روش بسته بندی مبل برای اسباب کشی

روش بسته بندی مبل برای اسباب کشی

انتشار:

 

بهترین روش بسته بندی مبل برای اسباب کشی چه روشی است؟ اگر قصد ندارید از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید، بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا با یک سری نکات مهم و قابل توجه آشنا شوید. نحوه بسته بندی و جابجایی مبلمان به تنهایی مستلزم دانستن یک سری نکات است که در این مطلب به شما ارائه خواهیم داد. مبلمان یکی از مهمترین و زیباترین لوازم هر خانه به شمار می رود. بنابراین جابجایی آن نسبت به سایر لوازم حساسیت بیشتری می طلبد. در واقع به هنگام بسته بندی و جابجایی مبلمان باید دقت بیشتری داشته باشید. ما توصیه نمی کنیم که به طور تصادفی و بی برنامه مبلمان را به مکان دیگر جابجا کنید. توصیه می کنیم این نکات تخصصی را برای نحوه پیچیدن و جابجایی مبلمان بدون کمک تیم حرفه ای دنبال کنید.

بسته بندی مبل

تجهیزات لازم برای بسته بندی مبل

وسایل و تجهیزات لازم برای جابجایی مبلمان را قبل از بسته بندی تهیه کنید؛ عدم وجود تجهیزات لازم کار جابجایی را چندین برابر سخت تر می کند. حال شاید با خود بگویید منظور از تجهیزات و لوازم جابجایی چیست؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

·   روکش پلاستیکی

استفاده از روکش پلاستیکی کشی روی کوسن ها و قاب کاناپه به نگه داشتن وسایل در کنار هم کمک می کند و همچنین از آنها در برابر آسیب محافظت می کند.

·    پتوهای مسافرتی

از پتوهای مسافرتی می توان برای محافظت از مبل شما در برابر کثیفی و سایر آسیب ها استفاده کرد.

·    نوار بسته بندی

در دست داشتن نوار بسته بندی به جابجایی و حمل مبلمان بسیار کمک می کند.

·    محرک مبلمان

برای جابجایی مبلمان و سایر اثاثیه سنگین توصیه می کنیم تکان دهنده مبلمان را در زیر پایه ها قرار دهید تا به راحتی آنها را جابجا کنید.

·    طناب

ممکن است برای محکم کردن کاناپه و بالشتک ها در حالی که روی کامیون در حال حرکت هسند به طناب کشی نیاز داشته باشید. این کار از جابجایی وسایل در جاده جلوگیری می کند.

·    تسمه های جابجایی مبلمان

اگر برای بلند کردن وسایل سنگین به کمک بیشتری نیاز دارید، توصیه می کنیم چند تسمه متحرک در دست داشته باشید. این تسمه ها به ترویج تکنیک های صحیح بلند کردن و حرکت کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هنگام جابجایی مبل به خود آن آسیب نمی رسد.

·    وجود کمکی

توصیه می کنیم حداقل یک دوست یا یک کمکی در بلند کردن وسایل سنگین به همراه داشته باشید. اگر نمی توانید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را به کمک دعوت کنید، از طریق روش های موجود یک کمکی برای جابجایی لوازم خانه استخدام کنید.

راهنمای گام به گام برای بسته بندی و جابجایی مبلمان

پیش از هر چیزی اول از همه ارزیابی کنید که آیا کاناپه واقعا ارزش جابجایی دارد یا خیر. هنگام جابجایی اثاثیه و وسایل منزل مهم است که تصمیم بگیرید چه چیزی بماند و چه چیزی بیرون انداخته شود. هر چه وسایل بیشتری بخواهید جابجا کنید، به کامیون بزرگتری نیاز خواهید داشت و هزینه جابجایی شما گران تر تمام می شود که البته زمان بر هم خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم ابتدا خانه خود را از وسایلی که قصد ندارید در خانه جدید استفاده کنید، خالی کنید. اگر مبلمان نیز در دسته لوازم دور ریختنی قرار گرفت، پس، از دردسر جاجایی خود را خلاص کنید و به جای آن، مبلمان را با قیمت مناسب به شخص نیازمند مبل بفروشید. اگر تصمیم گرفته اید که مبلمان را نگه دارید، به مرحله بعد بروید.

