مراحل تعمیر مبل

مراحل تعمیر مبل

انتشار:


 برای اینکه در منزل خود تغییر دکوراسیون جدیدی داشته باشید. نیازی نیست هزینه خیلی زیادی را متحمل شوید. بر فرض به جای بنایی تمامی بنای خود می توانید به بازسازی و مرمت بخش های که به شدت آسیب دیده شده است بپردازید. از سوی دیگر به جای صرف هزینه زیاد برای خرید وسایل منزل به تعمیر و مرمت آن ها بپردازید. یکی از وسایل که بسیار کاربردی است و در زیبا سازی و تغییر دکوراسیون به شدت نقش دارد مبلمان هستند. شما با تعمیر مبل می توانید به یکی از بهترین و اثر گذار ترین تغییر دکوراسیون ها در منزل خود دست پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا پیرامون مراحل تعمیر مبل مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.
 برای اینکه مبل قدیمی شما به یک مبل جدید تبدیل شود مراحلی طی می شود که به صورت مختصر به آن پرداخته می شود. شاید هزینه زیادی برای این بازسازی شما پرداخت نکنید اما زحمت بسیاری در پشت پرده به دوش متخصصین این امر است.

شکافتن پارچه

اولین قدمی که برای تعمیر مبل باید برداشته شود شکافتن پارچه است. این بخش بسیار مهم است زیرا از پارچه مبل باید برای الگوی پارچه جدید استفاده شود پس تمام سعی بر آن است که به استر مبل شما آسیب وارد نشود. بعد از آن تمام اسفنج، فوم، گونی و تسمه های که در مبل استفاده شده است به دقت خارج می شود به شکلی که فقط کلاف مبل باقی می ماند.

شکافتن پارچه

رنگ کاری

در این بخش با توجه به آسیبی که به چوب مبل وارد شده است پرسه رنگ آمیزی دنبال می شود. متناسب با نوع چوب به کار گرفته شده در هر مبل زمان و رنگ استفاده شده تفاوت پیدا می کند. بر فرض برای مبل های کلاسیک که بیشتر از چوب استفاده شده است باید وقت بیشتری گذاشته شود. ابتدا سمباده کشی انجام می شود و سپس یک رنگ به عنوان استر اولیه و رنگ بعدی برای روکش انجام می شود. در برخی مواقع که مشتری تمایل به تعویض رنگ اولیه مبل دارد این پرسه طولانی تر و با رنگ بیشتری دنبال می شود.

رنگ کاری

تعمیر یا تعویض تسمه و فنرها

همان طور که می دانید کلاف مبل اصلی ترین بخش مبل محسوب می شود؛ زیرا استحکام و دوام مبل که طول عمر آن را مشخص می کند بر حسب تسمه و فنر های استفاده شده است که مشخص می شود. از همین رو این بخش توسط یک فرد متخصص و ماهر دنبال می شود چون در مرحله آخر که پرسه رویه کوبی است این امر اگر با دقت دنبال نشده باشد کار با مشکل روبرو می شود. اهمیت این کار زمانی مشخص می شود که پارچه در مرحله آخر چروک و بد فرم نشان داده می شود.

تعمیر یا تعویض تسمه و فنرها

تعمیر یا تعویض فوم یا اسفنج

باید به شما بگویم یکی از اصلی ترین دلایلی که شما را برای  تعمیر مبل و بازسازی مبلمان وادار می کند استفاده از اسفنج نامرغوب است که سبب می شود مبل شما بد فرم و زشت در طی گذر زمان جلوه کند. از همین رو اگر افراد متخصص روند بازسازی مبل شما را دنبال کنند. به خوبی می دانند از چه اسفنجی بعد از نصب گونی و تسمه باید استفاده کنند که مبل در طی گذر زمان بد فرم جلوه نکند.

 

خیاطی پارچه مبلی جدید

پارچه مبلی جدید مبل شما درست شبیه لباس جدیدی است که شما می خرید و بر تن می کنید. این بخش بسیار در پرسه تعمیر مبل مهم است زیرا خیاط ها از روی پارچه های قدیمی الگوهای جدیدی را برای مبلمان شما تهیه می کنند و متناسب با اسفنج جدید که ضخامت بیشتری دارد الگوی جدید و متناسبی را تهیه می کنند.

خیاطی پارچه جدید

رویه کوبی

اصلی ترین بخش که ظاهر نهایی مبل را رقم می زند بخش رویه کوبی است. شما اگر هزینه کرده باشید و قرار باشد مبل شما به صورت لمسه دوزی دستی انجام شود این پرسه قدری زمان بر تر از رویه کوبی چرخ کاری شده است. این بخش بسیار مهم است زیرا شل و سفت بودن پارچه سبب می شد کار شما چروک و یا حتی در طی گذر زمان پاره شود.

کلام آخر پیرامون مراحل تعمیر مبل

 همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای تعمیر مبل تمامی اسفنج، گونی و تسمه به کار گرفته شده در مبل شما بیرون آورده می شود و خیاط ها بر اساس پارچه قدیمی مبل و ضخامت اسفنج جدید استفاده شده الگوی جدید را طراحی و پارچه جدیدی را برش می زنند. بعد از پر کردن کلاف مبل و رنگ آمیزی کردن آن پرسه رویه کوبی بر حسب نیاز شما به صورت دستی یا چرخی دنبال می شود و مبل جدید به شما تحویل داده می شود. امید است مطالب ارائه شده در راستای آشنایی تعمیر مبل مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

مراحل تعمیر مبل