طرز تهیه ده پیش غذا سنتی و مدرن

طرز تهیه ده پیش غذا سنتی و مدرن

انتشار:


غذاهای مدرن شاید قدری وقت شما را در زمان طبخ بگیرند اما به دلیل ترکیب فوق العاده ای که دارند یکی از بهترین پذیرایی ها را برای شما رقم می زنند. از همین رو برای چیدمان میز اشرافی شما با بهترین غذاهای روز در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم. پیش غذاهای سنتی و مدرن را به شما عزیزان آموزش دهیم. این غذاها را می توانید برای وعده شام و ناهار برای مراسم تولد و جشن های خود سرو کنید. در ادامه غذاهای که بسیار طرفدار دارند را برای شما به صورت لیست وار با توضیح مختصری آماده کرده ایم. پس با ما همراه باشید اگر می خواهید به یاد ماندنی ترین شب را با پیش غذای سنتی و مدرن به تصویر بکشید.

 پیش غذاهای مدرن

پیش غذاهای مدرن در دو دسته بندی ایرانی و خارجی جای می گیرند. البته که این منوی باز با تنوع بسیار گسترده ای روبرو است و شما متناسب با ذائقه خود می توانید دست به انتخاب بزنید. در ادامه پر طرفدار ترین پیش غذاهای مدرن را با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت ما را همراهی کنید.

مواد لازم برای سالاد سزار با مرغ

فیله مرغ    هشت عدد
کاهو    یک بوته متوسط
مغز گردو    چهار قاشق مربا خوری
پنیر پارمسان    پنج قاشق غذا خوری
سس خردل    یک قاشق غذا خوری
نان تست    دو عدد
سیر    دو حبه کوچک
لیمو ترش    یک عدد
سس مایونز    به اندازه دلخواه
نمک و فلفل به همراه آویشن    به میزان کافی
روغن زیتون    دو قاشق غذا خوری

دستور تهیه سالاد سزار با مرغ

 ابتدا باید فیله مرغ را سوخاری کنید و در روغن زیتون نان تست و سیر را قدری تف دهید. در ظرفی دیگر لیمو ترش، سس مایونز، سس خردل، ادویه و روغن زیتون به همراه گردو را ترکیب کنید. ابتدا کاهو را برش درشت زده و کف ظرف ریخته سپس مرغ های سوخاری شده را ریز کرده و روی کاهو بریزید. اکنون با اضافه کردن سس آماده شده غذای شما حاضر است.
مواد لازم برای سوپ شیر
سینه مرغ    یک عدد
جو پرک    صد گرم
شیر    پانصد سی سی
هویج    یک عدد متوسط
قارچ    دویست و پنجاه گرم
پیاز متوسط    دو عدد
روغن مایع    به اندازه کافی
آبلیمو    یک قاشق سوپ خوری
جعفری خرد شده    یک قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل    به میزان کافی

دستور تهیه سالاد سزار با مرغ

دستور تهیه سوپ شیر

در یک ظرف جدا سینه مرغ را با یک عدد پیاز بپزید. سپس جو پرک به همراه هویج و قارچ با شعله کم حسابی بپزید. بعد از آماده شدن می توانید شیر و مرغ پخته شده ریز شده به همراه ادویه را به مواد خود اضافه کنید. اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت با یک دیگر با شعله کم پخته شود. زمان سرو با جعفری خرد شده و قدری خامه می توانید سوپ خود را تزئین کنید. شما می توانید برای رژیمی کردن این سالاد سینه مرغ را آب پز کنید و به جای سس از ماست و قدری خامه برای چاشنی مواد استفاده کنید.

مواد لازم برای خاگینه

آرد    چهار قاشق غذا خوری
تخم مرغ    چهار عدد
ماست    دو قاشق غذا خوری
شیره انگور    سه قاشق غذا خوری
بکینگ پودر    یک قاشق پای خوری
گردو    سه قاشق غذا خوری
نمک و فلفل    به میزان کافی

دستور تهیه خاگینه

 اگر می خواهید یک پیش غذا عالی داشته باشید نکاتی که برای آماده سازی خاگینه باید بدانید را به ذهن بسپارید. حتماً تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه به خوبی هم بزنید تا یک دست شود سپس ماست را اضافه کرده. برای اضافه کردن مواد خشک مثل آرد و بکینگ پودر ابتدا آن ها را الک کنید سپس به تخم مرغ زده شده اضافه کنید. سپس گردوهای نیم کوب شده را به تمامی مواد افزوده و حال می توانید با شعله کم آن را سرخ کنید. شیره انگور را وقتی که یک طرف خاگینه سرخ شده به آن اضافه کنید تا جذب بهتری داشته باشد.

دستور تهیه خاگینه

مواد لازم برای کوکو لوبیاسبز

لوبیا سبز    پانصد گرم
سیب زمینی    یک عدد درشت
پیاز    یک عدد درشت
تخم مرغ    چهارعدد
آرد سفید    یک قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه     به مقدار کافی
روغن    به مقدار کافی
زردچوبه    به مقدار کافی

دستور تهیه کوکو لوبیاسبز

 یکی از ساده ترین پیش غذا ها کوکو لوبیا سبز است. کافی است شما ابتدا لوبیا سبز را به خوبی پخته کنید و آن را آبکشی کنید تا آب اضافه آن خارج شود. سپس سیب زمینی سرخ شده و پیاز سرخ شده را به لوبیا سبز پخته اضافه کنید. اکنون می توانید ادویه ها و قدری آرد را به مواد اضافه کنید و با میکس کردن آن را در روغن سرخ کنید. کوکو لوبیا سبز خوشمزه شما آماده است.

