لیست کامل جهیزیه عروس

لیست کامل جهیزیه عروس

انتشار:

 

لیست کامل جهیزیه عروس را اگر در اختیار داشته باشید این امر برای شما فراهم می شود که با برنامه ریزی خاص و دقیق تری دست به خرید بزنید. از آنجایی که عروس خانم ها وسواس بسیار زیادی برای خرید جهیزیه دارند داشتن لیست کامل جهیزیه عروس این امر را برای آن ها فراهم می کند که از یک تم رنگی به خصوص در راستای خرید خود بهره بگیرند. باید این را بدانیم که برای خرید جهیزیه برخی از پارامترها به عنوان وسیله بزرگ و برخی دیگر به عنوان وسایل کوچک دم دستی شناخته می شوند. از همین رو مد نظر قرار دادن تمامی آن ها در زمان خرید کار بسیار دشواری است مگر اینکه یک لیست دقیق و کارآمد در اختیار ما باشد. از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون یک لیست کامل و کارآمد مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

وسایل مرتبط با اتاق نشیمن

 برای اتاق نشیمن عموما از وسایلی برای دیزاین کردن استفاده می شود که در کنار زیبایی کارآمد نیز باشد. این مهم بسته به محیطی که عروس خانم در آن زندگی می کند تعین می شود؛ یعنی شما با توجه به مساحتی که در اختیار دارید می توانید اتاق نشیمن خود را دیزاین کنید.

 مبلمان برای جهیزیه

اولین و مهم ترین آیتمی که همیشه برای اتاق نشیمن خریداری می شود مبلمان است. شما می توانید سبک های بسیار متفاوتی را در لیست کامل جهیزیه عروس خود قرار دهید. مبلمان شما می تواند کلاسیک، سلطنتی و یا مدرن باشد که این امر با توجه به نوع چیدمان شما مد نظر قرار داده می شود. مبلمان مدرن برای خانه های آپارتمانی و نقلی گزینه انتخابی ایده ال تری است. از سوی دیگر شما می توانید از مبلمان سلطنتی برای خانه های ویلایی و یا اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. اگر فضا به اندازه کافی در اختیار دارید با خرید سرویس مبل سلطنتی و یا کلاسیک می توانید ایده پردازی تاثیر گذار تری را به رخ بکشید. خرید مبلمان ایتالیایی چستر، مبل ال و تخت خواب شو وده ها نمونه دیگر از مهم ترین آیتم های است که در زمان خرید در پیش روی شما قرار دارد.

وسایل مرتبط با اتاق نشیمن

میز نهار خوری جهیزیه

لیست کامل جهیزیه عروس متشکل شده است از پارامترهای انتخابی بسیار زیادی که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارد. شما با خرید میز نهار خوری می توانید دو انتخاب را در پیش روی خود داشته باشید. خرید میز نهار خوری کم جا برای آشپزخانه های نقلی که عموما به صورت پکیجی در نظر گرفته می شود. یا خرید میز نهار خوری های لوکس دوازده نفره و یا شش نفره برای اتاق های پذیرایی بزرگ که سبک طراحی مخصوص به خود را طلب می کند. البته مدل های جدید که به صورت کاناپه ای سه صندلی از آن حذف می شود برای اتاق های نشیمن خانه های نقلی نیز قابل استفاده است.

میز نهار خوری

میز تلویزیون برای جهیزیه عروس

 در قدم اول شما می توانید میز تلویزیونی را برای خود خریداری کنید. برای خرید میز تلویزیون انتخاب های بی شماری در پیش روی شما قرار دارد. اگر در منزل مسکونی خود به سر می برید و مستاجر نیستید در لیست کامل جهیزیه عروس خود میز تلویزیونی که روی دیوار به صورت دیوار کوب نصب می شود را خریداری کنید. از آنجایی که این وسیله جلوه بصری بی نظیری را برای شما فراهم می کند با استفاده از شلف های دکوری نیز می توانید به دیزاین کردن آن بپردازید. لیست کامل جهیزیه عروس خرید میز تلویزیون ساده را نیز برای شما فراهم می آورد. شما می توانید میز تلویزیونی که به صورت چوبی است را برای دکوراسیون کلاسیک و میز تلویزیونی که به صورت شیشه ای است را برای دکوراسیون مدرن مد نظر قرار دهید.

میز تلویزیون

میز جلومبلی
 

میز پذیرایی آیتم دیگری است که برای اتاق نشیمن از آن استفاده می شود. سایز این میز بسته به سلیقه شما و مساحتی که در منزل در اختیار دارید تعین می شود. در لیست کامل جهیزیه عروس می توانید میز پذیرایی را شبیه به میز تلویزیون در نظر بگیرید و آن را با میز عسلی ها ست سفارش دهید. این امر بدون شک جلوه بصری منحصر به فرد تری را برای شما فراهم می سازد. برای خرید لیست کامل جهیزیه عروس میز پذیرایی می توانید میز پذیرایی چوبی و پارچه ای را متناسب با مبلمان خود خریداری کنید.

