چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان

انتشار:

 

چیدمان مبلمان یکی از مهم ترین اصولی است که در زمان دکوراسیون کردن باید به آن توجه شود. توجه به رنگ پردازی با استفاده از مبل، دقت نظر به نوع چیدمان، استفاده از فضای مناسب برای قرار دادن مبل ها همگی عواملی است که باید به آن توجه شود. به عنوان مثال برای رنگ پردازی بهتر با یک سرویس مبل، نیازی نیست حتماً تمام پارامترهای موجود در فضا از یک رنگ الهام گرفته شده باشند. اصلی که در دیزاین باید به آن توجه شود دقت کردن به هارمونی رنگ در محیط است. از سوی دیگر نیاز است به نوع چیدمان و مبلی که مد نظر می دهیم نیز توجه کنیم مثلاً مبل ال گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن است و چیدمان مبلمان سلطنتی برای اتاق پذیرایی بهتر است. باید به فضای که قصد چیدمان مبلمان در آن را داریم نیز دقت کنیم. به عنوان مثال برای فضاهای که مساحت کمی در اختیار ما قرار می دهند نیازی نیست حتماً از سرویس مبل دوازده نفره استفاده کنیم یک نیم ست هم می تواند دیزاین فضا را به انجام برساند. در مقاله پیش رو بیشتر پیرامون دکوراسیون کردن و چیدمان مبلمان توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید تا بهترین و مناسب ترین چیدمان مبلمان برای فضای داخلی منزل شما به کار گرفته شود.

چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان و هارمونی رنگ

چیدمان مبل و هارمونی رنگ امری است که باید توسط متخصصان طراحی داخلی به انجام برسد زیرا این کار قدر پیچیده است. همان طور که در تصویر ارائه شده مشاهده می کنید یک سرویس مبل بنفش که به عنوان رنگ برگزیده سال 2018 در این تصویر استفاده شده است. با توجه به این موضوع که ترکیب رنگ بنفش همیشه با رنگ سفید توصیه شده است در این ایده پردازی رنگ مشکی زمینه کار است. با این حال تیرگی زیادی در این ایده پردازی مشاهده نمی شود. استفاده از پرده زرد با کوسن ها و دکوری های زرد دلیل این مهم به شمار می آید؛ بنابراین نیاز است قبل از هر چیز برای چیدمان مبلمان و ایده پردازی با استفاده از آن ها با یک متخصص در این راستا مشورت کنیم. کاغذ دیواری مشکی گل دار با تم بنفش خود به زیبا سازی بیشتر این طراحی بسیار کمک کرده است. استفاده از آباژورهای ایستاده، گل های بنفش و وسایل رو میزی فانتزی از جمله عواملی است که در این طراحی مورد استفاده قرار گرفته است. چیدمان مبلمان با استفاده از یک کاناپه سه نفره و دو مبل تکی هم رنگ و با یک مبل تکی ناهماهنگ به سبکی بسیار هنرمندانه به انجام رسیده است.

چیدمان مبلمان و هارمونی رنگ

چیدمان مبلمان با تناژ رنگی خاص

چیدمان مبلمان به سبک لوکس

چیدمان مبلمان شما به آسانی به سبکی بسیار لوکس انجام خواهد شد اگر به ایده پردازی ارائه شده توجه کنید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید سبک چیدمان بسیار ساده است. به عنوان مثال از یک کاناپه سه نفره با رنگ آبی فیروزه ای در کنار دو مبل تکی کار دیزاین به صورت قرینه و رو در رو انجام شده است. امری که سبب سبکی شبیه به دکوراسیون سلطنتی به نمایش گذاشته شود و زیبا سازی این ایده پردازی  چند برابر شود تفاوت مبل ها است. مبل مخملی با مبل آهنی یکی از پارامترها به سبک مدرن و راحتی است و نوع دیگر تقریباً ایده کلاسیک دارد. باید بگویم همیشه تفاوت ها باعث ایجاد نقص در دکوراسیون نمی شود. بلکه به زیبا سازی طرح نیز کمک می کند. همان طور که می دانید ایده پردازی با رنگ طلایی خود سبب می شود فضا لوکس تر جلوه کند. میز پذیرایی طلایی در کنار پایه های طلایی صندلی و آباژورهای رو میزی و دیواری با تناژ رنگی طلا همگی سبب زیبا تر شدن این طراحی شده است.

