انواع مبلمان پذیرایی

انواع مبلمان پذیرایی

انتشار:

 

انواع مبلمان پذیرایی در سبک و مدل های متنوع در فروشگاه های مبلمان وجود دارند؛ اما انتخاب سبک مبلمان به دکور داخلی منزل و سلیقه شما بستگی دارد. خرید مبلمان جدید یک تجربه شخصی است. این مبلمان در مرکز اتاق پذیرایی قرار گرفته و مهمترین تاثیر را روی زیبایی دکور منزل دارد. بنابراین انتخاب نوع مبلمان پذیرایی روی زیبایی کل خانه تاثیرگذار است.

اگر در مورد اینکه کدام یک از مبلمان موجود در فروشگاه ها برای منزلتان مناسب تر است، گیج شده اید، این مطلب را بخوانید. این مطلب در کمترین زمان در خرید مبلمان به شما کمک می کند.

 

آشنایی با انواع مبلمان پذیرایی

در این بخش قصد داریم با معرفی انواع مبلمان پذیرایی شما را در انتخاب بهترین نوع مبلمان یاری کنیم. مبلمان پذیرایی بیشتر از هر وسیله ای در منزل مورد توجه و مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین انتخاب آن کار ساده ای نیست و باید با دقت انجام شود. ما اینجا هستیم تا با تجزیه سبک های مختلف مبلمان پذیرایی شما را به سمت بهترین مبلمان سوق دهیم. لازم به ذکر است که به مجموعه ای مبل های اداری که برای پذیرایی و اتاق انتظار استفاده می شوند نیز متفاوت از مبلمان پذیرایی منزل انتخاب می شوند.

ما طیف گسترده ای از طرح  و سبک های مختلف مبلمان را ارائه می دهیم، از طرح های کلاسیک مانند چرم چستر فیلد تا سبک های مدرن تر. بسیاری از مبل های این مجموعه در کنار سایر سبک های نشیمن ظاهری جذاب در محیط ایجاد می کنند. شما به دلخواه خود می توانید رنگ مبلمان پذیرایی را بر حسب رنگ اثاثیه منزل انتخاب کنید.

آشنایی با انواع مبلمان پذیرایی

مبلمان منزل کلاسیک

مبلمان منزل کلاسیک از انواع مبلمان پذیرایی پرطرفدار است. اینگونه مبلمان نسبتاً طراحی رسمی تری داشته و برای خانه های بزرگ با سبک سنتی گزینه ایده آلی است. معمولاً به همراه این مبلمان فرش سنتی و اکسسوری های سنتی دیگر را قرار می دهند تا جلوه کلی خانه سنتی و جذاب شود. آباژورهای چوبی در کنار مبلمان منزل کلاسیک فضای محیط را گرم و صمیمی می کند. البته رنگ و طرح پرده نیز روی دکور داخلی خانه تاثیر بسیار زیادی دارد.

مبلمان منزل کلاسیک خود انواع مختلفی دارد. هر یک از مدل ها طراحی های متنوعی داشته و در رنگ بندی و طرح های گوناگون به بازار عرضه می شوند. قیمت هر یک از مدل ها بسته به متریالی که در مبلمان استفاده شده متغیر است. بنابراین شما می توانید بر اساس بودجه ای که دارید مبلمان کلاسیک مورد علاقه خود را خریداری کنید. برخی از مبلمان کلاسیک به طرح سلطنتی عرضه می شوند که طرفداران خاص خود را دارند. برخی هم با طرح های ساده تر و سنتی تر به بازار روانه می شوند. شما باید ببینید کدام مدل با دکوراسیون منزل شما بیشتر تطابق دارد.

مبلمان منزل کلاسیک

مبلمان منزل مدرن

اگر در بین انواع مبلمان پذیرایی، مبلمان منزل مدرن را می پسندید، بدانید که تنوع مبلمان مدرن در بازار بسیار زیاد است. منظور از مبلمان مدرن چیست؟ به جدیدترین و بروزترین طراحی مبلمان، سبک مدرن گفته می شود. از آنجایی که متراژ بیشتر خانه های امروزی کوچک است در بین انواع مبلمان پذیرایی مدرن، مبل های جمع و جور با ابعاد کم نیز وجود دارد. بیشتر مبلمان مدرن امروزی طرح ساده و مینیمال دارند، به صورت خطی طراحی شده اند و طرح روی پارچه نیز ساده و تگ رنگ است. معمولاً چوب های استفاده شده در مبل قابل دید نیستند و تنها پایه های مبل دیده می شوند.

مبلمان مدرن استانداردهای خاص خود را داشته و دارای الگوهای ساده و بروز است. مبلمان پایه فلزی نیز یکی از انواع مبلمان پذیرایی پرطرفدار امروزی است که در بسیاری از خانه ها دیده می شوند. سادگی طراحی مبلمان مدرن مهمترین ویژگی آنها به شمار می رود. در واقع همان طراحی ساده موجب زیبایی ظاهری و جلوه خانه ها می شود. معمولاً این سبک مبلمان وزن کمتری دارند و راحت تر می توان آنها را جابجا کرد.

مبلمان منزل مدرن از لحاظ کاربردی بودن بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است؛ چرا که به دلیل ابعاد مناسب قابل استفاده در محیط های کوچک نیز هستند. اینگونه مبلمان را می توان در اتاق خواب، اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن قرار داد و از تماشای تلویزیون لذت برد. نشیمنگاه خوب و راحتی دارند و برای استراحت و نوشیدن چای و قوه گزینه ایده آلی هستند.

مبلمان منزل مدرن

چه نوع مبلمانی بخریم؟

اگر نمی دانید در میان انواع مبلمان پذیرایی کدام نوع مبلمان برای منزل شما مناسب تر است، می توانید از مشاوران طراحی داخلی مشورت بگیرید. اگر از آن دسته افراد هستید که همیشه مد روز برایتان مهم بوده که مسلماً مبلمان سبک مدرن برایتان انتخاب مناسب تری است. اگر همیشه به طراحی داخلی سنتی و کلاسیک علاقه مند بودید که با خرید مبلمان کلاسیک فضای کلی خانه را کلاسیک نشان خواهید داد

در هر صورت پس از انتخاب سبک مبلمان باید کیفیت مبلمان را در نظر بگیرید. دوام و ماندگاری مبلمان از زیبایی ظاهری آن نیز مهم تر است. شما باید مبلمانی با کیفیت از متریال با دوام تهیه کنید تا بتوانید چندین سال از آن استفاده کنید. شما برای انتخاب مبلمان با دوام باید به تک تک موادی که در آن بکار رفته توجه کنید. چوب استفاده شده، فوم و اسفنج و جنس پارچه روکش مبلمان مهمترین گزینه ها هستند. مبلمان در هر سبکی که باشند باید پایه های مقاوم و نشکن داشته باشند. علاوه بر این باید استانداردهای لازم و اصولی مبلمان با کیفیت را دارا باشند. برای اطمینان بیشتر به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید تا خیالتان بابت کیفیت متریال استفاده شده راحت باشد.