قیمت مبل

قیمت مبل

انتشار:

 

قیمت مبل به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال یک مبل نه نفره قیمت بالاتری نسبت به یک سرویس مبل هفت نفره دارد. برخی از عناصر نیز در تعیین قیمت مبل اثر گذار هستند و سبب می شوند نرخ مبل بالاتر یا پایین تر قیمت گذاری شود. به عنوان مثال متریال اولیه ای که در زمان ساخت مبل از آن استفاده می شود در قیمت گذاری مبل ها بی تأثیر نیست. مدل مبلی که انتخاب می شود نیز به تعیین قیمت آن مرتبط است بر فرض یک مبل استیل یا یک مبل سلطنتی قیمت بالاتری نسبت به یک مبل راحتی دارد. در ادامه سعی بر آن داریم شما را با تفاوت قیمت مبل در بازار بیشتر آشنا کنیم. این امر سبب می شود در زمان خرید به برخی نکات برای تعیین قیمت مبل توجه بیشتری داشته باشید.

قیمت مبل
قیمت مبل

عواملی که در تعیین قیمت مبل اثر دارد

عوامل متعددی در زمان تعیین قیمت مبل تأثیر گذار است. به عنوان مثال مبل راحتی از پارچه بیشتری بر خوردار است به همین دلیل قیمت آن به نسبت مبل کلاسیک که از چوب بیشتری بهره برده است ارزان تر است. از سوی دیگر مبل های کلاسیک خود به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول به صورت ماشینی طراحی و تولید می شوند دسته دوم به صورت دستی، بنابراین بین این دو نوع نیز تفاوت های وجود دارد. مبلی که به صورت دستی کار منبت کاری بر روی آن انجام می شود بسیار گران تر از مبلی است که به صورت ماشینی طراحی و تولید می شود. مبل های سلطنتی نیز بسته به پارچه و چوبی که در زمان تولید مورد استفاده قرار می دهند قیمت متغیری دارند. برخی از پارچه ها ابریشمی و مخمل هستند که برای مبل های اشرافی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و همین امر سبب می شود که قیمت آن ها افزایش پیدا کند. چوب راش، گردو و چوب های طبیعی دیگر به نسبت چوب های معمولی در تعیین نرخ قیمت مبل نیز اثر گذار است. در یک نگاه کلی می توان نتیجه گرفت که قیمت مبل متأثر از متریال اولیه ای است که در زمان تولید از آن بهره گرفته می شود.

عواملی که در تعیین قیمت مبل اثر دارد
عوامل موثر در تعیین قیمت

مدل مبل و تعیین قیمت

مبل ها عموماً به سه دسته راحتی، استیل و کلاسیک تقسیم می شوند. مبل های راحتی در زمان طراحی تایم زیادی از سازنده نمی گیرند و همین امر سبب می شود قیمت نهایی آن کمتر از مبل های دیگر تخمین زده شود. حال آنکه منبت کاری بر روی مبل های استیل و کلاسیک سبب شده است این گونه مبل ها قیمت بالاتری را به خود اختصاص دهند. پایه ها، دسته ها و تاج های مبل های سلطنتی به شکل هنرمندانه ای با دست طراحی و منبت کاری می شوند. دلیل این گرانی چوبی است که در زمان تولید مورد استفاده قرار می گیرد. چوب های بی کیفیت در حین منبت کاری شکسته می شوند و دچار آسیب می شوند و همین امر سبب می شود از چوب های با کیفیت و با قیمت بالا بهره گرفته شود. رنگ مورد استفاده در زمان رنگ آمیزی مبل ها نیز در تعیین قیمت آن ها اثر گذار است. به عنوان مثال آب طلایی که بر روی برخی از مبل های کلاسیک و سلطنتی استفاده می شود این سبک از مبل ها را به یک مبل لوکس تبدیل می کند و همین امر در نرخ آن ها تأثیر مستقیم دارد.

مدل مبل و تعیین قیمت
انواع مبل و قیمت آنها

تعداد مبل و قیمت نهایی

تعداد مبل ها یکی دیگر از پارامترهای به شمار می آید که در تعیین قیمت اثر می گذارد. به عنوان مثال شما تصمیم دارید از یک سرویس نه نفره به شکل مبل استیل در دکوراسیون داخلی خود بهره ببرید. مبل های استیل همان گونه که در مطلب قبل اشاره شد به دلیل مواد اولیه که در تولید استفاده می کنند قیمت بالاتری به نسبت سایر مبل ها دارند. حال تعداد این مبل ها نیز در قیمت گذاری تأثیر دارد. به عنوان مثال یک ست نه نفره قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهد تا یک سرویس مبل هفت نفره، زیرا از مواد اولیه بیشتری در حین کار استفاده شده است. حال برای شما یک پیشنهاد داریم، اگر می خواهید در زمان خرید هزینه زیادی به شما تحمیل نشود از یک کاناپه تکی بهره ببرید. شاید با خود بگوید برای نشستن سایر مهمان ها از چه چیزی استفاده کنیم. استفاده از پاف های همراه می تواند انتخاب مطلوب و ارزان تری برای شما باشد. شما می توانید از چند پاف تکی یا یک پاف کاناپه ای برای دکوراسیون کردن اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. فضای نشیمن شما اگر بزرگ است و با یک کاناپه مشکل شما بر طرف نمی شود به شما توصیه می کنیم از یک نیم ست به همراه چند پاف استفاده کنید. نیم ست متشکل شده است از یک کاناپه و دو مبل همراه که با پاف های همراه می توانید در هزینه های مصرفی خود کاهش قیمت را شاهد باشید.

