نکاتی که به هنگام خرید مبل به صورت اینترنتی باید رعایت کنید

نکاتی که به هنگام خرید مبل به صورت اینترنتی باید رعایت کنید

انتشار:

 

هنگامی که قصد خرید مبل دارید، شاید به دلیل مسائل مختلفی همچون کمبود وقت امکان خرید به صورت حضوری نداشته باشید. در این شرایط خرید مبل به صورت اینترنتی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی به شمار برود اما باید نکاتی را پیش از خرید رعایت کنید تا با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام داده و در نهایت از خرید خود پشیمان نشوید.
امروزه در راستای راحتی و آسایش انسان، شرایط مختلفی فراهم شده‌است که خرید اینترنتی یکی از همین موارد به شمار می‌رود.
شاید در ابتدا این مورد که نتوانید بر روی مبل بنشینید و راحتی و کیفیت آن را از نزدیک لمس کنید، برای شما یک چالش بزرگ به شمار برود. اما ما در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که با رعایت آنها هیچ‌گونه نگرانی بابت خرید آنلاین نخواهید داشت و می‌توانید با خاطری آسوده خرید خود را انجام دهید.

نکاتی که به هنگام خرید مبل به صورت اینترنتی باید رعایت کنید

 تحقیقات خود را کامل کنید

در اینترنت جستجو کنید و فروشگاه‌هایی که مبلمان مورد علاقه شما را دارند پیدا کرده و نظرات و انتقادات افرادی را که از آن مبلمان استفاده کرده‌اند مطالعه کنید. نظرات افراد می‌تواند یکی از بهترین راهنماهای شما به شمار برود چرا که افراد از تجربه‌استفاده خود می‌گویند و این امر در تصمیم‌گیری شما نقش بسیار پررنگی خواهد داشت. همچنین از قبل درمورد فومی که نیاز دارید در ساختار مبلمان بکار رود، نوع کلاف، چوب و پارچه به طور کامل تخقیق و بررسی کنید.

فضای خود را اندازه‌گیری کنید

فضایی را که قرار است مبلمان شما در آن قرار بگیرد کاملا اندازه‌گیری کنید تا بدانید فضای قابل استفاده شما چقدر است. اما حتما فضای کافی برای رفت‎‌‌وآمد و قرارگیری میز جلومبلی، میزهای عسلی و سایر لوازم هم درنظر بگیرید. علاوه بر این موارد حتما اندازه عرض درب ورودی، اندازه عرض آسانسور و اگر در منزل خود پله دارید، اندازه عرض راه‌پله را هم درنظر بگیرید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.
بنابراین پیش از انتخاب مبل، ابعاد آن را کاملا با ابعاد فضای در اختیار خود مطابقت دهید تا پس از خرید دچار هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی از نظر فضایی نشوید.

فضای خود را اندازه‌گیری کنید

 

جنس پارچه را از نزدیک لمس کنید

یکی از بهترین راه‌هایی که بتوانید نوع پارچه مناسب برای مبل خود را انتخاب کنید این است که از نزدیک نوع پارچه و بافت آن را لمس کنید تا راحت‌تر بتوانید تصیم بگیرید که این جنس پارچه مناسب استفاده برای مبل شما هست یا خیر. برای این منظور می‌توانید با آگاهی از اسم و نوع پارچه، به فروشگاه‎‌هایی که پارچه مبل می‌فروشند مراجعه نموده و از نزدیک آن را لمس و بررسی کنید.بدین ترتیب قادر به انتخاب بهتری خواهید بود.

جنس پارچه را از نزدیک لمس کنید

از هدف و نیاز خود کاملا آگاه باشید

یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مواردی که پیش از خرید مبل برای منزل خود باید به آن توجه کنید هدف و نیاز شما از تهیه مبل است. هنگامی که نیاز شما مشخص می‌شود، از این طریق به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که چه جنس پارچه‌ای، چه رنگی، چه ابعاد مبلی، چه سبکی و... مناسب استفاده برای شما هستند و سپس بعد از تعیین هدف انتخاب راحت‌تری خواهید داشت. همچنین سبک زندگی شما تاثیر بسیار زیادی در انتخاب شما خواهد داشت. این که در منزل خود کودک و یا حیوان خانگی دارید، فردی هستید که مهمان‌های بسیاری به خانه شما رفت‌وآمد می‌کنند، اینکه شاغل هستید و ساعات کمی را در منزل به سر می‌برید و یا فرصت کافی برای تمیزکاری مداوم مبلمان خود ندارید و... همگی از جمله عوامل و مواردی هستند که در انتخاب شما نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کنند.

از هدف و نیاز خود کاملا آگاه باشید

شرایط گارانتی و عودت را بررسی کنید

هنگامی که به صورت اینترنتی خرید خود را انجام می‌دهید، بهتر است از فروشگاهی که خرید می‌نمایید، در مورد شرایط گارانتی و همچنین شرایط عودت کالا را بپرسید تا بدانید که چه شرایط و امکاناتی برای شما فراهم خواهد شد.
موارد ذکر شده مواردی هستند که درنظر گرفتن آن به هنگام خرید از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است. در نهایت خرید مبل به صورت اینترنتی دارای مزایای بسیاری است که به ذکر تعدادی از این مزایا می‌پردازیم.

مزایای خرید اینترنتی مبل

 
⦁ یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع خرید بدین صورت است که شما تمامی اطلاعات شامل شرکت سازنده، مواد تشکیل‌دهنده، نکات مراقبتی و استفاده، رنگ و جنس پارچه، رنگ و نوع چوب، نوع کلاف و تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از مبل مورد نظر خود داشته باشید، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

⦁ از دیگر مزایای خرید اینترنتی مبل این مورد است که امکان درج نظر برای کاربران وجود دارد. یعنی افرادی که مبل را تهیه نموده و از آن استفاده کرده‌اند، نظرات و تجربیات خود را در اختیار سایر افراد می‌گذارند و این قابلیت امکان تصمیم‌گیری راحت‌تر را به شما می‌دهد.

⦁ در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین امکان مقایسه محصولات هم وجود دارد. مثلا شما مبل مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید و وبسایت به شما مبل‌های مشابه مبل انتخابی شما را هم پیشنهاد می‌دهد و بدین ترتیب شما می‌توانید از میان مبل‌ها مقایسه نموده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.
⦁ شرایط دیگری که برخی وبسایت‌های فروش اینترنتی مبلمان در اختیار شما قرار می‌هد این مورد است که برای ست کردن لوازم منزل به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مثال مبل مورد نظر خود را انتخاب نموده‌اید، وبسایت به شما میز جلومبلی، میز عسلی، میز غذاخوری و... متناسب با انتخاب شما پیشنهاد خواهد داد و این ویژگی می‌تواند یک ویژگی بسیار مناسب و کاربردی برای شما به شمار برود.
⦁ از دیگر مزایای مهمی که خرید اینترنتی مبل در اختیار شما قرار می‌دهد این است که بدون آنکه در ترافیک و مسیرهای طولانی وقت خود را هدر دهید، به راحتی در منزل خود سفارش مبل خود را ثبت کرده و در مدت زمان بسیار کوتاهی آن را تحویل بگیرید
 
 

مزایای خرید اینترنتی مبل

 
خرید مبل به صورت اینترنتی امروزه تبدیل به یک مسئله بسیار رایج شده است چراکه کار را برای افراد بسیار ساده‌تر کرده‌است. تنها نیاز است که شما با درنظر گرفت تمامی نکاتی که گفته شد و به صورت کاملا آگاهانه برای خرید خود تصمیم بگیرید تا خریدی مطمئن را تجربه نمایید