چیدمان میز ناهار خوری

چیدمان میز ناهار خوری

انتشار:


صاحبان خانه لوکس و بزرگ به دنبال چیدمان میز ناهار خوری لوکس و گران قیمت هستند. میزی که هم جلوه بی نظیری داشته باشد هم موجب افزایش زیبایی محیط شود. امروزه تنوع میز ناهار خوری در فروشگاه ها بسیار بالا است. شما بر حسب سبک مورد علاقه خود می توانید جنس و طرح میز ناهارخوری را مشخص کنید. با رعایت قواعد کلی و بکارگیری از خلاقیت هوشمندانه می توانید فضای دنج و جذابی برای مهمانان ایجاد کنید. به طوری که مهمانان با ورود به محل غذاخوری احساس خوشایند و دلنشینی جذب کنند.
هر فرد بر حسب سلیقه فردی و فرهنگ خانوادگی خود می تواند چیدمان میز را متفاوت از سایر افراد انجام دهد. اما چیدمان میز باید به نحوی فکر شده صورت گیرد. به طوری همه افراد به غذاهای متنوع روی میز دسترسی داشته باشند. اگر به دنبال شیوه چیدمان لوکس هستید، هر یک از لوازم روی میز اعم از رومیزی، زیر بشقابی و ظروف غذاها را فکر شده انتخاب کنید. به طوری که قرارگیری کلیه لوازم کنار هم از لحاظ رنگ و طرح، هارمونی جذابی ایجاد کنند.
 انتخاب رومیزی اولین قدم چیدمان میز ناهار خوری است. معمولاً رومیزی را ساده انتخاب می کنند تا با قرارگیری ظروف غذا، میز خیلی شلوغ به نظر نرسد. می توانید طول پارچه رومیزی را کمی بزرگتر از سایز میز در نظر بگیرید تا کمی از دو طرف آویزان گردد. استفاده از عناصر زیبایی همچون شمعدانی، گلدان گل و لوازم این چنینی کلیه چیدمان میز را در نگاه حاضرین لوکس جلوه می دهد.

چیدمان میز ناهار خوری در منزل

چیدمان میز ناهار خوری در روزهای عادی و زندگی روزمره ساده و بی حاشیه انجام می شود. در واقع در چیدمان میز غذاخوری خانوادگی بیشتر به راحتی اعضای خانواده توجه می شود و نیازی به رعایت اصول و قواعد خاصی نیست.
مهم ترین نکته در چیدمان میز ناهار خوری مهمانان، رعایت نظم و خودداری از آوردن لوازم اضافی بر روی میز است. در قرار دادن یک یا دو عنصر زیبایی جمع و جور مانعی وجود ندارد. اما تعداد لوازم تزیینی سفره را زیادتر نکنید. چیدمان میز غذاخوری یک چالش برای ایرانی ها است. بنابراین خانم های ایرانی پس از درست کردن غذاهای متنوع به چیدمان وسایل روی میز بسیار اهمیت می دهند. به هنگام چیدمان، حتماً به سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی توجه کنید. سعی کنید سبک چیدمان و سبک دکوراسیون داخلی خانه با هم هماهنگ باشند. عدم هماهنگی بین اجزای منزل موجب ایجاد احساس ناخوشایند بین اعضای خانواده می شود. اما هماهنگی رنگ ها و وسایل خانه احساس امنیت و سرزندگی به انسان دست می دهد. همچنین به اندازه و نوع میز غذاخوری توجه کنید. تعداد ظروف غذاخوری را بر حسب ابعاد میز تعیین کنید. کشیدن غذای بیش از اندازه و شلوغ کردن میز جلوه خوشایندی برای مهمانان نخواهد نداشت. پس تعداد ظرف غذا را بر حسب تعداد مهمانان و و ابعاد میز مشخص کنید.    
چیدمان میز ناهار خوری در داخل آشپزخانه برای میزبانی و دورهمی دوستانه و صمیمی مناسب است. در واقع در این نوع چیدمان، فضای لوکس و رسمی برقرار نیست. چرا که افراد برای پذیرایی مهمانان رسمی محیط آشپزخانه را انتخاب نمی کنند. اما شما می توانید برای پذیرایی دوست صمیمی و خانواده نزدیک از میز غذاخوری داخل آشپزخانه استفاده کنید.

میز ناهار خوری در منزل

چیدمان میز ناهار خوری شش نفره

برای چیدمان میز ناهار خوری شش نفره به المان های زیبایی و رنگ های استفاده شده توجه کنید. به طوری که قرارگیری کلیه عناصر کنار هم فضای محیط را لوکس و مدرن جلوه دهد.
معمولاً صاحبان فروشگاه میز غذاخوری مستطیلی با ابعاد 150 در 100 را به عنوان میز ناهار خوری شش نفره پیشنهاد می کنند. البته بنا بر سلیقه خود می توانید میز ناهار خوری شش نفره گرد انتخاب کنید. شما با انتخاب میز ناهار خوری شش نفره تقریبا فضای داخلی اتاق خود را تخمین زده اید و دانسته اید که این میز مناسب محیط منزل شما است. با چیدمان ظروف 6 نفره یکپارچه و ظروف ست، جلوه میز غذاخوری را چندین برابر کنید. انتخاب ظروف غذا کاملاً به رابطه شما با مهمان و سلیقه خودتان بستگی دارد. به هنگام چیدمان میز به نحوه نشستن مهمان و راحتی وی توجه کنید. چنانچه آشپزخانه منزلتان وسیع است، می توانید میز غذاخوری 6 نفره را درون آشپزخانه قرار دهید. انتخاب محل میز غذاخوری کاملاً به ساختار داخلی منزل و سلیقه شما بستگی دارد.

