طرح کناف سقف سالن گرد، مربع، مستطیلی

طرح کناف سقف سالن گرد، مربع، مستطیلی

انتشار:

 

 کناف چیست و اصلاً به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟ این روزها به مبحث دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت داده می شود؛ اما این امر بدان معنی نیست که شما فقط باید برای خرید مصنوعات چوب، اکسسوری، پرده و فرش دقت نظر لازم را داشته باشید. بلکه شما باید به ظاهر منزلتان نیز از سقف تا کف و دیوار پوش های فضا اهمیت بدهید. از آنجایی که کناف کاری این روزها بسیار مرسوم شده است. باید به شما بگویم پیرامون طرح کناف برای اتاق پذیرایی، نشیمن، خواب و راهرو منزل شما با شکل و طرح های متفاوت قرار است مطالبی را به اشتراک بگذاریم. اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید و قرار است یک بازسازی را پشت سر بگذارید. به شما توصیه می کنیم ما را همراهی کنید زیرا استفاده از طرح کناف سقف سالن گرد، مربع، مستطیلی در رسیدن به یک دکوراسیون بی نظیر قطع به یقین نیاز شما خواهد شد.

طرح کناف سقف سالن گرد، مربع، مستطیلی

طرح کناف سقف پذیرایی گرد

شما وقتی وارد یک محیط می شوید نور پردازی و فضا سازی به سرعت شما را جذب می کند. از همین رو توجه به نور پردازی در کنار کناف کاری امر بسیار مهمی تلقی می شود. شما می توانید با استفاده از کناف های که به صورت گرد کار طراحی آن دنبال می شود یک ایده پردازی خاص را به نمایش بگذارید؛ زیرا در این سبک طراحی نور پردازی خاص تر و به صورت مرکزی منتشر می شود. شما می توانید از نور پردازی بدون نیاز به لوستر استفاده کنید. بدون تردید این امر فضا را لوکس تر و لاکچری تر به نمایش می گذارد. اگر قرار است اتاق پذیرایی شما شبیه یک قصر مجلل جلوه کند می توانید از طرح کناف پذیرایی گرد برای سالن اصلی خود استفاده کنید. شاید از خود بپرسید از کناف گرد برای چه سبک دکوراسیونی عموماً استفاده می شود؟ باید به شما بگویم همان طور که از چوب های منبت کاری شده با قوس و انحنا برای دکوراسیون های کلاسیک بهره می گیرید. برای دکوراسیون های کلاسیک و ایده پردازی های سنتی منزل خود نیز باید ایده های خطی را به دست فراموشی بسپارید؛ زیرا کناف کاری به صورت بیضی و دایره ای یکی از اشکال هندسی است که برای کناف کاری گرد دکوراسیون های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. این دایره ها اغلب به صورت تو در تو و یا جدا از همه و یک اندازه طراحی می شوند. اگر فضای بزرگی را در اختیار دارید باید بدانید که کناف کاری به صورت دایره ای جذابیت فضا را چندین برابر خواهد کرد و سبب می شود محیط بزرگتر و لوکس تر نیز جلوه کند.

  کناف دایره ای برای سالن پذیرایی شما سبب لوکس تر جلوه دادن آن می شود  از سوی دیگر به مجزا کردن محیط نیز بسیار کمک می شود.

 شما می توانید از ترکیب کناف دایره ای و مربعی برای طراحی سالن پذیرایی و آشپزخانه بهره بگیرید.

 استفاده از کناف های دایره ای برای لابی هتل ها و راهروهای ورودی خانه های ویلایی ایده ال ترین گزینه محسوب می شود.

