بهترین جا برای میز تلویزیون در منزل

بهترین جا برای میز تلویزیون در منزل

انتشار:

 

آیا به دنبال بهترین جا برای میز تلویزیون در منزل هستید؟ با ادامه مطلب همراه ما باشید. بهترین جا برای میز تلویزیون در منزل محلی است که اعضای خانواده دور هم جمع می ‌شوند. اگر میز تلویزیون را در نقطه‌ای جذاب قرار دهید لحظاتی به یاد ماندنی در کنار خانواده خواهید داشت. علاوه بر نقطه ‌ای که میز تلویزیون قرار می‌گیرد باید به اندازه تلویزیون نیز توجه کنید که با فضای منزل شما همخوانی داشته باشد. اعضای خانواده برای تامین نیازهای خود به تماشای تلویزیون می‌پردازند. بنابراین بهترین جا برای میز تلویزیون در منزل، مکانی است که اعضای خانواده بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز از تلویزیون استفاده کنند. معمولاً اعضای خانواده در اتاق نشیمن گرد هم می آیند. پس اتاق نشیمن یکی از بهترین گزینه ها برای قرارگیری میز تلویزیون است.

بهترین جا برای قرارگیری تلویزیون در منزل

برای انتخاب بهترین محل برای میز تلویزیون در دکوراسیون با توجه به فضای موجود در منزل باید به نکاتی توجه شود. محلی که میز تلویزیون قرار می‌گیرد، تاثیر زیادی در زیبایی و هارمونی دکوراسیون منزل دارد. بهترین جا برای قرارگیری تلویزیون در منزل، اتاق نشیمن خانه است. شما باید از محیط خانه به گونه‌ای استفاده کنید که لحظاتی شاد و مفرح در کنار اعضای خانواده داشته باشید.

بهترین جا برای قرارگیری تلویزیون در منزل

قرار دادن تلویزیون در پذیرایی

در برخی از خانه‌ها میز تلویزیون را داخل پذیرایی قرار می‌دهند. برای قرار دادن میز تلویزیون در پذیرایی باید نکاتی مورد توجه قرار بگیرد. که این نکات عبارتند از:
·    قرار دادن تلویزیون در محلی که ارتفاع استاندارد داشته باشد، برای سلامتی اهمیت دارد. اگر ارتفاع تلویزیون بیش از اندازه باشد باعث بروز بیماری‌هایی در گردن می‌شود. اگر ارتفاع محل قرار گیری تلویزیون استاندارد باشد خط دید بیننده تلویزیون در وسط صفحه نمایش آن قرار می‌گیرد. ارتفاع متوسط فردی که روی کاناپه می‌نشیند ۱۰۵ سانتی متر می‌باشد.
·    بهترین جا برای تلویزیون در منزل مکانی است که از نقاط مختلف منزل دید داشته باشد. چیدمان مبلمان و صندلی‌ها نباید پشت به تلویزیون باشند.
·    فاصله بین تلویزیون و صندلی‌ها باید استاندارد باشد که به چشم‌ها صدمه‌ای وارد نشود. اگر فاصله بین مبل‌ها و میز تلویزیون به اندازه ۲.۵ برابر قطر صفحه تلویزیون باشد شما فاصله استاندارد را رعایت کرده‌اید.

 

جایگاه تلویزیون در اتاق خواب

اگر شما قبل از این که بخوابید تلویزیون تماشا می‌کنید باید محلی را در اتاق خواب برای قرار دادن تلویزیون انتخاب کنید که قبل از خواب بتوانید برنامه مورد علاقه خود را به راحتی تماشا کنید. زاویه‌قرارگیری میز تلویزیون در اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود میز تلویزیون روبرو و پایین تخت خواب قرار بگیرد تا به آسانی بتوانید تلویزیون را خاموش یا روشن کنید. بنابراین برای این که بتوانید به راحتی برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید و محل قرارگیری میز تلویزیون با دکوراسیون شما تناسب داشته باشد نباید تلویزیون در گوشه‌های اتاق خواب قرار بگیرد.

آیا میز تلویزیون را جلوی پنجره قرار دهیم؟

پشت پنجره و جلوی پنجره مکان‌های مناسبی برای قرار دادن میز تلویزیون نیستند. اگر میز تلویزیون را پشت پنجره بگذارید، نوری که از پنجره به داخل منزل تابیده می‌شود سایه‌ای روی تلویزیون به وجود می‌آورد که سبب می‌شود شما صفحه تلویزیون را تار ببینید. در طولانی مدت این وضعیت شما را آزار می‌دهد و برای سلامت چشمان شما مضر است. اگر فضای کمی را در اختیار دارید و مجبور هستید تلویزیون را جلوی پنجره قرار دهید با قرار دادن پرده جلوی پنجره مانع از عبور نور و ایجاد سایه روی نمایشگر تلویزیون شوید.
قرار دادن تلویزیون جلوی رادیاتور
در فصل سرد بهترین نقطه برای نشستن کنار لوازم گرمایشی است. اما قرار دادن میز تلویزیون در کنار این وسایل توصیه نمی‌شود زیرا فاصله کم سلامت شما را به خطر می‌اندازد. به علاوه قرار دادن میز تلویزیون در کنار وسایل گرمایشی با گذشت زمان به میز و تلویزیون صدمه می‌زند.

