استفاده از ترکیب رنگ کرم و زرد برای مبل و میز نهارخوری

استفاده از ترکیب رنگ کرم و زرد برای مبل و میز نهارخوری

انتشار:

 

 از نظر روانشناسی استفاده از ترکیب رنگ کرم و زرد برای مبل و میز نهارخوری بهترین ایده است؛ چرا که محیطی گرم و امن برای ساکنان خانه ایجاد می کند. رنگ زرد در روانشناسی نماد سرگرمی، خیرخواهی و خلاقیت است. علاوه بر این، رنگ زرد اصالت به اهل خانه بخشیده و موجب افزایش اعتماد به نفس در ساکنان منزل می شود. اگر تمایل به طراحی دکور اصیل و در عین حال شاد و پرنشاط دارید، استفاده از ترکیب رنگی کرم و زرد بسیار به شما پیشنهاد می شود. همچنین رنگ کرمَ رنگی خنثی است که به ما احساس امنیت، اعتماد و اطمینان میدهد.اکثر مردم موافقند که ضروری ترین فضای خانه، اتاق نشیمن آن است. اتاق نشیمن جایی است که از مهمانان پذیرایی می شود، خانواده در آن جمع می شوند و بقیه خانه به هم متصل می شود. ترکیب این دو رنگ در لوازم منزل از جمله مبل و میزنهارخوری که جز اقلام بزرگ و قابل لمس در اتاق نشیمن خانه  هستند، ایده جالبی است. ترکیب این دو رنگ از نظر ذهنی شور و هیجان در انجام امور را افزایش می دهد.

تأثیر رنگ روی خانه های کم نور

رنگ های روشن در کنار رنگ های خنثی بهترین ترکیب برای خانه های کم نور است. رنگ های روشن باعث جذب بیشتر نور شده و با وجود نور پایین، محیط اطراف را پرنورتر نشان می دهند. به همین دلیل برای خانه هایی که نورگیر طبیعی ( منظور نوری که از فضای بیرون به داخل خانه می رسد) کمتری دارند بهتر است از رنگ های روشن در طراحی دکوراسیون استفاده شود.استفاده از ترکیب رنگی زرد و کرم برای مبل و میزنهارخوری این امکان را برای افراد به وجود می آورد که از بیس رنگ های روشن در دیزاین خانه استفاده کنند. استفاده از این دو رنگ، نورگیر مناسبی را برای محیط خانه ایجاد می کند. رنگ زرد به دلیل مشابه بودن با رنگ خورشید توانایی بالایی در جذب و پخش مناسب نور دارد

تأثیر رنگ روی خانه های کم نور

تأثیر رنگ روی خانه های کوچک

در خانه هایی که متراژ کمی دارند نباید از رنگ های تیره استفاده کرد. این رنگ ها باعث می شوند خانه از اندازه واقعی خود کوچک تر نشان داده شود. زمانی که از رنگ های تیره برای دکور خانه استفاده می کنید کنار هم قرار گرفتن وسایل بزرگ مثل مبل و میزنهارخوری از نظر ذهنی محیط شلوغی را ایجاد  می کند.استفاده از بیس رنگ روشن در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک باعث می شود نور در خانه پخش شود و محیط اطراف بزرگتر جلوه کند.

تأثیر رنگ روی خانه های کوچک

تأثیر رنگ روی افراد شاغل

افراد شاغل نسبت به افراد خانه دار در منزل خود به محیط آرام تری نیاز دارند. این افراد تایم زیادی را از محیط امن خانه دور هستند و در محیطی شلوغ و پر استرس به سر می برند. پس باید در دکوراسیون منزل خود از رنگ هایی استفاده کنند که آرامش را مهمان همیشگی خانه خود کنند. همچنین این افراد به دلیل مشغله زیاد نسبت به افراد خانه دار فرصت کمتری برای جمع آوری خانه دارند. به همین دلیل رنگ های تیره شلوغی خانه را چند برابر می کنند.
ترکیب این دو رنگ حتی در خانه های پرنور فضای بسیار بازی را ایجاد می کند. در واقع آرامش بیشتری را به ساکنین محیط خانه انتقال می دهد. زیرا که نور کافی باعث می شود خانه بزرگتر از اندازه واقعی خود نشان داده شود. پخش نور در این محیط ها بیشتر است. همچنین زمانی که شما محیط اطراف خود را بزرگتر ببینید کنار هم قرار گرفتن وسایل محیط شلوغی را برای ذهن شما ایجاد نمیکند و آرامش ذهنی شما را به دنبال دارد.
طراحی دکور خانه هایی که از ترکیب رنگی زرد و کرم برای مبل و میزنهارخوری استفاده شده و بیس خانه را بر پایه ی رنگ های روشن قرار داده اند، راحت تر است. استفاده از گیاهان طبیعی با برگ های سبز علاوه بر این که محیط را مملو از اکسیژن، حس خوب و انرژی مثبت می کند ترکیب رنگ سبز با رنگ زرد فضای آرام و دلچسبی را برای دمی آرامش به وجود می آورد.
همانطور که میدانید چوب به دلیل آن که از دل طبیعت استخراج می شود و به دلیل بوی منحصر به فردی که دارد آرامش حضور در دل طبیعت را مهمان دل ها می کند. به خصوص امروزه که چوب جایگاه ویژه و خاصی را در طراحی دکوراسین به دست آورده است. چوب می تواند انعطاف پذیری متنوعی در شکل گیری داشته باشد. همچنین قابلیت جذب رنگ های مصنوعی را نیز دارد، به همین دلیل در دل اکثر خانه ها راه پیدا کرده است.  این دو رنگ توانایی ایجاد ارتباط رنگی مناسب با وسایل چوبی دارد و آرامش مضاعفی را در محیط برقرار می کند.آیا شما هم جز افرادی هستید که فکر می کنند ترکیب رنگی لوازم خانه باید از رنگ های روتین بازار از جمله قهوه ای طلایی مشکی و طوسی پیروی کند؟   
درصد زیادی از مردم بر این باورند که از ترکیب رنگی های روتین بازار استفاده کنند. علت این امر این است که این افراد به طور معمول روزانه با این رنگ های روتین ارتباط مستقیمی دارند و تصور چیدمان این رنگ ها کنار هم برای آن ها راحت تر است. ترکیب رنگی کرم وزرد برای مبل و میزنهارخوری جز ترکیب های نوینی است که کمتر کسی می تواند آن را تصور کند.

تأثیر رنگ روی افراد شاغل

استفاده از ترکیب رنگی کرم و زرد

افرادی که در بیس رنگی دکوراسیون خانه از رنگ های روشن استفاده می کنند، همچنین در کنار آن ترکیب رنگی کرم و زرد را برای مبل و میزنهارخوری منزل به کارمی برند، افرادی ریسک پذیر، آرام با قدرت تفکر و تصور بالایی هستند. این افراد از نظر روانشناسی قابلیت خلق ایده داشته و همچنین می توانند این خلق ایده را به صورت سه بعدی در ذهن خود تجسم کنند. ترکیب کردن این دو رنگ خصوصا رنگ زرد که رنگ به شدت گرمی بوده در ذهن عموم مردم نمی گنجد و قابلیت همچین ریسکی را ندارند

استفاده از ترکیب رنگی کرم و زرد