راهنمای انتخاب مبل راحتی برای خانه های کوچک

راهنمای انتخاب مبل راحتی برای خانه های کوچک

انتشار:

 

در این مطلب قصد داریم با ارائه راهنمای انتخاب مبل راحتی برای خانه های کوچک در زمینه انتخاب بهترین مبلمان به شما کمک کنیم. چند نکته در مورد نحوه انتخاب مبل برای اتاق های کوچک وجود دارد که با بررسی و توجه به این نکات می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

وقتی متراژ اتاق نشیمن منزلتان کوچک است، انتخاب مبل مناسب برایتان چالش برانگیز می شود. چنانچه انتخاب مبلمان بدون توجه به متراژ اتاق، تنها بر اساس زیبایی، صورت بگیرد، ممکن است مبلمان خریداری شده فضای زیادی از اتاق را اشغال کند. حتی ممکن است اصلا در اتاق جا نشود. در چنین شرایطی گاهی ممکن است فروشنده حاضر به پس گرفتن مبلمان نشود و شما متحمل ضررهای بسیار شوید. پس بهتر است پیش از هر اقدامی این مطلب را مطالعه کنید تا با یادگیری صحیح، بتوانید برای اتاق نشیمن منزل، بهترین مبلمان را خریداری کنید. در این مقاله هشت نکته تخصصی را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید آگاهانه مبل راحتی مناسب با فضای اتاق تهیه کنید.

مبل راحتی برای خانه های کوچک

نحوه انتخاب مبل راحتی برای خانه های کوچک

نحوه انتخاب نوع مبل به اندازه اتاق نشیمن و همچنین تعداد دفعات استفاده از آن بستگی دارد. در اینجا دلایلی برای در نظر گرفتن انتخاب مبل مناسب ارائه می شود.

  • به حداکثر رساندن فضا

این مورد شاید مهمترین عاملی است که باید حتماً در نظر گرفته شود. شما باید مبلمانی را انتخاب کنید که فضای موجود در اتاق نشیمن را به حداکثر برساند. مبل باید متناسب با ابعاد اتاق باشد تا به ایجاد فضایی دنج بدون ایجاد احساس تنگی در فضا کمک کند.

  • راحتی و ارگونومی

یک مبل با کیفیت و زیبا باید به اندازه کافی راحتی را به هنگام نشستن فراهم کند. صرف نظر از اندازه فضای اتاق مطمئن شوید که مبل های انتخابی همراه با بالشتک های مناسب، به طور ارگونومیک طراحی شده اند تا راحتی را در هنگام نشستن فراهم کنند.

  • بهبود زیبایی فضا

یک انتخاب درست از مبلمان، می تواند دکوراسیون موجود در اتاق را تکمیل کند و اجزای داخلی اتاق را از طریقی به هم مرتبط سازد. به طوری که فضای کلی اتاق جذاب و در عین حال منسجم به نظر برسد. از لوازمی استفاده کنید که ترکیبشان با سایر مبلمان و لوازم جانبی جلوه بصری دلپذیری ایجاد نماید.

  • بهینه سازی فضا

اتاق های کوچک اغلب ممکن است درهم و برهم به نظر برسند. این موضوع مخصوصاً در صورتی که مبلمان مناسب انتخاب نکنید، بیشتر مشخص می شود. مبلمان نامناسب مانع رفت و آمد راحت افراد می شود. بنابراین مطمئن شوید که اندازه اتاق را به طور دقیق اندازه گیری کرده اید و فضای کافی بین مبلمان وجود خواهد داشت بعد اقدام به خرید مبل کنید به طوری که امکان جابجایی آسان در اتاق فراهم شود.

