناهارخوری را می‌توانید در آشپزخانه نیز قرار دهید و هیمن موضوع تطبیق پذیر بودن آن نیز به مبوبیت آن در میان مردم می‌افزاید.
اشغال فضای کمتر
در صورتی که نیمکت ناهارخوری خود را بدون تکیه‌گاه انتخاب کنید، می‌توانید پس از خوردن غذا، نیمکت را به زیر میز هل دهید. در این صورت ناهارخوری شما فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند. از سویی روی این نیمکت‌ها تعداد بیشتری انسان می‌توانند بنشینند و فضای مفیدتری برای نشستن دارد.

میز ناهارخوری نیمکتی در دکوراسیون

بهترین ناهارخوری نیمکتی برای هر فضا

اگر از خرید میز ناهارخوری نیمکتی اطمینان یافتید، وقت آن رسیده که اطلاعات دیگری در رابطه با آن در اختیارتان قرار دهیم. مثلا شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که بهترین ناهارخوری نیمکتی برای هر فضا کدام است؟ بدیهی است که پاسخ این سوال می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. به طور کلی چند راهکار کلی در اختبار شما خواهد بود:
اگر نیمکت بدون تکیه گاه خریدید، می‌توانید آن را مقابل دیوار قرار دهید. این گزینه برای فضاهای غذاخوری کوچک مناسب تر است.
اگر می‌خواهید میز ناهارخوری را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید، پس پیشنهاد ما این است که یک نیمکت با تکیه گاه خریداری کنید و آن را در گوشه اتاق غذاخوری قرار دهید. این مدل قرار دادن میز ناهارخوری نیمکتی برای میزهای تک پایه گزینه مناسبی است.
اگر فضای غذاخوری شما بزرگ است و می‌خواهید میز ناهارخوری را در وسط اتاق قرار دهید، پس بهتر است یک طرف میز را صندلی‌ها یا نیمکت با پشتی قرار دهید و در طرف دیگر، نیمکت بدون پشتی قرار دهید.
اگر می‌خواهید فضای غذاخوری‌تان بزرگ‌تر دیده شود، نیمکت‌هایی بدون تکیه گاه انتخاب کنید. این نیمکت‌ها سبب می‌گردند که نور بهتر به میز ناهارخوری بتابد و در نتیجه فضای داخلی بزرگ‌تر و جذاب‌تر دیده شود.

بهترین ناهارخوری نیمکتی برای هر فضا

نیمکت بدون پشتی برای شما مناسب است یا نیمکت با پشتی؟

به طور کلی نیمکت‌های هر ناهارخوری نیمکتی می‌تواند دو نوع با تکیه گاه و بدون تکیه گاه داشته باشد. این که نیمکت با تکیه گاه برای خانه شما مناسب است یا نیمکت بدون تکیه گاه، تماما بستگی به فرم و شکل فضای غذاخوری شما دارد. به طور کلی لازم است دو نکته مهم زیر را به هنگام انتخاب در نظر بگیرید:
طبیعتا نیمکت‌هایی که دارای تکیه گاه هستند، حس راحتی بیشتری را به فرد منتقل می‌کنند و سبب می‌گردند که شما و میهمانتان راحت‌تر روی آن لم دهید. به واسطه همین نیمکت‌ها نیز قوز کردن به هنگام خوردن غذا تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
نیمکت‌های بدون تکیه گاه، دست شما را در چینش باز می‌گذارند و فضای بسیار کمتری نیز اشغال می‌کنند. از سویی نیز می‌توانند ظاهری کژوال به دکوراسیون داخلی خانه شما ببخشند.

بهترین متریال در تولید میز ناهارخوری نیمکتی چیست؟

نکته بسیار مهم دیگری که به هنگام انتخاب و خرید میز ناهارخوری نیمکتی باید در نظر بگیرید این است که ناهارخوری شما از چه جنسی است و متریال‌های سازنده آن چه هستند؟ به طور کلی می‌توان گفت که چند گزینه پیش روی شماست:
چوب
چوب را می‌توانیم بهترین متریال برای تولید ناهارخوری نیمکتی بدانیم، اما لازم است که در انتخاب طرح آن نیز دقت لازم به کار گرفته شود. ناهارخوری چوبی می‌تواند برای فضاهای مختلف و سبک‌های دکوراسیونی متفاوت، گزینه مناسبی باشد. از سویی چوب مقاوم‌تر و محکم‌تر است و در صورت ریخته شدن غذا روی آن‌ها با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند. 
چوب و پارچه مبلی
می‌توانید میز ناهارخوری خود را چوبی انتخاب کنید ولی در انتخاب نیمکت‌ها متنوع‌تر عمل کنید. ترکیب چوب و پارچه نیز گزینه بسیار مناسبی برای نیمکت‌های ناهارخوری نیمکتی است. اگر نیمکت‌ها را راحتی و پارچه‌ای انتخاب کردید، می‌توانید تعدادی کوسن نیز روی آن قرار دهید تا راحتی آن بیشتر شود.

چرم
چرم گزینه مناسبی برای میز ناهارخوری شما نیست، اما می‌توانید نیمکت‌های ناهارخوری را چرم انتخاب کنید. چرم ضد آب است و زیبایی بیشتری به فضا می‌بخشد. البته اگر قرار است نیمکت‌ها را مقابل پنجره قرار دهید، بهتر است جنس چرم را انتخاب نکنید. زیرا رنگ چرم به مرور و در مقابل آفتاب می‌تواند تغییر کند.بهترین گزینه برای شما پارچه مبلی مانند مسکو،ملیتا،آیریس و..... می باشد
مخملی
جنس رویه نیمکت‌های شما می‌توانند مخملی نیز باشند. جنس مخملی می‌تواند جلوه‌ای لوکس به دکوراسیون خانه شما بخشد. البته اگر بچه کوچکتر دارید، جنس مخملی چندان انتخاب مناسبی نیست.

خرید میز ناهارخوری نیمکتی

میز ناهارخوری نیمکتی؛ متناسب با سبک دکوراسیون خانه

نکته بسیار مهمی که باید به هنگام خرید ناهارخوری نیمکتی باید در نظر داشته باشید این است که سعی کنید ناهارخوری خود را مطابق با سایر المان‌های موجود در خانه انتخاب کنید. به میز ناهارخوری نیمکتی به چشمی متفاوت از سایر المان‌ها نگاه نکنید. به هنگام خرید رنگ‌ها و شکل ناهارخوری را نیز در نظر بگیرید تا بیشترین تطابق را با دکوراسیون منزلتان برقرار سازید.

با در نظر گرفتن نکاتی که به آن‌ها پرداختیم، می‌توانید یکمدل ناهارخوری نیمکتی بسیار شیک و متناسب با خانه خود را انتخاب کنید و آن را در بهترین و مناسب‌ترین فضای دکوراسیون خود قرار دهید. فراموش نکنید که میز ناهارخوری نیمکتی می‌تواند جلوه‌ای خاص و زیبا به خانه شما ببخشد.