تخت خواب از نظر فنگ شویی

تخت خواب از نظر فنگ شویی

انتشار:

 

آیا تا به امروز به تخت خواب از نظر فنگ شویی توجه کرده اید؟ چگونه تخت خود را در فنگ شویی خوب قرار دهیم؟ طبق اصول فنگ شویی، تخت مهمترین مبلمان خانه شما است. فقط به این فکر کنید که چند ساعت را در رختخواب خود می گذرانید؟ احتمالاً بیش از هر مکان دیگری زمان خود را به آنجا اختصاص می دهید. زمانی که در رختخواب هستید، معمولاً در حالت استراحت یا خواب قرار گرفته اید. وقتی خواب هستید نسبت به انرژی های اطرافتان حساس تر می شوید. بنابراین مکان قرارگیری تختخواب حالت خودآگاه و ناخودآگاه شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین اگر قرار است فنگ شویی را از جایی شروع کنید، در صورت امکان همیشه بستر خواب را در بهترین فنگ شویی قرار دهید.
اگر فکر می کنید راه اصلاحی برای فنگ شویی اتاق خواب و تخت وجود ندارد این مطلب را مطالعه کنید تا به بهترین شکل ممکن اصلاحات لازم را انجام دهید. در اینجا چند نکته برای قرار دادن تخت در حالت فنگ شویی خوب آورده شده است.
 

فنگ شویی اتاق خواب

 

چگونه اتاق خواب خود را فنگ شویی کنیم؟ بایدها و نبایدها را در این قسمت به شما ارائه می دهیم.
اگر قرار به اعمال فنگ شویی در یک اتاق باشد، مسلماً شما اتاق خواب خود را انتخاب می کنید. اتاق خواب مهمترین اتاق خانه در فلسفه فنگ شویی است. جهت قرارگیری مبلمان و تخت در اتاق خواب رابطه مستقیم با دریافت انرژی مثبت و یا دفع انرژی منفی دارد. شما با رعایت یکسری نکات ساده می توانید احساس آرامش خواب خود را بیفزایید و حفظ سلامتی خود کمک کنید. ایجاد توازن لازم در اتاق موجب زندگی بهتر و موفق می شود.
در اینجا نکاتی برای فنگ شویی اتاق خواب و دریافت عشق، آرامش و انرژی مثبت به همراه نحوه جلوگیری از ورود انرژی منفی به پناهگاه شما آورده شده است.
 

فنگ شویی تخت خواب

تخت خود را برای فنگ شویی خوب، جای مناسب قرار دهید. مطمئن شوید که تخت شما در موقعیت درست قرار گرفته است. تختخواب نباید مستقیماً در راستای درب اتاق قرار بگیرد. علاوه بر این از قرار دادن تخت جنب دیوار دستشویی امتناع کنید.
وقتی شما در رختخواب هستید اکثر نقاط اتاق باید قابل دیدن باشند. در واقع بهتر است تختخواب را دور از درب به نحوی که ورودی اتاق دیده شود، جایگذاری کنید. به اصطلاح گویند که تخت خواب در فضای اتاق باید در موقعیت فرمان دهی قرار بگیرد.
عدم قرارگیری تختخواب زیر پنجره اتاق یکی از نکات فنگو شویی است؛ چرا که تمام انرژی ها از طریق درب و پنجره رفت و آمد می کنند. بنابراین این رفت و آمد انرژی ها ممکن است خواب شما را آشفته کند. علاوه بر این قرارگیری تخت نزدیکی پنجره موجب عدم آسایش فرد می شود؛ چرا که ممکن است انواع سر و صدای آزاردهنده از پنجره شنیده شود. حال ممکن است اتاق خواب شما طوری طراحی شده باشد که چاره ای جز قرارگیری تختخواب زیر پنجره وجود ندارد. در چنین شرایطی با درزگیری کامل پنجره و آویز پرده ای ضخیم می توانید تا حدود زیادی فنگ شویی تخت خواب را به درستی انجام دهید. چنانچه تختخواب دارای تاج است آن را کاملاً به دیوار بچسبانید.
جهت قرارگیری تختخواب در اتاق مشخص نشده اما بهتر است در وسط اتاق، تخت را قرار دهید. به طوری که پنجره اتاق دیده شود. البته برخی از طراحان دکور، نحوه قرارگیری تخت خواب را با شکل هندسی اتاق تطبیق می دهند. به عنوان مثال اگر مربعی شکل است تخت در مرکز اتاق قرار گیرد یا اگر مستطیلی شکل است، با تقسیم بندی اتاق هر یک از وسایل، در بخش مخصوص خود قرار گیرد. مثلا میز کار در یک بخش و تخت خواب در بخش دیگر جایگذاری شوند. گفته می شود که بهتر است به هنگام خوابیدن روی تخت، سر روبروی شمال نباشد. چنانچه خواب ناآرام و آشفته در شب آزارتان می دهد، با جابجایی تخت ممکن است مشکلتان برطرف شود.

 

فنگ شویی تخت خواب

بهترین رنگ برای فنگشویی اتاق خواب

هر کسی مطابق با سلیقه و روحیات خود رنگ اتاق خواب را انتخاب می کند. توصیه ما به شما بکارگیری از رنگ های ملایم است. با رنگ آمیزی رنگ ملایم شما محیط آرام تر و شادتری خواهید داشت. در فنگ شویی اتاق خواب، استفاده از رنگ های خنثی توصیه می شود. رنگ هایی مثل سفید یا کرم که به رنگ پوست نزدیکند گزینه خوبی برای رنگ آمیزی دیوار اتاق محسوب می شوند. البته به غیر از دیوار می توان درب و پنجره ها را نیز رنگ آمیزی نمود.
 

جدول اصولی فنگشویی اتاق خواب

برای ایجاد توازن و فنگ شویی در اتاق خواب رعایت یک سری نکات لازم و ضروری است. در این قواعد قرارگیری هر یک از اسباب و لوازم اتاق خواب اهمیت بسیار دارد. استفاده از لوازم جدید و تمیز به جای لوازم قدیمی و کهنه یکی از نکاتی است که هرگز نباید فراموش گردد. طراحان دکور برای فنگ شویی اتاق خواب جدولی با 9 خانه طراحی کرده اند که هر یک از خانه ها یک عدد بخصوص را شامل می شوند. در این جدول گفته شده که در هر جهت از اتاق چه عناصری باید قرار بگیرند که در ادامه خواهیم گفت.
خانه 1(شمال) : تقویت جهت با قرارگیری خاصیت های آب
خانه 2 (جنوب غرب): با قرار گیری خاک در جنوب غربی می توان فنگ شویی انجام داد.
خانه 3 (شرق): عناصر چوبی
خانه 4 (جنوب شرق): عناصر چوب
خانه 6 (شمال غرب): عناصر فلزی
خانه 7 (غرب): عناصر فلزی
خانه 8 (شمال شرق) : خاک
خانه 9 (جنوب): عنصر آتش

جدول اصولی فنگشویی اتاق خواب