مبل کهنه را چکار کنیم

مبل کهنه را چکار کنیم

انتشار:

 

روش های نوسازی مبلمان قدیمی

 سرویس مبلمان منزلتان بخاطر استفاده چند ساله کهنه و رنگ پریده شده اند؟ دنبال راه حل برای نو سازی مبل های کهنه منزل هستید؟ این مطلب را دنبال کنید.
مبلمان منزل نقش پررنگی در زیبایی ظاهری دکوراسیون منزل دارند. بنابراین صاحبان منزل تمایل به خرید مبلمان نو یا تعمیر دارند. در صورت کهنگی مبلمان شما مجبور به خرید سرویس جدید یا تعویض پارچه روکش مبل نیستید. شما می توانید با استفاده از راهکارهای مقرون به صرفه مبلمان کهنه خود را نو سازید. اگر به دنبال این راهکارها هستید، با دقت ادامه مطلب را مطالعه کنید.

بازسازی مبلمان کهنه

سازه مبلمان پس از چند سال استفاده مکرر قالب اصلی خود را از دست داده و نافرم می شود. بدین ترتیب بالشتک نشیمنگاه حالت فرورفته پیدا کرده و ظاهر مبلمان را زشت خواهد کرد. در چنین شرایطی چه کار باید کرد؟ شما در چنین شرایطی با استفاده از چوب چند لایه و مقاوم می توانید این مشکل را برطرف کنید. کافی است تکه چوب را در قسمت زیرین نشیمنگاه متصل کنید. سپس بالشتک را بر روی آن گذاشته و مبلمان را مورد بررسی قرار دهید. البته ناگفته نماند که در برخی مواقع فرورفتگی ناشی از نشست و برخاست مداوم اعضای خانواده خواهد بود. در واقع پس از چند سال استفاده فرورفتگی بالشتک امر طبیعی و معمول است. چنانچه فرورفتگی بالشتک دلیل دوم را داشته باشد، کافی است زیپ بالشتک را بازکرده و مقداری پارچه پلی استر به درون آن پر کنید. برای رساندن پنبه یا پارچه به تمام گوشه های بالشتک می توانید از یک خط کش بلند استفاده کنید.

بازسازی مبلمان کهنه

رسیدگی به روکش مبلمان کهنه

در صورت مشاهده کهنگی مبلمان کافی است ابتدا با یک تماس ساده از خدمات شستشوی یک مرکز خدماتی استفاده کنید. البته برای پرداخت هزینه کمتر در صورت زمان داشتن می توانید خودتان دست به کار شوید و با شستن مبلمان، روکش مبلمان را نو سازید. با از بین رفتن لکه های مبل زیبایی ظاهری آن برگشته و فضای محیط تمیز و زیبا می شود. اما اگر کهنگی پارچه مبلی عمقی باشد بهتر است با پرداخت هزینه بیشتر روکش پارچه را رنگ کرده و یا روکش مبل را عوض کنید. شما بر اساس بودجه خود می توانید از شیوه های پیش روی خود استفاده کنید. ابزار مورد نیاز و  نحوه رنگ کردن روکش ها بر اساس جنسشان متفاوت است. به عنوان مثال برای رنگ کردن روکش چرمی به برس مخصوص و رنگ اکریلیک نیاز است اما برای رنگ کردن روکش های پارچه ای به چسب کاغذی و رنگ گچی نیاز خواهید داشت. روش های رنگ کردن هر یک از روکش ها نیز با هم فرق می کند.
چنانچه زمان لازم برای رنگ کردن روکش را ندارید، کافی است روکش های زیبا و جدید را جایگزین روکش های کهنه و رنگ و رو رفته کنید. برای اینکار در صورت داشتن مهارت کافی می توانید خودتان انجام دهید. در غیر این صورت می توانید تعویض روکش مبلمان خود را به کارگاه های مبل سازی بسپارید. بنابراین اگر از ظاهر کلی مبلمان خود راضی هستید و تنها مشکلتان کهنگی روکش آنها است، همین حالا مبلمان خود را به کارگاه های مخصوص بسپارید. هزینه تعویض روکش نسبت به خرید مبلمان جدید مقرون به صرفه تر است.

تعویض یا بازسازی پایه ها مبل های کهنه

تعویض پایه های مبل روی ظاهر آن بسیار تاثیرگذار است. شما می توانید به دلخواه خود پایه های جدید مطابق با مد روز را جایگزین پایه های قدیمی و کهنه کنید. در انتخاب پایه ها بدانید که امروزه پایه های کوتاه و نزدیک به زمین فضای محیط را زیباتر می کند. البته برخی پایه ها قابل تعویض نیستند. در چنین شرایطی با رنگ کردن پایه های مبل می توانید به نوسازی مبلمان کمک کنید.

تعویض یا بازسازی پایه ها

تعویض کوسن ها

ظاهر زیبا و رنگ روکش کوسن روی زیبایی ظاهری مبلمان بسیار موثر است. شما با خرید چند کوسن جدید و مدرن می توانید ظاهر مبلمان منزل را مدرن سازید. به هنگام خرید کوسن به رنگ و طرح مبلمان خود دقت کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. 

جمع بندی کلی

در پاسخ به سوال "مبل کهنه را چکار کنیم" یک سری راهکارهای مقرون به صرفه ارائه دادیم. هر فرد بسته به نوع مبلمان و بودجه خود می تواند یکی از راهکارها را روی مبلمان کهنه خود پیاده سازی کند. شما حتی با استفاده از آب لیمو می توانید بوی نامطبوع مبلمان کهنه خود را از بین ببرید. اما لازم به ذکر است که به دلیل خاصیت سفید کنندگی لیمو  پس از چند دقیقه با یک دستمال مرطوب آب لیمو را از مبلمان پاک کنید. اگر مبلتان آنقدر فرسوده و غیر قابل استفاده شده بهتر است با ورود به وب سایت مبل و میز مبلمان راحتی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. چرا که گاهی هزینه تعمیرات بالاتر از هزینه خرید مبلمان جدید می شود.

مبل و میز