روش شستن مبل با بخارشو

روش شستن مبل با بخارشو

انتشار:

 

روش شستن مبل با بخارشو، روشی عالی برای تازه کردن مبلمان بدون نیاز به مواد شیمیایی مضر یا صرف تلاش برای بیرون کشیدن همه روکش ها و سپس تلاش برای دوباره پوشاندن آنها است. هنگام تمیز کردن کاناپه، بسته به پارچه، اندازه آن، تعداد دفعات استفاده از آن، استفاده تنها برای انسان بوده یا حیوانات، کارهای بسیاری می توانید انجام دهید. اما هیچ روش ساده تری جز استفاده از بخارشوی وجود ندارد.


چگونه یک کاناپه را با بخار تمیز کنیم؟

قبل از تمیز کردن مبل با بخار، بهتر است بررسی کنید که مبلمان شما در برابر دما و رطوبت بالا مقاومت می کند یا خیر. اکثر کاناپه ها را می توان بخارشو کرد، با این حال مبلمان گران قیمت یا مبلمان سفارشی ممکن است به مراقبت ظریف تر و حساس تری نیاز داشته باشند. حتی می توانید برچسب مراقبت مبل را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا برچسب شما برای بخار دادن تنظیم شده است یا خیر. پنبه و پلی استر از جمله مواردی هستند که تمیزکردنشان با بخار هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند. در حالی که بخار می تواند به موادی مانند چرم، ابریشم و جیر و همچنین برخی پارچه های مخلوط آسیب برساند. قبل از اینکه کل مبل خود را بخارشو کنید، ابتدا بخارشو را روی قسمت کوچکی از مبلمان امتحان کنید تا اثرات نامطلوب آن را بررسی کنید.

بخار شور برای شستشوی مبل


نکات قابل توجه در روش شستن مبل با بخارشو

1) موها و خرده های مو را با جاروبرقی بکشید 

کارشناس نظافت می گوید: پیش از انجام هر روش تمیزکاری ابتدا به وسیله جاروبرقی و برس مخصوص سطح مبلمان را از هرگونه خرده غذا و موی حیوانات خانگی مبرا سازید. حتی می توانید ابتدا قبل از تمیز کردن مبل خود از یک پاک کننده موهای حیوانات خانگی استفاده کنید. این مرحله اضافی از گیر افتادن خز در دستگاه بخارشو جلوگیری می کند و به بخارشو اجازه می دهد تا به اعماق پارچه مبل نفوذ کند. در واقع انجام این کار می تواند اثربخشی فرآیند تمیز کردن را بهبود بخشد. 

2) از بخارشو اختصاصی برای اثاثیه یا لوازم داخلی استفاده کنید.
بخارشوی های متعددی در بازار وجود دارند. شما باید نوعی از بخارشوی را انتخاب کنید که در تمیز کردن موثر و ایمن مبلمان مفید واقع شود. متخصص تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی می گوید.، استفاده از بخارشوی مخصوص پارچه مبلمان پس از برخورد با مبلمان ظریف و حساس مشکی ایجاد نمی کند. او همچنان می گوید انتخاب بخارشوی مناسب تضمین می کند که مبل شما با بخار آب در دمای مناسب تمیز و پاکیزه گردد. 

3) قبل از بخارشو کردن، لکه ها را از قبل آماده کنید. 
مانند تمیز کردن هر پارچه ای، انجام یک سری اقدامات برای تمیز شدن لکه های مبلمان، ضروری است. با این حال پارچه روی مبلمان شما با پارچه لباس شما یکسان نیست و برخی از روش های تمیز کردن لکه ها را هرگز نباید روی پارچه های مبل استفاده کنید. بخارشوها فقط از آب استفاده می کنند، بنابراین برای از بین رفتن لکه های سخت به انجام یک سری کارها نیاز خواهید داشت. این کار می تواند به شما کمک کند چندین بار از یک نقطه عبور نکنید و کاناپه را غرق آب نکنید. 

4) با یک الگو کار کنید تا مطمئن شوید که تمام قسمت های مبلمان را پوشش می دهید. 

یکی از کارآمدترین نکات تمیز کاری که کارشناسان تکرار می کنند این است که همیشه با یک الگو کار کنید تا در زمان صرفه جویی کنید و اطمینان حاصل یابید که تمام قسمت ها تمیز شده اند. مثلا بخش های کوچک را از بالا به پایین تمیز کنید. در واقع با بهره گیری از یک الگوی درست هم شما در زمان کمتری کار خود را انجام می دهید هم اینکه خیالتان راحت است که کار را به بهترین نحو انجام داده اید. 

5) با پنجره ها و درهای باز اجازه دهید مبلمان در هوای آزاد خشک شوند. 
پس از تمیز کردن مبلمان و اثاثیه با بخارشوی، خشک شدن آنها زمان بر است. متخصص نظافت پیشنهاد می کند برای پیشرفت در روند کار بهتر است کاناپه را در فضایی با تهویه مناسب با پنجره ها و درهای باز در یک روز گرم بگذارید. او می گوید، این کار برای جلوگیری از رشد کپک نیز موثر می باشد. البته می توان برای خشک شدن سریعتر از عملکرد مکش آب اضافی نیز استفاده کرد. روی یک ناحیه کوچک و پنهان آزمایش کنید تا بررسی نمایید که مکش به پارچه مبلمان آسیبی وارد نمی کند.

مزایای استفاده از روش شستن مبل با بخارشو

تمیز کردن مبلمان با بخارشو در چند سال اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است؛ زیرا بسیاری از ما به دنبال روش های تمیز کردن کم ضرر بدون استفاده از مواد شیمیایی هستیم. بخارشو یک سیستم دستی ساده است که با قابلیت از بین بردن لکه ها، بوی بد پارچه ها و کثیفی ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، استفاده از دماهای بالا به طور موثر میکروب ها و باکتری های پارچه را بدون استفاده از مواد شیمیایی از بین می برد. تمیز کردن مبلمان با بخارشو می تواند ظاهر مبل را جوان تر کند و آن را تازه و تمیز جلوه دهد. استفاده از روش شستن مبل با بخارشو یک راه عالی برای ضدعفونی مبلمان منزل است. این روش یکی از سریع ترین روش ها برای از بین بردن لکه های سرسخت پارچه های مبلمان است. 

مزایای استفاده از روش شستن مبل با بخارشو

آیا می توانم کوسن ها را با بخارشور تمیز کنم؟

به طور کلی تمیز کردن بالشتک ها با بخار ایده خوبی نیست، زیرا رطوبت عمیق می تواند موجب جمع شدن پرها شود. علاوه بر این، بالشتک ها زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارند، به این معنی که رطوبت عمیق ممکن است باعث ایجاد کپک یا بوی بد شود.