پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با روش‌هایی ساده

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با روش‌هایی ساده

انتشار:

 

به وجود آمدن انواع لکه‌های رنگ بر روی مبلمان، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد خانه‌دار با آن مواجه می‌شوند. پاک کردن انواع لکه از روی لوازم مختلف اعم از فرش، مبلمان، تخت خواب و یا میز غذاخوری، نیازمند آشنایی با روش‌های مخصوصی است تا این لکه‌ها به جای پاک شدن، ماندگار نشوند. 
لکه قهوه نیز یکی از آن دسته لکه‌هایی است که با روش‌های درست می‌توانید به سادگی آن را از روی مبلمان پاک کنید. در ادامه این مطلب با مبل و میز همراه باشید تا روش‌هایی ساده برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با شما در میان بگذاریم.

پاک کردن قهوه از روی مبل

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با سرکه

خاصیت اسیدی سرکه سفید می‌تواند برای پاک کردن هر نوع لکه‌ای گزینه بسیار مناسبی باشد. پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر قهوه به تازگی روی مبلمان شما ریخته، به سادگی می‌توانید لکه قهوه را با محلول سرکه‌ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، پاک کنید.
اسپری سرکه مخصوص تمیز کردن لکه قهوه مبلمان
یک چهارم فنجان سرکه سفید
4 فنجان آب سرد
مایع ظرفشویی
بطری اسپری
تنها کافیست محلول را روی قسمت لکه شده مبلمان خود اسپری کنید. اجازه دهید 30 دقیقه مایع روی لکه بماند و سپس با یک پارچه سفید روی مبلمان خود بکشید تا زمانی که لکه به خوبی از روی مبلمان پاک شوند.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با سرکه

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با شوینده لباس

یکی دیگر از راهکارها برای رفع و پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان، استفاده از شوینده‌های لباس است. مقداری از شوینده‌تان را داخل آب بریزید. یک اسفنج را آغشته به ترکیب شوینده و آب کنید و سپس به آرامی روی لکه بکشید. تا جایی که به خوبی پاک شود. قسمت شسته شده را با یک پارچه خشک سفید، تا حدودی خشک کنید و سپس اجازه دهید که مبلتان با هوای محیط به خوبی خشک شود. این روش بیشتر مناسب لکه‌های قهوه با شیر است.
ممکن است پس از خشک شدن مبلمان متوجه شوید که لکه به خوبی پاک نشده. در چنین شرایطی، می‌توانید مجددا مراحل گفته شده را انجام دهید. برای اینکه قسمت شسته شده سریع‌تر خشک شود، می‌توانید از یک حوله روی آن انداخته و جسم سنگینی را روی آن قرار دهید. تا حوله به خوبی آب و شوینده باقیمانده را به خود جذب کند.

 

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با آمونیاک

اگر لکه قهوه با هیچ یک از روش‌های گفته شده پاک نشد، بدین معناست که رنگ قهوه به بافت مبلمان نفوذ کرده و برای پاک کردن آن باید روش محکم‌تری را در پیش بگیرید. استفاده از محلول آمونیاک می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. برای از بین بردن لکه قهوه از روی مبل باید محلول آمونیاک را با آب سرد، مایع ظرفشویی و کمی لکه‌بر مخلوط کنید و از آن برای از بین بردن لکه استفاده کنید. ابتدا مقداری از محلول حاصل را روی مبلمان خود امتحان کنید تا مطمئن شوید آسیبی به پارچه مبلتان نمی‌رساند و پس از اطمینان، لکه را با مایع حاصل پااک کنید. سپس اجازه دهید که قسمت شسته شده به خوبی خشک شود تا مطمئن شوید که لکه به خوبی از بین رفته است.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با آمونیاک

سریع‌ترین راه پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

برای پاک کردن لکه‌های کوچک قهوه، تمام چیزی که نیاز دارید یک اسفنج و یک صابون کوچک برای پاک کردن سریع لکه از روی مبلمان است. می‌توانید مقدار بسیار کمی از یک مایع ظرفشویی بسیار ملایم را روی یک اسفنج بریزید و اسفنج را به صورت دایره‌وار روی قسمت لکه‌دار شده‌ی مبل بکشید. سپس اسفنج را داخل آب سرد کنید و سپس آن را فشار دهید تا آب از داخلش خارج شود، سپس اسفنج نیمه خیس را روی قسمت شسته شده بکشید تا باقی مانده شوینده پاک شود.
پاک کردن لکه‌های قدیمی قهوه از روی مبلمان
لکه‌هایی که برای مدت زیادی روی مبلمان می‌مانند به بافت مبلمان نفوذ می‌کنند و از بین بردن آن‌ها دشوارتر از حالت عادی می‌شود. برای از بین بردن این لکه‌های قدیمی از روی مبلمان، می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:
1 فنجان آب ولرم
1 فنجان سرکه سفید
بطری اسپری
مسواک
پارچه سفید
سرکه سفید را با آب ولرم مخلوط کنید و داخل یک بطری اسپری بریزید. به خوبی هم بزنید. محلول را روی قسمت لکه‌دار شده اسپری کنید تا لکه را کاملا بپوشاند. با یک مسواک، به آرامی روی لکه بکشید و سپس یک دستمال مرطوب را روی آن بکشید تا باقی مانده لکه نیز از بین برود.

 

دیگر راهکارهای ساده پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

اگر به دنبال راه‌های دیگری به غیر از راهکارهای گفته شده هستید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
پاک کردن لکه قهوه با نمک
می‌توانید کمی آب روی لکه مبل اسپری کنید و سپس کمی نمک روی آن بریزید. می‌توانید از یک لکه بر ملایم نیز استفاده کنید.
پاک کردن لکه قهوه با لیمو
استفاده از لیمو نیز برای از بین بردن لکه‌های قهوه، می‌تواند کارآمد باشد. می‌توانید لیمو را نیز با کمی شوینده مخلط کنید و سعی کنید لکه را از بین ببرید.

 راهکارهای ساده پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان