نحوه نصب تلویزیون دیواری

نحوه نصب تلویزیون دیواری

انتشار:

 

تلویزیون دیواری بر اساس سلیقه شما مشتریان عزیز قابل نصب به صورت دیواری یا روی میز است؛ اما به هر حال نحوه نصب تلویزیون دیواری نیاز به مهارت دارد. تلویزیون از دسته لوازم ضروری و پرکاربرد در هر خانه محسوب می شود، به همین تنوع مدل و برند این محصول در فروشگاه ها بسیار زیاد است. روش های متفاوتی برای نصب این وسیله صورتی، تصویری وجود دارد که در این مطلب تمایل داریم در موردشان بیشتر صحبت کنیم.

نحوه نصب تلویزیون دیواری

از آنجایی که تلویزیون همیشه در مرکز توجه قرار دارد. پس نحوه نصب و قرارگیری آن در اتاق نشیمن از جهت زیبایی ظاهری منزل حائز اهمیت است. شما می توانید به کمک نگهدارنده ای محکم روی دیوار نصب کنید یا اینکه با توجه به سبک دکوراسیون منزل، میز مناسب بخرید و تلویزیون را روی آن  قرار دهید. علاوه بر این، می توانید با نصب روی پایه های میز فضای متفاوتی در منزل ایجاد کنید. هر یک از این روش ها مزیت های خاص خود را دارند که در ادامه در مورد هر یک بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه نصب تلویزیون دیواری

روش نصب انواع تلویزیون روی دیوار یا پایه میز

امروزه تلویزیون های جدید همگی از نسل هوشمند هستند و نصبشان به چند روش قابل پیاده سازی است. نصب نسل جدید تلویزیون روی پایه به مهارت کافی نیاز داشته تا هم نصب به درستی صورت گیرد هم ایمنی لازم برقرار شود. نصب تلویزیون روی پایه باید بر حسب یک سری استانداردهای مشخص انجام شود. به طوری که در برابر هر ضربه ناگهانی اعم از زلزله، تلویزیون مستحکم بر جای خود قرار بگیرد.

نکات قابل توجه در نصب تلویزیون روی پایه میز

چنانچه قصد نصب تلویزیون روی پایه میز را دارید، ابتدا به نوع پایه و میز کاملاً توجه کنید. برخی میزها مخصوص نصب تلویزیون طراحی شده اند و به راحتی در محل تعبیه شده تلویزیون قرار می گیرد. البته پیش از هر اقدامی باید ابتدا پایه ها را از تلویزیون جدا کرد. برای محکم کردن تلویزیون هوشمند روی پایه میز می توانید از یک آچار از محکم بودن تلویزیون روی پایه میز اطمینان پیدا کنید. البته برخی مدل های میز تلویزیون به طور خودسر پایه مخصوص ندارند. بنابراین شما پیش از نصب باید پایه رومیزی مناسب تهیه کنید. نوع پایه بر اساس ویژگی های تلویزیون اعم از وزن، سایز و جنس میز تعیین می شود. پایه های رومیزی آماده به کمک پیچ و مهره روی میز نصب می شوند. معمولاً دارای سه بازو هستند که یکی از آنها زیر میز و دو بازوی پایه مخصوص سوار شدن تلویزیون طراحی شده اند. در واقع این بازوها نگهدارنده تلویزیون روی میز هستند.

روش نصب تلویزیون بر روی پایه دیواری

پایه های دیواری همانطور که از نامش پیدا است، برای قرارگیری تلویزیون روی دیوار طراحی و تولید شده اند. نحوه نصب تلویزیون های دارای صفحه نمایش OLED با سایر تلویزیون های هوشمند متفاوت است. پس با توجه به این نکته پایه ای مناسب خریداری کنید. در ادامه چندین نکته دیگر را ارائه خواهیم داد.
پیش از هر کاری اول از همه مکان نصب تلویزیون روی دیوار را مشخص کنید. بهتر است مکانی را انتخاب کنید که افراد از هر نقطه اتاق نشیمن بتوانند به تماشای tv بپردازند.
مطمئن شوید تلویزیون هوشمند شما امکان نصب روی پایه دیواری را دارند. (اکثر تلویزیون های جدید دارای این قابلیت هستند)
پایه را به صورت تراز روی دیوار قرار دهید و به کمک علامت گذاری دقیق مکان قرارگیری پایه را مشخص کنید. عدم تعادل بین پایه ها موجب ایجاد خطر و افتادن tv می شود. عدم تراز بودن پایه در واقع موجب پخش غیر یکنواخت وزن تلویزیون روی پایه شده و موجب خطر افتادن تلویزیون می شود.
پس از مشخص نمودن محل قرارگیری پایه، روی علامت گذاری ها را به وسیله مته سوراخ کرده و پیچ و رولپلاک ها را جایگذاری کنید. توجه کنید که اندازه مته، سوراخ ها،پیچ ها و رولپلاک ها باید با هم تطابق داشته باشند. پس از بررسی موارد ذکر شده و نصب پایه صورت می گیرد.
در این مرحله باید سوراخ های پشت tv را روی پایه پیچ کرد. به طوری که از محکم بودن tv روی پایه اطمینان پیدا کنید. کیفیت پیچ ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مرحله آخر هم باید تمیزکاری رو کار انجام داد و تمام سیم های استفاده شده را به صورت حرفه ای پنهان کرد. به طوری که صورت ناخوشایندی در محیط ایجاد نشود.

نکات مهم در نصب tv دیواری

نصب تلویزیون در منزل به عوامل متعددی اعم از سبک دکوراسیون داخلی و متراژ اتاق نشیمن بستگی دارد. شما باید با توجه به منزل و اتاق خود بهترین ایده را پیاده سازی کنید. امروزه خیلی از خانم ها به دلیل باز شدن فضای بیشتری در خانه نصب tv را به نصب روی میز ترجیح می دهند اما باید به این نکته توجه شود که با نصب تلویزیون روی میز مخصوص امکان تغییر دکوراسیون در خانه وجود دارد. در واقع شما می توانید پس از مدتی برای ایجاد تنوع محل قرارگیری تلویزیون را تغییر دهید. با این حال همه چیز به سلیقه و نظر شما بستگی دارد.
به هنگام نصب تلویزیون روی پایه، میز یا دیوار حتماً به فاصله قانونی چشم تا tv توجه شود. همچنین به فاصله محل نصب تلویزیون و پریز برق هم مد نظر قرار دهید. طوری نباشد که پنهان کردن سیم ها غیرممکن شود. فاصله تلویزیون تا چشم به طور حدودی باید 3 متر اندازه گیری شود. یکی از مهمترین نکات در نصب تلویزیون توجه به اینکه سیم های برق روی دیوار کدام قسمت قرار گرفته اند. چرا که به هنگام سوراخ کردن دیوار، برخورد مته با سیم های برق داخل دیوار مشکلات ایمنی ایجاد خواهد کرد.

 نصب tv دیواری