میز عسلی
 

آیتم دیگری که در نقطه کانونی اتاق نشیمن برای شما در نظر گرفته می شود میز عسلی است. میز عسلی ها را می توانید به صورت سه تکه و طبقه ای در نظر بگیرید تا فضای کمتری را در محیط اشغال کند. از سوی دیگر می توانید برای اتاق های نشیمن بزرگ تر در لیست کامل جهیزیه عروس خود میز عسلی های شیک کلاسیک بزرگ را مد نظر قرار دهید که به صورت جدا جدا در لابه لای مبلمان شما جای داده می شود. این امر به منزلی که در آن به سر می برید بستگی دارد. از آنجایی که میز عسلی کوچک برای خانه های آپارتمانی ایده ال تر است بهتر است از میز های بزرگ در لیست کامل جهیزیه عروس خود فاکتور بگیرید و آن ها را برای خانه های ویلایی خود در نظر داشته باشید.

میز عسلی

کتابخانه

 تمام عروس خانم ها تمایل دارند بخشی از اتاق نشیمن را برای خود به صورت مجزا با استفاده از کتابخانه و صندلی های تکی تخت خواب شو دیزاین کنند. از همین رو به شما توصیه می کنیم در لیست کامل جهیزیه عروس کتابخانه عروس را نیز در نظر داشته باشید. این کتابخانه ها با سایزهای متفاوت در اختیار شما قرار داده می شود که به صورت دیوار کوب و با قابلیت جابجایی در پیش روی شما قرار دارد. باخرید کتابخانه های لاکچری و لوکس می توانید جهیزیه خود را زیباتر به رخ بکشید.

کمد بوفه یا دکوری برای جهیزیه 
 

بوفه یا کمد دکوری نیز آیتم انتخابی دیگری است که در لیست کامل جهیزیه عروس در پیش روی شما قرار دارد. شما با خرید بوفه علاوه بر چیدمان وسایل لوکس و آنتیک خود می توانید نظم به خصوصی را نیز به تصویر بکشید. برای این مهم انتخاب های بسیاری را در اختیار دارید. خرید بوفه شیشه ای، خرید بوفه چوبی و خرید بوفه های آهنی به سبک روستیک سه انتخابی است که در پیش رویتان است. شما می توانید متناسب با سبکی که برای دکوراسیون منزلتان مد نظر قرار داده اید از بوفه های دکوری در راستای دیزاین کردن اتاق نشمین بهره بگیرید.

کمد بوفه یا دکوری

 جاکفشی

 جاکفشی چوبی یکی دیگر از آیتم های است که برای راهرو اتاق نشیمن می توانید خریداری کنید. پس در لیست کامل جهیزیه عروس حتما جاکفشی را قرار دهید زیرا حذف آن سبب آشفتگی و بهم ریختگی در فضای داخلی منزل شما می شود. شما می توانید جاکفشی های که همراه با آینه قدی طراحی شده است را خریداری کنید زیرا با یک تیر دو نشان را برای شما به هدف می زند.

میز تلفن

میز تلفن آیتم دیگری است که در لیست کامل جهیزیه عروس قرار دارد و شما می توانید آن را برای اتاق نشیمن خریداری کنید. اینکه این آیتم نیاز به حذف دارد یا باید باشد بسته به نوع چیدمان مبلمان شما دارد. در بسیاری از مواقع میز تلفن نیازی نیست زیرا در نزدیکی مبلمان روی یکی از میزهای عسلی می توانید میز تلفن را قرار دهید.

وسایل مرتبط با اتاق خواب عروس

 برای اتاق خواب می توانید در لیست کامل جهیزیه عروس خود تمامی آیتم های مرتبط با یک سرویس خواب را در نظر بگیرید که در ادامه به صورت جدا جدا به آن پرداخته می شود.

اتاق خواب

کمد

کمد در صورت نبودن کمد دیواری حتما باید در لیست کامل جهیزیه عروس قرار داده شود؛ زیرا بدون کمد عملا اتاق خواب شما بی نظم و ترتیب جلوه داده می شود. شما می توانید از کمدهای که مخصوص برای این فضا همراه با سرویس خواب به صورت ست طراحی و تولید می شود بهره بگیرید. خرید کمد همراه با آینه قدی شما را از خرید این محصول در اتاق خواب بی نیاز می کند. شما می توانید از کمدهای بزرگ استفاده کنید که همراه با کمد از کشو نیز بهره گرفته است.