بسته بندی و جابجایی مبلمان

مراحل بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی

پیش از بسته بندی مبل برای اسباب کشی، کوسن ها و بالش ها را بردارید. برای جابجایی مبل، از برداشتن تمام بالش های تزئینی، شال مبل و سایر وسائل تزئینی که روی مبل قرار داده اید، شروع کنید. این وسایل را در جعبه های جداگانه و دارای برچسب بسته بندی کنید. اگر کوسن ها قابل جدا شدن هستند، یکی یکی آنها را بردارید. هر بالشتک را با پلاستیک کشی بسته بندی کنید تا از آلودگی و آسیب در حین حمل و نقل محافظت شوند. کوسن های بسته بندی شده را به کامیون منتقل کنید.
آنچه را که قابل جدا شدن هستند، از هم جدا کنید. ممکن است دسته ها و پایه های مبلمان به گونه ای طراحی شده باشند که به راحتی جدا شوند. اگر این مورد برای مبلمان شما وجود دارد، توصیه می کنیم آنچه را که می توانید، از هم جدا کنید. زیرا این کار روند جابجایی را آسان تر می کند. البته به خاطر داشته باشید که قرار نیست همه نوع مبلمان قابلیت جدا شدن داشته باشند. اگر مبل شما طوری طراحی نشده که از هم جدا شود، توصیه نمی کنیم که آن را مجبور کنید. اگر می توانید پایه ها، دسته ها و سایر تکه های مبل را از هم جدا کنید، توصیه می کنیم اقلام را در پلاستیک های کشی یا پتوهای مسافرتی بپیچید. قطعات کوچکتر باید در یک جعبه برچسب دار قرار داده شوند. پس از جدا کردن تمام چیزهایی که امکانش وجود دارد، زمان آن است کخ قابل مبل را در پوششی محافظ کششی یا پتوهای مسافرتی بسته بندی کنید. ما پوشش کششی را برای اکثر مبل ها توصیه می کنیم. زیرا ساده ترین و سبک ترین راه برای محافظت از مبل در برابر آسیب است. با این حال اگر مبل شما از چرم است، بهتر است به جای پوشش پلاستیکی از پتوهای مسافرتی استفاده کنید. در صورت نیاز پوشش کششی را با نوار بسته بندی محکم کنید تا همه لوازم در جای خود ثابت بمانند.
مبلمان را به کامیون ببرید؛ راه های مختلفی برای جابجایی مبل به کامیون وجود دارد. بسته به اندازه مبل و محدودیت های هانه شما ممکن است نیاز باشد از چند روش به صورت ترکیبی استفاده کنید. اول اینکه از لغزنده های مخصوص برای جابجایی مبل ها استفاده کنید. اگر مطمئن هستنید که می توانید مبل را به تنهایی از طریق لغزنده حرکت دهید، زیر پایه های مبل قرار دهید و تا زمانی که به درب برسید در امتداد زمین فشار دهید. هنگامی که بیرون هستید، ممکن است برای بلند کردن مبل و قرار دادن آن روی کامیون به کمک نیاز داشته باشید. اگر لغزنده مبل ندارید می توانید به جای آن از حوله ضخیم استفاده کنید. اگر از حوله استفاده می کنید توصیه می کنیم مبل را به سمت بالا بچرخانید تا عمودی روی حوله قرار بگیرد. احتمالاً برای کمک به حرکت کاناپه روی حوله و فشار دادن کاناپه در امتداد زمین به یک دست کمکی نیاز دارید.
تسمه های اسباب کشی به گونه ای طراحی شده اند که بلند کردن و حمل اجسام سنگین را آسان تر و ایمن تر می کند. تسمه های متحرک بسته به برند و نوع متفاوت هستند. با سازنده تسمه ها در مورد دستورالعمل آنها مشورت کنید. هنگامی که تسمه های متحرک را به طور ایمن در اطراف مبلمان قرار دادید، باید بتوانید با خیال راحت مبل را بلند کنید و به کامیون ببرید.

ایمن کردن داخل کامیون

هنگامی که کوسن ها و قاب مبلمان را داخل کامیون قرار دادید، به یاد داشته باشید که برای کمک به توزیع وزن و تعادل، یک قاب مبل باید به سمت جلوی کامیون نزدیک کابین قرار داده شود. همچنین ایده خوبی است که مبل را در حالت عمودی در پشت کامیون قرار دهید. این کار فضای بیشتری را برای جعبه ها و سایر وسایل باز می کند و از له شدن مبل شما توسط سایر وسایل سنگین جلوگیری می کند.

ایمن کردن داخل کامیون