چیدمان مبل در پذیرایی مربع

چیدمان مبل در پذیرایی مربع

انتشار:

 

اگر دغدغه چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل را دارید، این مطلب را حتماً مطالعه کنید. از آنجایی که با نقل و مکان به هر فضای جدید دغدغه چیدمان مبلمان ایجاد می شود، سعی کرده ایم با ارائه یک سری نکات در این چیدمان به شما کمک کنیم. طراحی مجدد اتاق نشیمن سرگرم کننده و جالب است اما به فکر و ایده نوین نیز نیاز دارد. اتاق نشیمن مکانی مهم در هر خانه محسوب می شود. بنابراین در چیدمان آن هوشمندانه عمل کنید.  

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع

استفاده از دودست مبل در پذیرایی مربع شکل، ظاهری جذاب به اتاق نشیمن داده و ایده ای عالی و کاربردی برای نشستن افراد بیشتر در اتاق است. اما طراحی چیدمان کاربردی با دودست مبلمان می تواند یک چالش باشد. هنگام چیدمان دودست مبل در پذیرایی باید زیبایی ظاهری فضا، کاربردی بودن چیدمان، نقطه کانونی اتاق و نحوه استفاده از فضا را در نظر بگیرید. چه دو دست مبلمان از لحاظ شکل ظاهری یکسان باشند یا متفاوت نحوه چیدمان آنها بر فضای کل خانه تاثیر می گذارد.
برای قرار دادن دودست مبل در فضای مربعی شکل باید ابتدا به ابعاد مخصوصاً عرض اتاق توجه کنید و مطابق با فضایی که دارید بهترین گزینه از مبلمان را تهیه کنید. در اغلب موارد امکان جایگذاری مبلمان ال به صورت دودست وجود دارد.
اگر فضای اتاق نشیمن منزلتان نسبتاً کوچک است می توانید مبلمان باریک و جمع و جور انتخاب کنید اگر فضای اتاق نشیمن شما خیلی بزرگ است که دست شما در انتخاب باز است و برای پر کردن فضای خالی می توان از انواع اکسسوری و میزها استفاده نمود. می توانید دو دست مبلمان را در دو سبک گوناگون انتخاب کنید در واقع فضای محیط را به دو بخش مجزا تقسیم کنید. بخشی برای قرارگیری مبلمان راحتی و بخشی دیگر برای قرارگیری مبلمان سلطنتی و کلاسیک. به طوری که برای تماشای تلویزیون روی مبل راحتی استراحت کنید و برای پذیرایی از مهمانان از مبلمان سلطنتی استفاده شود. چندین ایده برای چیدمان دودست مبلمان وجود دارد که در ادامه ارائه خواهیم داد.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع

چیدمان مبل در پذیرایی مربعی بزرگ

برخی افراد ظاهر شیک و کلاسیک را ترجیح می دهند. از همین رو دودست مبل یکسان را انتخاب می کنند و در اتاق پذیرایی مربعی شکل روبروی هم قرار می دهند. معمولاً مبلمان با رنگ خنثی ظاهر محیط را کلاسیک و شیک نشان می دهد. البته می توانید از بالش های ترکیبی مختلف، میزها و چراغ های آویز برای جلوه دهی محیط استفاده کنید. می توانید به هنگام نیاز دو صندلی اضافه برای نشستن را به ترکیب مبلمان خود بیفزایید و چیدمانی مناسب برای مکالمه ارائه دهید.اگر می خواهید دو فضای مجزا در اتاق نشیمن ایجاد کنید، چیدمان دو مبل متفاوت یک راه عالی است. به عنوان مثال می توانید یک دست مبل مخملی سبز پررنگ را با یک مبلمان خاکستری روشن جفت کنید. انتخاب دو فرش مناسب هم همه چیز را تکمیل می کند. برای گره زدن چیدمان کلی می توان بالش های سبز رنگ را روی مبلمان خاکستری و بالش های خاکستری را روی مبلمان سبز رنگ جاگذاری کنید.
برای ایجاد تنوع بیشتر مبل هایی را که اندازه و شکل متفاوت دارند را در دو رنگ و دو جنس گوناگون با هم ترکیب کنید. چیدمان دودست مبلمان سبک کلاسیک ظاهر محیط را رسمی نشان می دهد اما می توانید دو سبک مبلمان در اتاق پذیرایی قرار دهید تا حال و هوای فضای کلی محیط غیر رسمی به نظر برسد.
قرار دادن دو مبل یکسان L شکل با روکش چرمی کم نشیمن برای نشستن و تماشای تلویزیون ایده ای عالی است؛ زیرا از هر دو مبل تماشای تلویزیون امکان پذیر است و فضای کافی برای قرارگیری میز پذیرایی وجود دارد.
اگر اتاق نشیمنی دارید که برای استراحت و تماشای تلویزیون استفاده نمی شود؛ زیرا اتاق خانوادگی راحت و معمولی تری نیز دارید، چیدمان مبلمان رسمی که ترکیبی از سبک سنتی و صندلی است، یک گزینه شیک محسوب می شود.

چیدمان مبل در سالن پذیرایی 50 متری

برای چیدمان مبل در پذیرایی مربع نیازی به وجود طراح داخلی نیست؛ کافی است چند تکنیک مهم را بدانید و مطابق با همان فضای داخلی اتاق را متحول سازید. اتاق نشیمن در هر خانه یکی از اتاق های پراستفاده محسوب می شود. گاهی اوقات از آن برای تماشای تلویزیون، گاهی به عنوان مکانی آرام برای مطالعه و گاهی اوقات مکانی برای ایجاد سرگرمی های گوناگون مثل نواختن پیانو استفاده می شود. بنابراین عجیب نیست در چیدمان مبلمان اتاق نشیمن خود با مشکل مواجه شوید.
برای چیدمان مبل در پذیرایی مربع 50 متری می توانید در قسمت مرکزی اتاق روبروی شومینه مبل سه نفره را قرار دهید و با قرار دادن یک فرش در وسط و چیدمان مبل تک نفره و دو نفره در اطراف آن مکانی مناسب برای گفتگوهای خانوادگی و دوستانه ایجاد کنید.
شما باید حتما مسیری را برای رفت و آمد در اتاق، خالی نگه دارید. چیدمان وسایل بسیار زیاد به طوری که جایی برای راه رفتن و پذیرایی وجود نداشته باشد نه تنها زیبا نیست بلکه شلخته به نظر می رسد. مبل ها را به دیوار فشار ندهید و خیلی کم بین دیوار و مبل فاصله در نظر بگیرید.
50 متر، متراژی مناسب و به اندازه برای طراحی دکور زیبا و جذاب در اتاق نشیمن منزل است. می توانید علاوه بر مبلمان پذیرایی سرویس مبل غذاخوری را نیز در اتاق پذیرایی 50 متری جایگذاری کنید. اگر بخواهید می توانید هر دو را در یک سبک و یک شکل خریداری کنید. اگر نه هم می توانید با ایجاد تفاوت فضای کلی اتاق را منحصر به فرد طراحی کنید. انتخاب رنگ های مناسب در کنار هم از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. برخی رنگ ها در کنار هم به صورت مکمل عمل کرده و فضای زیبایی در محیط ایجاد می کنند اما برخی رنگ ها موجب ایجاد شلختگی و بی نظمی در محیط می شوند.

چیدمان مبل در سالن پذیرایی 50 متری