چیدمان میز ناهار خوری شش نفره

چیدمان میز ناهار خوری عروس

نوعروسان نسبت به چیدمان میز ناهار خوری حساسیت بیشتری نشان می دهند. پس از انتخاب شکل هندسی میز، رنگ و جنس آن نیز اهمیت بسیار دارد. همیشه خرید لوازم چوبی جلوه بی نظیری به فضای خانه می بخشد. بنابراین اگر به عنوان نو عروس دنبال میز غذاخوری مناسب و مقرون به صرفه هستید به دنبال جنس چوبی با کیفیت باشید. برقراری ارتباط با فروشگاه های تولیدی شما را مستقیماً با تولید کننده روبرو خواهد کرد. انتخاب بهترین رومیزی و المان های تزیینی همچون شمعدانی های زیبا در چیدمان میز غذاخوری بسیار تاثیرگذارند.
معمولاً نو عروسان برای میزبانی از مهمانان تمایل به خرید میز غذاخوری 8 نفره دارند. اما با توجه به متراژ کم آپارتمان های امروزی ما به شما خرید میز ناهار خوری متناسب با فضای خانه را پیشنهاد می دهیم. چرا که قرار دادن میز بزرگ در فضای کوچک علاوه بر سخت کردن عبور و مرور موجب کوچکتر شدن فضای خانه نیز می شود. پس به خرید میز بزرگ اصرار نکنید. سعی کنید با خرید لوازم چوبی مناسب، فضای خانه را دلنشین سازید.

چیدمان میز ناهار خوری عروس

چیدمان میز ناهار خوری 8 نفره

چیدمان میز ناهار خوری 8 نفره معمولاً در اتاق پذیرایی صورت می گیرد. اگر مساحت منزلتان وسیع است و مدام پذیرای مهمان های مختلف هستید با خرید میز غذاخوری 8 نفره می توانید غذای ناهار و شام مهمانان را روی میز سرو کنید. اما پیش از خرید، حتماً فضای محیط را کاملاً بررسی کنید و فضای قرارگیری میز ناهارخوری را درنظر بگیرید. اگر دکوراسیون داخلی منزلتان به سبک کلاسیک چیده شده، میز ناهار خوری 8 نفره با سبک کلاسیک را خریداری کنید. میزهای چوبی با رنگ گرم متناسب با سبک کلاسیک بوده و جلوه زیبایی به  فضای کلی خانه می بخشد.
میز ناهارخوری 8 نفره گرد هم ایده خاص و جذابی برای خانه های بزرگ است. البته میز گرد نسبت به مستطیلی به فضای کمتری در منزل نیاز دارد. همچنین می توان صندلی های بیشتری به دور میز قرار داد. میز ناهارخوری گرد فضای صمیمانه و جالبی ایجاد کرده و غذا را دلچسب تر می کند.  اگر دکوراسیون داخلی منزلتان ساده و بی رنگ است می توانید در چیدمان میز ناهارخوری از ظروف طلایی یا حتی رنگی استفاده کنید. در واقع با قرار دادن عناصر رنگی هم به سفره غذا رنگ داده اید هم جلوه فضای کلی خانه را زیباتر ساخته اید. البته جایگاه قرارگیری میز غذاخوری در منزل نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

چیدمان میز ناهار خوری 8 نفره

چیدمان میز ناهار خوری در پذیرایی

اگر با اصول چیدمان میز ناهار خوری در منزل آشنا شوید میز غذاخوری را در جای درست قرار خواهید داد. به طوری که نحوه چیدمان میز ناهار خوری، فضای داخلی منزل را کوچک نکند و مانع از رفت و آمد افراد در منزل نشود. چیدمان میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل شکل با پذیرایی مربعی شکل متفاوت است. در این بخش چندین ایده طراحی چیدمان به شما ارائه می دهیم.
اتاق پذیرایی اتاقی است که سرو غذای مهمان در آنجا انجام می شود. بنابراین باید به جزئیات چیدمان مبلمان و لوازم پذیرایی دقت کرد. استفاده از فضای اتاق باید خلاقانه و حرفه ای انجام شود به طوری که علاوه بر افزایش زیبایی، موجب شلوغی اتاق نشود. مهم ترین نکته چیدمان در اتاق پذیرایی، خودداری از شلوغ کردن اطراف میز است. معمولا طراحان داخلی هیچ فرشی در زیر میز غذاخوری قرار نمی دهند و کنار میز با پهن کردن فرش و چیدمان مبلمان محیطی لوکس و مدرن برای پذیرایی بعد از ناهار ایجاد می کنند. در واقع با قرارگیری فرش در نیمی از اتاق محل پذیرایی و سرو غذا در اتاق کاملاً مشخص می شود. استفاده بهینه از محیط داخلی یکی از مهمترین نکات آپارتمان های امروزی است.
چیدمان میز ناهار خوری و سایر لوازم خانه به شکل هندسی آنها نیز بستگی دارد. برخی افراد تمایل به خرید میز مربعی دارند. چیدمان این مدل میز در خانه تقارن جالبی به وجود خواهد آورد چرا که اضلاع میز با هم یکسان بوده و در هر طرف میز تعداد مهمانان برابری خواهند نشست. معمولاً افراد به هنگام خرید میز ناهارخوری پذیرایی، شکل مستطیلی آن را انتخاب می کنند. به همین دلیل تنوع مدل میز مستطیلی در فروشگاه ها بالاتر است.

چیدمان میز ناهار خوری در پذیرایی