میز درآور

 میز درآور ایتم دیگری است که در صورت نبود فضا برای جایگذاری کمد در اتاق خواب عروس در پیش روی شما قرار دارد. شما می توانید در لیست کامل جهیزیه عروس خرید میز درآور را اگر در کنار کمد قرار دهید به نظم به خصوصی در اتاق خواب خود دست پیدا می کنید. اتاق خواب عروس با وسایل بسیار زیادی از قبیل لباس، روسری، کفش، کیف و سایر آیتم های دیگر تشکیل شده است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم میز درآور را همراه با کمد خریداری کنید تا پارچه های دم دستی یادگاری که در سبد جهزیه شما قرار داده می شود جای خود را پیدا کند.

میز آرایش
 

برای اینکه به خود برسید و آرایش کنید حتما باید میز توالت را در لیست کامل جهیزیه عروس وگرنه کار شما سخت می شود. پیدا کردن وسایل آرایش در اتاق خوابی که آیتم های متعددی در آن قرار دارد کار بسیار دشواری است. خرید میز توالت نه تنها سبب زیبایی بیشتر اتاق خواب می شود که به راحتی وسایل آرایشی بهداشتی شما را نظم می دهد. میز توالت را می توانید ست با سرویس خواب خریداری کنید یا اینکه از نمونه های مختلف دیگر که در وب سایت های فروش مصنوعات چوبی به وفور موجود است بهره بگیرید. میز توالت ها با آینه ای متصل به میز و با آینه ای متصل به دیوار برای شما در نظر گرفته شده است.

تخت خواب

 تخت خواب مهم ترین آیتمی است که در لیست کامل جهیزیه عروس برای سرویس خواب در نظر گرفته می شود. برای شما انتخاب های بسیار متفاوتی در راستای خرید تخت خواب در پیش رویتان قرار دارد. تخت خواب های سلطنتی با تاج های بلند و کشیده در قدم اول در اختیار شما قرار دارد. تخت خواب های مدرن کم جا که به صورت دو کاره با کشوهای مخفی طراحی می شود نیز انتخاب دیگری است که برایتان مد نظر قرار داده شده است. اگر سبک کلاسیک را می پسندید باید لیست کامل جهیزیه عروس خود را با تخت خواب کلاسیک منبت کاری شده تکمیل کنید.

میز کنار تختی

 میز کنار تختی شما بهتر است متناسب با تخت خوابی که خریداری می کنید تهیه شود؛ زیرا ارتفاع و سایز آن ارتباط مستیقم با تخت خواب شما دارد. از آنجایی که میز کنار تختی یک آیتم بسیار مهم به شمار می آید. به شما توصیه می کنیم حتما آن را در لیست کامل جهیزیه عروس خود قرار دهید. میز کنار تختی کشو دار و کمد ی نیز دو گزینه ای است که برای خرید می توانید از آن بهره بگیرید.

پاف جلو مبلی

 خرید پاف جلو مبلی خیلی اهمیت ویژه ای ندارد بلکه به منظور زیبا تر کردن اتاق خواب تازه عروس و داماد عموما از آن استفاده می شود. شما می توانید پاف جلو مبلی خود را به صورت چوبی برای دکوراسیون های کلاسیک و با به صورت صندوقی برای چیدمان هیا مدرن مد نظر قرار دهید. پس اگر به دکور کردن اتاق خواب خود بسیار اهمیت می دهید حتما در لیست کامل جهیزیه عروس پاف جلو مبلی را لحاظ کنید.

 میز چرخ خیاطی

اگر میز چرخ خیاطی هم می خواهید می توانید آن را در لیست کامل جهیزیه عروس مرتبط با اتاق خواب جای دهید؛ زیرا قرار دادن میز چرخ خیاطی یا میز اتو در اتاق نشیمن خیلی وجه زیبایی را برای اتاق شما فراهم نمی کند. خرید میز اتو و میز چرخ خیاطی از آیتم های بسیار مهمی است که نباید آن ها را نادید گرفت زیرا نیاز به این دو آیتم در طی زندگی روزمره بسیار احساس می شود.
 

میز کامپیوتر

اگر از کامپیوتر و لب تاب برای کارهای روزانه خود بسیار بهره می گیرید به شما توصیه می کنیم حتما در لیست کامل جهیزیه عروس میز کامپیوتر را نیز جای دهید. میز کامپیوتر شاید فضای زیادی را از شما نگیرد اما سبب می شود نظم به خصوصی در اتاق خواب شما به تصویر کشیده شود.