طرح کناف سقف پذیرایی گرد

طرح کناف سقف پذیرایی مستطیلی

 اگر طرفدار دکوراسیون های ساده و شیک هستید و تمایل دارید از اکسسوری و مبلمان مدرن برای فضا سازی منزل خود بهره بگیرید. به شما توصیه می کنیم از طرح کناف سقف پذیرایی مستطیلی در این راستا بهره بگیرید؛ زیرا برای دکوراسیون های مدرن عموماً از هیچ انحنا و قوسی استفاده نمی شود و بیشتر سعی بر آن است که دکوراسیون به صورت خطی استفاده شود. ظاهری بسیار مدرن را این سازهای مستطیلی با نور های مخفی برای شما فراهم می آوردند. از سوی دیگر باید به شما بگویم اگر قرار است برای فضاهای کوچک هنر کناف کاری به کار گرفته شود بهترین گزینه کناف مستطیلی شکل است زیرا باعث بزرگ تر دیدن شدن فضا می شود. امر دیگری که سبب می شود در کنار نور پردازی جذابیت بیشتری برای کناف کاری مستطیلی شما فراهم شود این است که با تم های رنگی یک درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ سقف کناف های مستطیلی رنگ آمیزی می شوند تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند. کناف های مستطیلی مزیت های فراوانی دارند به عنوان مثال نسبت به کناف گرد متریالی زیادی در پرسه ساخت آن استفاده نمی شود. در عین سادگی بسیار شیک و مدرن است. اجرای راحت داردو پرسه زمانی زیادی را در حین مرمت و بازسازی از شما نمی گیرد. در آخر نیز باید بگویم کناف کاری به شکل مستطیلی قدیمی نمی شود و همیشه جذابیت خود را به دلیل سادگی در طراحی حذف می کند. این را از یاد نبرید که برای خانه های کوچک با سقف کوتاه کناف مستطیلی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 کناف مستطیلی ساده ترین و شیک ترین دکوراسیون سقفی را برای یک نور پردازی تاثیر گذار به شما هدیه می دهد.با استفاده ازکناف های مستطیلی تو در تو می توانید خاص بودن را در فضا سازی منزل خود به رخ بکشید. آویز کردن لوستر در داخل ایده پردازی کناف های مستطیلی سبب می شود نور پردازی بهتری را شاهد باشید و خانه شما لوکس تر جلوه کند.

طرح کناف سقف پذیرایی مستطیلی

طرح کناف سقف پذیرایی مربع

 یکی دیگر از طرح های کنافی که برای سقف منزل در پیش روی شما قرار دارد مدل مربعی است. این طرح و ایده در نوع خود بی نظیر است زیرا کوچک ترین اتاق ها می توانند از این هنر به راحتی بهره بگیرند. حتی شما می توانید بخشی از اتاق پذیرایی خود را اگر به صورت ال طراحی و ساخته شده است با کناف مستطیلی و بخش دیگر را با کناف مربعی دیزاین کنید. به یاد داشته باشید که این هنر بسیا رقیمت مقرون به صرفه ای را نسبت به دو نموه قبل در پیش روی شما قرار می دهد. سرعت اجرا بسیار بالا است و در عین سادگی و شیک بودن سهولت بسیاری را در پرسه اجرا کار می توانید مشاهده کنید. از آنجایی که تمامی اتصالات و کابل های برق داخل ساختمان با استفاده از هنر کناف کاری مربعی از چشم دور می ماند باید به شما بگویم حتی برای اتاق خواب های نقلی خود هم می توانید این هنر را مورد استفاده قرار دهید. متراژ کمتری را کناف مربعی دنبال می کند از همین رو متریال کمتری نیز استفاده می شود. طرح مربعی هم شبیه سایر طرح ها به صورت تو در تو و با شکل های هندسی متمایز قابل اجرا است. از آنجایی که این کار پرسه زمانی زیادی را به خود نمی گیرد به راحتی برای دفتر کارتان نیز می توانید از هنر کناف مربعی بهره بگیرید.ایده پردازی با کناف های مربعی کمترین هزینه را در پیش روی شما قرار می دهد.

کناف مربعی نیاز شما خواهد بود برای دکوراسیون های که فضای زیادی را در پیش روی شما قرار نداده است اما نیاز به لوکس بودن در آن به شدت احساس می شود.با کناف مربعی می توانید یک خانه زیبا را با کمترین هزینه در پیش روی خود شاهد باشید.
 

طرح کناف سقف پذیرایی مربع

مزیت استفاده از کناف کاری چیست؟

از آنجایی که دنیای مدرن امروز می طلبد به روز و شیک باشیم باید به شما بگویم کناف کاری بسیار ساده و راحت نصب آن دنبال می شودو برای بازسازی منزل بهترین گزینه انتخابی به شمار می آید. اجرای با سرعت بالای این کار نسبت به طرح های سنتی سبب استقبال از آن شده است. این هنر بدون نیاز به جوش کاری و خشک شدن ملات است و همین امر آشفتگی و بهم ریختگی را در پرسه کار شامل حال شما نمی کند. از آنجایی که قابلیت فرم پذیریی در حین کار بسیار زیاد است پنل ها را با هر شکل و طرحی با قوس منحنی می توان روی سقف و دیوار به صورت چند طبقه نصب کرد. از همه مهتر اینکه شما به راحتی می توانید از خاصیت رنگ پذیری کناف کاری بهره بگیرید و این امر را با تم های رنگی متمایز به نمایش بگذارید. به یاد داشته باشید که کناف ها قابلیت چسبندگی دارند و حتی روی کاشی، سنگ های زینتی و کاغذ دیواری نیز قابل نصب هستند. عدم استفاده از دیوار چینی و سفید کاری در پرسه کار باید به شما بگویم نیروی انسانی بسیار کمی را کناف کاری نیاز دارد و این امر هزینه های مصرفی شما را در پرسه کار بسیار نسبت به گذشته کاهش می دهد. بی نیازی از مصرف گچ، آهک، فولاد و سیمان بسیار بار مالی شما را در حین بازسازی ساختمان کاهش می دهد. دسته بندی کناف کاری به صورت دیوارهای جدا کننده، دیوارهای پوششی، سقف کاذب کناف یک پارچه و سقف کاذب کناف به صورت مشبک است.
کناف کاری در فضای اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی بسته به نیاز شما قابل اجرا است. کناف کاری سبب می شود که شبیه یک پارتیشن زمینی سقف محیط را به بخش های مجزا دسته بندی و نظم لازم را برایتان فراهم سازد. با کناف های تو در تو می توانید نور پردازی چشم گیر تری را شاهد باشید. برای  کناف مربعی، دایره ای مربعی و مستطیلی این قبیل طرح ها قابل اجرا است.

مزیت استفاده از کناف کاری

 کلام آخر پیرامون کناف اتاق پذیرایی

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای اجرای طرح کناف در منزل و محیط کار شما بسته به مساحتی که در اختیار دارید و سبکی که از آن پیروی می کنید ایده های فراوانی در پیش رویتان قرار دارد. شما به راحتی می توانید از طرح های گران قیمت تا ارزان قیمت از سقف تا دیوار برای منزل خود طرح کناف متنوع را تهیه و از آن لذت ببرید. همان طور که می دانید از طرح کناف دایره ای بیشتر برای دکوراسیون های سطلنتی و لاکچری و با قوس و انحنای بیشتر برای دکوراسیون های کلاسیک و نوستالژی استفاده می شود. اگر شرط رنگ باشد هر چقدر تم های رنگی نوستالژی تر باشد شما به کناف کاری با ارزش تری دست پیدا خواهید کرد که قدری سبب می شود قیمت تمام شده کار شما نیز بالا برود. از سوی دیگر می توانیم به مدل مستطیلی طرح کناف کاری اشاره داشته باشید که سبب بزرگ تر دیده شدن فضاهای کوچک می شود. عموماً بر اساس ارتفاعی که سقف شما دارد و مساحتی که برای کناف کاری آن در نظر گرفته می شود رنج قیمتی این کار مد نظر قرار داده می شود؛ اما این کناف کاری نسبت به مدل دایره ای متریالی کمتری نیاز دارد و همین امر قیمت تمام شده کمتری را برای شما رقم می زند. در نهایت می توانیم به مدل مربعی اشاره داشته باشیم که نقلی ترین اتاق های پذیرایی را با بهترین شکل می توان با کناف مربعی به تصویر کشید. به یاد داشته باشید که متریال برای این نمونه نسبت به دو نمونه قبل کمتر استفاده می شود و پنهان شدن کابل ها و سیم کشی های داخلی فضای کوچک شما را شیک تر و منظم تر به نمایش می گذارد.

کناف کاری اطاق خواب

کناف کاری اطاق خواب

کناف کاری پذیرایی

کناف کاری پذیرایی

کناف کاری مدرن

کناف کاری مدرن

کناف کاری ورودی ساختمان

کناف کاری ورودی ساختمان

کناف کاری