آیا میز تلویزیون را جلوی پنجره قرار دهیم؟

جایگاه تلویزیون در فنگ شویی

محل قرار دادن تلویزیون در فنگ شویی کجاست؟ اصول فنگ شویی حاکی از آن است که اتاق خواب مکان مناسبی برای قرار دادن تلویزیون نیست؛ زیرا در کم کردن انرژی مثبت اتاق خواب موثر است. انتخاب مکان مناسب برای تلویزیون در فنگ شویی موجب افزایش انرژی مثبت در محیط و روح و روان شما می‌شود. به همین خاطر بر اساس اصول فنگ شویی بهترین جا برای قرار دادن میز تلویزیون در منزل اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن است. به کار بردن اکسسوری و وسایل تزئینی در کنار میز تلویزیون و قرار دادن مبلمان راحتی در اتاق پذیرایی فضایی دلنشین و مطلوب برای سپری کردن اوقات فراغت به وجود می‌آورد.

در انتخاب محل مناسب میز تلویزیون در منزل چه عواملی باید مورد توجه قرار بگیرد؟

برای انتخاب بهترین نقطه برای قرارگیری میز تلویزیون به میزان روشنایی، امکان قرار دادن مبلمان، صندلی‌راحتی و ارتفاع استاندارد تلویزیون توجه کنید.
·    بهترین وضعیت برای تماشا کردن تلویزیون زاویه مستقیم است. بنابراین باید مبلمان راحتی را رو به روی تلویزیون قرار دهید. در نشیمن‌های مستطیل شکل، بهترین نقطه برای قرار دادن تلویزیون عرض اتاق نشیمن است؛ زیرا مکانی مناسب و راحت برای استفاده از تلویزیون ایجاد می‌کند.
·    تلویزیون باید در مرکز قرار بگیرید به طوری که از زاویه های مختلف امکان دیدن تلویزیون وجود داشته باشد. محل قرار گیری مبلمان نباید پشت به تلویزیون باشد.
·    میز تلویزیون را در نقاط شلوغ منزل قرار ندهید زیرا برای تماشای بهتر برنامه‌های تلویزیون به آرامش نیاز دارید و مشکلی برای رفت و آمد اعضای خانواده به وجود نمی‌آورد؛ بنابراین توصیه می‌شود که میز تلویزیون در آشپزخانه و نزدیک ورودی قرار نگیرد.
·    قرار گرفتن میز تلویزیون در کنار منبع نور توصیه نمی‌شود؛ زیرا نوری که به صفحه تلویزیون تابیده می‌شود باعث تاری دید می‌شود و به چشم‌ها نیز صدمه می‌زند بنابراین از قرار دادن میز تلویزیون در پشت یا جلوی پنجره خودداری کنید.
·    اگر قصد خرید میز تلویزیون دارید حتما به اندازه آن و محلی که در منزل برای آن در نظر گرفته‌اید توجه داشته باشید.
·    نکته مهمی که باید در قرار دادن میز تلویزیون در منزل مورد توجه قرار بگیرد این است که این میز در انتهای نقطه کانونی باید قرار بگیرد. زمانی متوجه اهمیت این نکته می‌شوید که  وسایل و لوازم مختلف را در اطراف تلویزیون قرار می‌دهید و همه حواس‌ها متوجه تلویزیون می‌شود و اگر آن نقطه تعادل لازم را نداشته باشد حس ناخوشایندی را به وجود می‌آورد.
·    در انتخاب محل مناسب برای قرارگیری تلویزیون به این نکته توجه کنید که در معرض تابش نور مستقیم خورشید نباشد؛ زیرا انعکاس نور در نمایشگر تلویزیون چشمان شما را آزار می‌دهد و سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.
·    در انتخاب نقطه مناسب برای قرارگیری میز تلویزیون در پذیرایی و نشیمن علاوه بر محلی که تلویزیون قرار می‌گیرد اطراف تلویزیون را نیز بررسی کنید تا هماهنگی و زیبایی دکوراسیون محل مورد نظر از بین نرود.
·    افراد زیادی علاقه دارند تلویزیون بزرگی را برای منزل خود خریداری کنند. اما باید اندازه تلویزیون با ابعاد نشیمن، پذیرایی یا محیطی که قرار است تلویزیون در آن قرار بگیرد متناسب باشد.
·    اگر اتاق نشیمن شما کوچک است و شما مجبور هستید تلویزیون را در این اتاق قرار دهید نصب پرده‌هایی به رنگ روشن و نازک به شما کمک می‌کند تا محیط اتاق نشیمن را بزرگ جلوه دهید.

محل میز تلویزیون

سخن پایانی

آگاهی از اصول چیدمان و دکوراسیون در انتخاب بهترین محل برای قرارگیری میز تلویزیون بسیار راهگشا است. آگاهی از این اصول سبب می‌شود که از فضایی که در اختیار دارید به بهترین نحو استفاده کنید و دکوراسیون داخلی منزل زیبایی و هماهنگی بیشتری داشته باشد. به علاوه رعایت اصول طراحی و دکوراسیون در انتخاب محل مناسب برای میز تلویزیون باعث می‌شود که تلویزیون از زاویه‌ها و نقاط مختلف دید داشته باشد.