آموزش تعمیرات مبل

آموزش تعمیرات مبل

انتشار:

 

در مقاله آموزش تعمیرات مبل، اصول و تکنیک های اساسی برای بازسازی را ارائه می دهیم. اینکه برای بازسازی مبل به چندین نوع متریال نیاز دارید و چه تجهیزاتی لازم است نکته قابل توجهی در تعمیرات مبل است. در این مطلب شما یاد خواهید گرفت که چه چیزی منحصر به دوره زمانی خود است و چه چیز قابل ترمیم و بازسازی است. اینکه چگونه می توان قطعات مبلمان را حفظ کرد و به گونه ای با زیبایی شناسی مبلمان را بروز کرد به دانستن یک سری نکات وابسته است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. در طول دوره آموزش تعمیرات مبلمان، شما یاد خواهید گرفت چگونه دید خود را نسبت به چیزهای قدیمی بروز کنید.

چه با چوب، پارچه، فلز یا مواد دیگر بخواهید مبلمان را تعمیر کنید راهنمایی و مراحل گام به گام برای ایجاد لوازم جدید ارائه می شود. نکات تعمیر مبلمان را بیاموزید تا در کمترین زمان به طراح، بازسازی کننده و تعمیرکار مبلمان تبدیل شوید.

 آموزش تعمیرات مبل

  مراحل تعمیر مبل چرمی

اگر به دنبال تعمیر مبل چرمی هستید، این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه پارگی چرم را برطرف کنید، اما از همین روش می توان برای انجام تعمیرات مشابه در مبل های چرمی استفاده کرد. در واقع این روش در مورد پارگی انواع چرم صدق می کند.

محصولات مورد نیاز برای تعمیرات مبلمان

کیت تعمیر چرم؛ شامل تمام محصولات مورد نیاز برای ترمیم پارگی و بازگرداندن رنگ مبل است.

 

راهنمای گام به گام برای تعمیر پارگی روی مبل چرمی

ارزیابی آسیب و انتخاب ابزار مناسب برای رفع پارگی مبل که در حال رفع آن هستیم. اگر میزان پارگی به اندازه توپ تنیس است به یک چاقوی جراحی یا یک جفت قیچی تیز نیاز دارید تا لبه های فرسوده را از روی پارگی جدا کنید و باعث تمیزتر شدن لبه و ترمیم هوشمندانه شوید. وصله فرعی را در پشت چرم، بخشی که پاره شده قرار دهید. چسب را روی وصله فرعی بمالید، هنگامی که پارچه پشت چرم قرار گرفت، با استفاده از یک کاردک چسب چرم را روی سطح زیرین چرم بمالید. در واقع چسب را بین پارچه و چرم قرار دهید. پس از چسباندن چسب به تمام لبه ها، چرم را روی پارچه فشار دهید و بگذارید تا خشک شود. این تکنیک باعث بازسازی پشت چرم می شود. پر کننده را روی پارگی بگذارید به طوری که شکاف چرم را پر کند و با بقیه بخش های چرم هم تراز شود. هر لایه را خشک کنید تا نتیجه کار تمیز و یکدست تمام شود. ابتدا یک لایه نازک بمالید، سپس چند دقیقه بعد با سشوار خشک کنید. این روند را تکرار کنید تا پارگی ترمیم شود. آخرین لایه را روی پارگی بمالید و آن را با چاقوی پالت صاف کنید تا با چرم همسطح شود.

رنگ مبل را دقیقا همرنگ با خود مبل در نظر بگیرید مگر اینکه مشتری به دلخوه رنگ دیگری را پیشنهاد دهد. وقتی پرکننده خشک شد، مرحله بعدی رنگ زدن است. برای انجام این کار کافی است Colorant را بردارید و مقدار کمی را روی یک اسفنج بمالید. رنگ را در چند لایه نازک بمالید، پس از رنگ کردن یک لایه چند دقیقه صبر کنید و سپس به لایه بعدی بروید تا رنگ هر لایه خشک شود. میزان رنگ استفاده شده باید به اندازه پنهان کردن و ترمیم بخش پارگی چرم مبل باشد.

 

بازسازی مبل روکش پارچه ای

اگر مبل منزلتان پارچه ای است باید ابتدا پارچه مناسب مبلتان را تهیه کنید. سپس با الگوگیری و برش مخصوص و خیاطی روکش جدید تولید کنید. تعمیر هر نوع مبلمان به مهارت لازم و ابزار مخصوص نیاز دارد. بنابراین هرگز تعمیرات مبل خود را فرد ناشی و تازه کار نسپارید؛ چرا که ممکن است مبلمان شما را بدتر از قبل به شما تحویل دهند.

مراحل گام به گام تعمیرات مبلمان

تعمیرکار مبلمان ابتدا مبل را شکافته و هر محتوایی که در داخل آن ها وجود دارد را خالی می کند. البته خالی کردن محتوای داخل مبل به دقت و مهارت خاصی نیاز دارد. در غیر این صورت ممکن است به پارچه مبلمان آسیب وارد شود. پس از تخلیه کردن نوبت به نصب تسمه و گونی جدید می رسد. بعد از آن با تهیه اسفنج مناسب و فوم مخصوص آنها را جایگزین فوم و اسفنج قدیمی می کند. رویه کوبی آخرین مرحله در تعمیر مبلمان محسوب می شود. تعمیرکار در مرحله آخر، پارچه دلخواه با رنگ و طرح مناسب را به عنوان رویه مبلمان در نظر می گیرد و ظاهر مبلمان را نیز زیبا می کند.

مراحل گام به گام تعمیرات مبلمان