نحوه انتخاب مبل راحتی برای خانه های کوچک

هشت نکته مهم در انتخاب مبل اتاق کوچک

  1. اندازه مبل مورد نیاز خود را تعیین کنید؛ قبل از انتخاب مبل برای اتاق، مهم است که فضای موجود را اندازه گیری کنید. تعداد افرادی که از مبل استفاده خواهند کرد را در نظر بگیرید .
  2. موقعیت مبل را در نظر بگیرید؛ به شما توصیه می کنیم در مورد موقعیت مبل بسیار دقت کنید. آن را طوری قرار دهید که یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کند و مطمئن شوید که هیچ مسیری را برای رفت و آمد مسدود نمی کند. همچنین آن را نزدیک به دیوار نگه دارید و آن را با یک میز قهوه خوری جفت کنید تا یک فضای نشیمن دلپذیر در محیط ایجاد کنید
  3. مواد و پارچه های با کیفیت انتخاب کنید؛ هنگام انتخاب متریال و پارچه برای مبل راحتی، مطمئن شوید که مواد با کیفیتی در آن بکار رفته و در برابر آزمون هایی که از آن گرفته شده پیروز بیرون آمده باشد. علاوه بر کیفیت، زیبایی پارچه نیز اهمیت بسیار دارد. از آنجایی که چرم، دوام بالا و ظاهر راحتی دارد، انتخاب خوبی است، در حالی که نگهداری از پارچه مخمل برایتان سخت خواهد بود.
  4. به سایز و اندازه دستگیره های مبلمان دقت کنید؛ دسته های بزرگ یک مبل می توانند فضای زیادی از اتاق را اشغال کنند و اتاق را به هم ریخته نشان دهند. مبلمان بدون دسته یا مدل های خوشگل با دسته های کوچکتر و باریک تر را انتخاب کنید تا بتوانید کاربرد مبلمان را در فضا بیشتر کنید.
  5. می توانید مبل های ترکیبی یا چند منظوره انتخاب کنید؛ در برخی سرویس های مبلمان یک سری مبل های تک نفره بدون دسته وجود دارد که قرارگیری آنها در اتاق کوچک راحت تر است. می توانید از این مدل سرویس های مبلمان نیز برای بهره وری بهتر از اتاق استفاده کنید. همچنین انتخاب مبل های چند منظوره مثل مبلمان تخت خواب شو برای استراحت مهمانان در شب نیز مفید است.
  6. به طرح و رنگ مبل دقت کنید؛ هنگام انتخاب رنگ و طرح مبل راحتی، رنگ های روشن تر یا رنگ های خنثی را انتخاب کنید تا رنگ اتاق شما روشن شود و اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. همچنین، انتخاب طرح موجود روی پارچه نیز اهمیت دارد. از بالش های رنگی و برجسته برای رنگ دادن به اتاق استفاده کنید.
  7. به دنبال مبل با فضای مخفی و توکار باشید؛ روش های ذخیره سازی از فضا یک راه عالی برای مرتب نگه داشتن اتاق نشیمن است. به دنبال مبل هایی با محفظه ذخیره یا پنهان باشید. یعنی چه؟ در برخی مبل ها یک سری قفسه ها توکار طراحی شده اند و این امکان را به شما می دهند که کنترل های تلویزیون، کولر و ...، مجلات، کتاب ها و سایر موارد را دور از دید عموم قرار دهید.
  8. به راحتی و ارگونومیک بودن مبلمان دقت کنید؛ در نهایت مطمئن شوید که مبل راحت و ارگونومیکی را انتخاب کرده اید. به طوری که به هنگام نشستن احساس راحتی داشته باشید و پشت شما را کاملاً پر کند. به دنبال نشیمن راحت و فوم با کیفیت باشید. شما قرار است به هنگام تماشای تلویزیون و همچنین معاشرت با دوستان مدت ها روی این مبلمان بنشینید. پس استاندارد بودن طراحی مبلمان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

هنگام انتخاب مبل برای خانه های کوچک از چه مواردی باید اجتناب کرد؟

وقتی صحبت از انتخاب مبل برای خانه های کوچک می شود، چند مورد وجود دارد که باد از آنها اجتناب کنید.

انتخاب مبل های بزرگ با دسته ها و پایه های ضخیم؛ این مورد فضا را کوچکتر نشان می دهد. سبکی از از مبلمان را انتخاب کنید که دارای خطوط تمیز و طرح ساده دارند.

استفاده از کوسن های زیاد؛ کوسن ها می توانند خیلی قشنگ و عالی به نظر برسند؛ اما ممکن است احساس ناراحتی در شما ایجاد کنند و اتاق را به هم ریخته نشان دهند. از کوسن های کمتر با ظاهری تمیز و پشتی راحت، استفاده کنید.

پارچه های سنگین و رنگ های تیره؛ رنگ های تیره اتاق را کوچکتر از آنچه هست نشان می دهند، همچنین پارچه های سنگین می توانند وزن بصری به فضای زندگی تزریق کنند.

طرح های پیچیده؛ استفاده از طرح ها و الگوهای خیلی پیچیده موجب دور شدن چشم افراد از سایر وسایل موجود در اتاق می شود. همچنین اتاق را به هم ریخته نشان می دهد.

مواد اولیه بی کیفیت؛ خرید مبلمان بدون توجه به متریال های سازنده آن و خرید از برندی نامعتبر موجب ضرر و زیان های بیشتر می شود.

 انتخاب مبل برای خانه های کوچک

کلام آخر

با این نکته هایی که در مورد خرید مبل راحتی برای خانه های کوچک گفته شد، می توانید تصمیمی آگاهانه داشته باشید و متناسب با فضا اتاق، سرویس مبلمانی زیبا خریداری کنید. عواملی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، اعم از اندازه، متریال، سبک و انتخاب رنگ را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که مبلمان مناسبی برای خانه کوچک خود تهیه می کنید.