میز کامپیوتر

وسایل مربوط به آشپزخانه در جهیزیه در عروس

 برای وسایل مرتبط آشپزخانه آیتم های بسیار زیادی در پیش روی شما قرار دارد که بهتر است به صورت لیست وار آن ها را در لیست کامل جهیزیه عروس قرار دهید.
یخچال فریزر آشپزخانه
فرگاز
ماشین لباسشویی
ماشین ظرفشویی
جارو برقی
جارو شارژی
بخارشوی
غذاساز چندکاره
چرخ گوشت
آبمیوه گیری
ماکروفر
زودپز
پلوپز
سرخ کن
بخارپز
آرام پز
هوا پز
چای ساز
قهوه ساز
ساندویچ ساز
آسیاب برقی
مخلوط کن
هم زن برقی
گوشت کوب برقی
در قوطی باز کن برقی
چاقو تیزکن
ساعت دیواری آشپزخانه
ست قابلمه و ماهیتابه
کتری و قوری
سرویس چینی نفره
یخدان رومیزی
تخته گوشت
ست چاقوی میوه خوری
ست چاقوی آشپزخانه
ست ظروف پیرکس
ست ظروف مالمین
ظروف فر
سرویس آرکوپال نفره
سرویس قاشق و چنگال نفره
سرویس قاشق و چنگال رومیزی نفره
ست سینی
چنگال سالاد
چنگال یخ
سبزی خردکن
ست دیس مرغ و ماهی
ظروف ادویه و برنج و نان
انواع رنده
میوه خشک کن/ سبزی خشک کن
کریستال/بلور لیوان پایه بلند
کریستال/بلور لیوان پایه کوتاه
کریستال/بلور پارچ آب
کریستال/بلور سرویس چای خوری
کریستال/بلور قندان
کریستال/بلور شکالت خوری
کریستال/بلور آجیل خوری
کریستال/بلور بستنی خوری
کریستال/بلور میوه خوری پایه دار
ظرف سس
ست نمکدان و فلفلدان پذیرایی
ست نمکدان و فلفلدان رومیزی
ظروف مخصوص روغن زیتون و سرکه
قندشکن
ترازوی آشپزخانه
ظرف خلال دندان
زیرسیگاری
فلاسک چای خانگی
فلاسک چای مسافرتی
کباب پز گازی/برقی
منقل ذغال+ بادبزن + منقاش + عددسیخ کویسده و جوجه
کتری استیل پیک نیک
سبد و ظروف پیک نیک
ظروف بنشن
سیر خردکن
پوست کن
قیچی آشپزخانه
ست کفگیر و مالقه
گوشت کوب
در قوطی باز کن دستی
شکرپاش
هاونگ
فلفل ساب
زعفران ساب
ست سبد آشپزخانه
آبکش فلزی و پالستیکی
پیمانه اندازه گیری
هم زن دستی
شعله پخش کن
گیره آشپزخانه
ظروف دردار مربا و ترشی
ماهیتابه دو طرفه
کلمن
آب پاش
اسفند دودکن
سیخ کباب چوبی
سماور
ظروف اردو خوری
قالب کیک
قاشق چوبی و تفلون
بند لباس فلزی پایه دار
جاسیب زمینی پیاز
سرویس پالستیک تکه فریزر
قابلمه پیرکس تکه دردار
سبد سبزی
قندان
فندک آشپزخانه
سبد تفاله گیر ظرفشویی
چای صاف کن
وردنه
توری بخارپز
جا نانی
انواع صافی
قیف
الک
قالب یخ
قالب بستنی و ژله
شیرجوش/ قهوه جوش
رولت خوری
سفره پاک کن
جا اسکاچی
جاشیری پلاستیکی
جا کره/پنیر
بطری شیشه ای آب
جای چای/قهوه و شکر دم دست
زیر لیوانی
گردو شکن
زیرقابلمه ای
دوخت پالست
ست ظروف سیلور
ست ظروف مسی
ست ظروف روی
ست ظروف چدن
قیچی آشپزخانه
چهارپایه آشپزخانه
آبمیوه گیری دستی
ظرف شیرینی خوری
ظروف بسته بندی مواد غذایی
توری کباب پز
فنجان قهوه خوری
ست قابلمه لعابی

جهیزیه عروس


کلام آخر پیرامون لیست کامل جهیزیه عروس

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای خرید جهیزیه عروس آیتم های بسیار زیادی در پیش روی شما قرار دارد. شما می توانید وسایل آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و اتاق خواب خود را به صورت مجزا در لیست کامل جهیزیه عروس قرار دهید و بر حسب لیستی که برای خود تهیه کرده اید با آیتم های رنگی که به آن علاقه مند هستید دست به خرید بزنید. مطالب پیش رو بیشتر پیرامون مصنوعات چوبی بود که در جهیزیه اتاق های خواب، نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما هم آِیتم به خصوصی را در سر دارید می توانید با دوستان خود این مهم را در بخش نظر سنجی به اشتراک بگذارید.