چیدمان مبلمان به سبک لوکس

چیدمان مبلمان به سبک اشرافی

چیدمان مبلمان ال

چیدمان مبلمان ال از یک سو ساده و از سمت دیگر قدری پیچیده است. به این دلیل آسان است که به راحتی می توانید بدون هیچ گونه ایده پردازی با شکل اولیه ای که این مبل از آن برخوردار است کار دکوراسیون به انجام می رسد. دشوار است به این خاطر که باید فضای مرتبط با این سبک از مبل ها به خوبی در محیط محیا باشد؛ مثلاً شما نمی توانید در جلوی درب ورودی سرویس مبل ال را قرار دهید زیرا رفت و آمد برای شما دشوار می شود. ایده پردازها در زمینه دکوراسیون داخلی پس از بازدید از منزل شما این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند. اگر چیدمان مبلمان ال برای دکوراسیون منزل شما نیاز باشد این مهم را فراهم می آورند در غیر این صورت خیر. از سوی دیگر باید به ذکر این نکته نیز بپردازیم که مبل های ال بیشتر به سبک راحتی تهیه می شوند. به همین خاطر این سبک از مبلمان برای اتاق نشیمن گزینه مناسب تری است. به شما توصیه می کنیم برای اتاق پذیرایی از این سبک مبلمان استفاده نکنید، زیرا زیاد جنبه رسمی ندارد. مبل های ال برای اتاق نشیمن، اتاق خواب و گاها اتاق کارهای با مساحت بزرگ پیشنهاد می شود. برای چیدمان مبلمانی با این سبک به شما توصیه می کنیم گوشه‌ای ترین فضا یا قسمت مرکزی اتاق را مد نظر قرار دهید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید ساده ترین نوع چیدمان مبلمان به دکوراسیون مبل های ال مربوط است. با استفاده از آباژورهای ایستاده و تابلوهای دکوری به سادگی می توان فضای مربوط به این مبل ها را دکور کرد.

چیدمان مبلمان ال

چیدمان مبلمان به سبک ال

چیدمان مبلمان ال به سبکی دیگر

چیدمان مبلمان ال با نگاهی دیگر ایده پردازی است که در تصویر ارائه شده مشاهده می کنید. همان طور که می دانید مبل های ال بر خلاف نیم ست ها فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند. در این ایده پردازی از یک سرویس مبل ال برای اتاق نشیمن در گوشه ای از فضا بهره گرفته شده است. از سمت دیگر یک میز نهار خوری مدرن کار ایده پردازی را به انجام رسانده است. شما می توانید از مبل های راحتی ال برای دکوراسیون کردن به سبک ال کمک بگیرید. همان طور که مشاهده می کنید این طراحی به شکلی صورت گرفته است که از تمام رنگ ها بهره گرفته شده، اما هیچ فاصله ای بین عناصر مشاهده نمی شود. به عنوان مثال مبل ال با تناژ رنگی سبز به همراه یک میز دکوری زرد و میز نهار خوری زرشکی سبب نشده است که یک دکوراسیون رنگین کمانی در فضا مشاهده شود. با توجه به اینکه در بخش دیگر منزل از صندلی های آبی فیروزه ای برای جلوه دادن بیشتر به فضا کمک گرفته شده است. شما می توانید با مشاوره گرفتن از متخصصان طراحی داخلی به راحتی به رنگ آمیزی فضا با استفاده از عناصر دکوری بپردازید. استفاده از رنگ ها را با مشاوره گرفتن بدون ریسک می توان به انجام رساند. حال اگر در این راستا راهنمایی های لازم صورت نگیرد یک ناهماهنگی نامطلوب در محیط مشاهده می شود. نوع نور پردازی در فضا هم می تواند در چیدمان مبلمان تأثیر داشته باشد؛ مثلاً اگر نور پردازی به صورت مرکزی در یک قسمتی پر رنگ تر مشاهده می شود باید مبلمان در آن قسمت چیده شود. این عوامل راهکارهای است که برای چیدمان می توانید به کار گیرید.

چیدمان مبلمان ال به سبکی دیگر

چیدمانی به سبک ال

 

چیدمان مبلمان ال به سبکی دیگر

چیدمان مبلمان قرینه

چیدمان مبلمان قرینه کار دشواری نیست. شما به راحتی از هر مبل دو عدد انتخاب کنید تا به این مهم دست پیدا کنید. به عنوان مثال از دو کاناپه سه نفر و دو مبل تک نفره و دو صندلی یک نفره برای دیزاین قرینه می توانید بهره بگیرید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید. دو کاناپه سه نفره با رنگی خاص و متفاوت پشت به پشت هم چیده شده اند. با استفاده از یک میز کلاسیک و شیک کار جدا سازی این فضا به انجام رسیده است. این امر سبب می شود شما بدون استفاده از پارتیشن و یا پرده کار جدا سازی یک اتاق به دو بخش را به انجام برسانید. درست از مبل های سفید رنگ سمت راست برای سمت دیگر نیز استفاده شده است. این ایده پردازی به شکلی به انجام رسیده است که گویی یک آینه در مرکز اتاق فضا را به دو قسمت تقسیم کرده است. امری که سبب می شود به قرینه سازی این دکوراسیون پی ببریم تنها میز های پذیرایی متفاوت است که در دو سمت دکوراسیون مورد استفاده قرار گرفته است. به شما توصیه می کنیم از این ایده بسیار خاص برای اتاق های با مساحت زیاد بهره بگیرید. آباژورهای رو میزی، گلدان های دکوری طبیعی و مصنوعی در کنار شال مبل های خاص می توانند به دیزاین بهتر فضا به شما کمک کنند.