تعداد مبل و قیمت نهایی
تعداد مبل و قیمت نهایی

تعیین قیمت بر حسب پارچه

پارچه های که برای تولید مبل مورد استفاده قرار می گیرند خود یکی دیگر از عناصر تعیین قیمت به شمار می آیند. به عنوان مثال مبل پارچه ای قیمت کمتری در مقایسه با مبل های چرمی به خود اختصاص داده است. مبل های چرمی خود به دو دسته مبل چرمی مصنوعی و مبل چرمی طبیعی تقسیم می شوند. مبل های که از چرم مصنوعی بهره می برند قیمت مناسب تری دارند و عموماً بیشتر اقشار جامعه قادر به خرید این سبک از مبلمان هستند. مبل های مصنوعی دارای مزایای نیز هستند به عنوان مثال در گذر زمان پوسته پوسته می شوند و یا اینکه با نشستن و برخاستن زیاد صدای جیر جیر آن ها به وضوح شنیده می شود. این امر در حالی است که مبل های چرمی طبیعی از این گزینه ها در امان مانده اند و قیمت بالای آن ها شاید به همین خاطر است. مبل چرم طبیعی رقمی بسیار بالاتر از مبل مصنوعی به خود اختصاص داده است. برخی دیگر از مبل ها بسته به پارچه گل دار یا ساده ای که در زمان تولید از آن ها استفاده می شود در زمان تعیین قیمت تغییراتی می کنند. این دیگر به سلیقه شما بستگی دارد که برای فضای داخلی منزلتان از چه سبک مبلی بهره می برید.

تعیین قیمت بر حسب پارچه
پارچه مبل و قیمت گذاری

سیاست های اقتصادی در تعیین قیمت

اگر بخواهیم از منظر اقتصادی به صورت کلان به تعیین قیمت مبل توجه کنیم باید بگویم مبل های وارداتی به کشور از قیمت بالاتری به نسبت مبل های داخلی برخوردارند. درگذشته کشور ما در زمینه تولیدات شاید تخصصی عمل نمی کرد و همین امر سبب می شد که پارچه، الیاف و بسیاری از مواد اولیه دیگر از کشورهای خارجی به کشور وارد شوند. این امر در حالی بود که شاهد واردات مبل و میز از کشورهای خارجی به داخل نیز بودیم. این روزها با تغییرات بسیار چشم گیری در زمینه دکوراسیون داخلی و تولیدات مبل و صندلی در کشور روبرو هستیم و باید بگویم خرید ملی تنها حمایت از کالای داخلی نیست؛ زیرا خرید کالای داخلی علاوه بر اینکه این روزها از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است در زمان تعیین قیمت نیز به نفع مصرف کننده است. کشورهای صادر کننده با خرید پارچه های ابریشمی از کشور ما با تولید مبل و وارد کردن آن به کشور سبب می شوند تنها هزینه اضافی به اسم کالای خارجی به کاربر ما تحمیل شود. در صورتی که متریال اصلی مبل از داخل فراهم شده است. دست واسطه ها برای تولیدات و عرضه مبل بسیار کمتر از کالاهای وارداتی است؛ بنابراین یکی از مهم ترین پارامترهای که سبب افزایش قیمت مبل می شود نام واردات است که بدون اینکه کیفیتی بالاتر از محصولات ما داشته باشد سبب خالی کردن جیب مشتری ها می شود.

سیاست های اقتصادی در تعیین
مبل وارداتی

نکات پایانی در زمینه قیمت مبل

همان طور که در طی این مقاله مطالعه کردید عوامل بسیاری در تعیین قیمت مبل اثر گذار است. مواد اولیه مثل چوب، الیاف و پارچه استفاده شده خود به بالا رفتن و پایین آمدن قیمت آن کمک می کند. از سوی دیگر مدل های که ما مد نظر داریم به هزینه های مصرفی ما مرتبط است به عنوان مثال مبل استیل گران تر از مبل راحتی خواهد بود. عوامل بسیاری هستند که سبب می شوند مبل تولید شده با قیمت بالاتری به دست مشتری برسد شاید یکی از مهم ترین آن ها بخش واردات مبل باشد که این قیمت را با افزایش روبرو می کند. در صورتی که مبل های داخلی بسیار با کیفیت تر و مرغوب تر از برخی از کالاهای وارداتی هستند. شما با انتخاب رنگ، طرح و مدلی که برای دکوراسیون منزل به آن نیاز دارید می توانید در نرخ نهایی اثر گذار باشید. به شما پیشنهاد می کنیم از بازار مبل یافت آباد دیدن کنید تا با قیمت های متفاوت این بازار بهترین انتخاب از آن شما شود. از سوی دیگر می توانید با سپردن کار به دست یک متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی هزینه های مصرفی خود را برای دکور کردن منزل به حداقل برسانید. تجربه این افراد در زمینه دکوراسیون منزل دلیل بارز این امر است زیرا آن ها به راحتی می توانند از مبل های با کیفیت با هزینه مصرفی کم برای دیزاین منزل شما استفاده کنند.

عوامل موثر در قیمت مبل
مبل و مواد اولیه