چیدمان مبلمان قرینه

چیدمان مبلمان به سبک قرینه

چیدمان مبلمان برای دکوراسیون های مدرن

چیدمان مبلمان برای دکوراسیون های مدرن بهتر است با سادگی همراه باشد. شما می توانید از وسایل دکوری مدرن و لوکس استفاده کنید، اما تکرار این عناصر در اطراف سرویس مبلمان نباید زیاد باشد،  زیرا سبب به ریختگی و آشفتگی در دکوراسیون می شود. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید یک مبل فانتزی بسیار لوکس برای این ایده پردازی تهیه دیده شده است. مبل ال سفید رنگ در کنار سه صندلی تکی لوکس تنها عناصر اصلی در این دیزاین زیبا به شمار می آیند. شکل ظاهری این عناصر بسیار متفاوت است و همین مهم سبب زیبا سازی این دکوراسیون شده است. فرش چرمی، کوسن های پشمی، میز های سنگی با ترکیب شیشه، شال مبل های خاص می توانند برای دکور کردن این ایده پردازی مناسب جلوه کنند. این سبک از دکوراسیون برای فضاهای بزرگ انتخاب بسیار خوبی است. بدون شک با فاصله قرار دادن وسایل از یک دیگر برای جلوه دادن بیشتر در فضاهای کوچک ممکن نیست. استفاده از شومینه به عنوان نقطه مرکزی سبب شده است این ایده پردازی شکل بهتری به خود بگیرد. همچنین پنجره با ارتفاع بلند با دو درب ورودی با طراحی خاص نیز سبب انعکاس بهتر نور در این طراحی شده است.

چیدمان مبلمان برای دکوراسیون های مدرن

چیدمان مبل به سبک مدرن

چیدمان مبلمان مدرن برای فضاهای کوچک

چیدمان مبلمان مدرن برای فضاهای بزرگ را در مطلب قبل مورد بررسی قرار دادیم. در تصویر سازی بعد شما را با یک ایده پردازی تقریباً با همان سبک مبلمان برای فضاهای کوچک آشنا می کنیم. استفاده از یک مبل ال یا نیم دایره به همراه صندلی های تکی امری است که در تصویر مشاهده می کنید. شما می توانید این دکور را در نزدیکی تلویزیون یا شومینه دنبال کنید تا جلوه بهتری در محیط ایجاد شود. همان طور که مشاهده می کنید در این ایده پردازی برای پایه کار از رنگ طوسی استفاده شده است. در ادامه از رنگ های قرمز، آبی، سرمه‌ای و سفید نیز برای دیزاین کردن کمک گرفته شده است. علاوه بر دکوراسیون و نحوه چیدمان مبل ها باید به رنگ پردازی اطراف آن نیز توجه کنید. شما برای این سبک از ایده پردازی می توانید از کوسن های گل‌دار نیز استفاده کنید، زیرا مبل شما با تناژ رنگی طوسی است. فرش های که برای این هارمونی رنگ استفاده می شود هر تناژ رنگی را می تواند داشته باشد. در این ایده پردازی رنگ ها به صورت رنگین کمانی تکرار شده اند. طراحی درست شبیه به دکوراسیون مدرن است با این تفاوت که وسایل ساده تر در فضای کوچک تر مورد استفاده قرار گرفته اند.

چیدمان مبلمان مدرن برای فضاهای کوچک

چیدمان مبلمان برای فضاهای کوچک

چیدمان مبلمان برای خانه شما

چیدمان مبلمان برای شما اگر می خواهید به صورت تخصصی و حرفه ای از صفر تا صد دنبال شود مشاوره گرفتن را به شما پیشنهاد می کنیم. شما با مشاوره گرفتن از تیم تخصصی دکوراسیون داخلی می توانید به بهترین ایده پردازی ها در زمینه دکوراسیون داخلی دست پیدا کنید. آن ها به شما این امکان را می دهند که نقشه طراحی منزل قبل از خرید را مشاهده کنید. شما می توانید یک سبک کلی از نوع طراحی و دیزاین را در ذهن خود نگه دارید و از طراحان داخلی برای کمک کردن مشاوره بگیرید. از مزایای دیگر این امر این است که به دلیل تجربه کاری این افراد به سادگی می توانید وسایل را با قیمت منصفانه تری خرید کنید. ایده پردازی، بهره گرفتن از تم های رنگی متفاوت، دکور کردن وسایل به سبک خاص، ایده پردازی مدرن، کلاسیک و یا تلفیقی همگی از جمله مواردی است که توسط تیم تخصصی دکوراسیون داخلی به انجام می رسد.

چیدمان مبلمان برای خانه شما

چیدمان مبلمان برای خانه شما