دستور تهیه کوکو لوبیاسبز

مواد لازم برای پیاز سوخاری شکم پر

گوشت چرخ کرده    پانصد گرم
پنیر چدار    صد گرم
 پودر پیاز    یک قاشق مربا خوری
پیاز سفید    یک عدد بزرگ
آرد    صد گرم
 تخم مرغ    پنج عدد متوسط
آرد سوخاری    صد و پنجاه گرم
نمک و فلفل    به میزان کافی

دستور تهیه پیاز سوخاری شکم پر

 برای تهیه این غذا بهتر است پیاز بزرگ سفید انتخاب کنید. کافی است شما ابتدا گوشت چرخ کرده را با پودر پیاز و ادویه های دلخواه خود مزه دار کنید. سپس حلقه های از پیاز برش زده شده را روی میز بچینید. یک لایه گوشت و یک ورق پنیر جدار و سپس یک لایه نازک دیگر از گوشت را داخل حلقه پیاز به گونه ای که پیاز قالب مواد باشد با دست به خوبی فشار دهید تا شکل بگیرد. اکنون می توانید در سه ظرف جدا تخم مرغ زده شده، آرد و آرد سوخاری را قرار دهید و پیازهای پر شده با مواد را به ترتیب در این سه مواد قرار دهید تا سوخاری شود. اکنون مواد را به مدت ده دقیقه با شعله ملایم با روغن اندازه سرخ کنید. پیاز شکم پر سوخاری شما آماده است.

دستور تهیه پیاز سوخاری شکم پر

مواد لازم برای سیب زمینی با سس قارچ

سیب زمینی    چهار عدد متوسط
 قارچ    چهارصد گرم
پنیر پارمسان    چهار حبه
شیر    یک لیوان
 خامه    دویست گرم
روغن زیتون    یک قاشق غذا خوری
کره    پنجاه گرم
سیر    چهار حبه
آویشن    نصف قاشق چای خوری
جعفری خرد شده    یک قاشق چای خوری

دستور تهیه سیب زمینی با سس قارچ

ابتدا سیب زمینی های خلالی ریز شده را سرخ کنید. در ظرفی دیگر قارچ به همراه سیر، روغن زیتون و مقداری کره تف داده شود. اکنون می توانید پنیر پارمسان خامه و ادویه های دلخواه خود مثل پودر سیر، آویشن و جعفری خرد شده را به سس خود اضافه کنید. در نهایت نیز تمامی مواد آماده شده را روی سیب زمینی سرخ شده بریزید و نوش جان کنید.

دستور تهیه سیب زمینی با سس قارچ

پیش غذای سنتی

 پیش غذاهای سنتی را ترجیحاً بهتر است با غذاهای سنتی روی میز پذیرایی خود قرار دهید. برفرض اگر می خواهید قورمه سبزی، قیمه تهیه ببینید حتماً یکی از غذاهای ارائه شده در ادامه را در کنار این غذاهای سنتی روی میز خود بگذارید.

مواد لازم برای آب دوغ خیار

خیار    پنج عدد
نعناع    یک قاشق مربا خوری
گل محمدی    نصف قاشق مربا خوری
کشکش پلویی    دو قاشق غذا خوری
گردو    دو قاشق غذا خوری
خامه    دو قاشق غذا خوری
ماست     دو پیمانه
دوغ    پنج دهم لیتر
نمک    به میزان کافی

دستور تهیه آب دوغ خیار

 ساده ترین و خوشمزه ترین غذای که برای شب های تابستان توصیه می شود آب دوغ خیار است. ابتدا خیار را به صورت نگینی پوست و ریز کنید. سپس گردوهای نیم کوب شده به همراه نعناع خشک شده و قدری نعناع تازه برای عطر بهتر غذا با کشمش از قبل خیس شده را به مواد اضافه کنید. حال می توانید قدری دوغ سرد یخ زده به همراه ماست و خامه را به مواد ترکیب شده اضافه کرده. اضافه کردن گل محمدی و نمک به ذائقه شما و شوری ماست و دوغتان منوط می شود.

دستور تهیه آب دوغ خیار

مواد لازم برای کشک بادمجان

بادمجان کبابی    هشت عدد
سیر    دو حبه
پیاز    یک عدد بزرگ
نعناع    یک قاشق مربا خوری
روغن مایع    سه قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبه    به میزان کافی
کشک    ده قاشق غذا خوری
مغز گردو    دو قاشق غذا خوری

دستور تهیه کشک بادمجان
 

بادمجان های خود را روی شعله آتش یا روی اجاق گاز قدری تنوری کنید چون این کار طعم بهتری را به غذای شما می دهد. در ظرفی روغن مایع را بریزید و به ترتیب سیر داغ، پیاز داغ و نعناع داغ خود را آماده کنید. اکنون می توانید همه این مواد را با بادمجانی که از قبل قدری آب پز شده است و آب آن حسابی کشیده شده است میکس کنید. در نهایت نیز با کشک و گردو نیم کوب شده می توانید نوش جان کنید.

دستور تهیه کشک بادمجان  

مواد لازم برای سوپ گشنیز

جو پوست کنده    یک لیوان
هویج    یک عدد
سیب زمینی    یک عدد
آب مرغ    به میزان کافی
سس مایونز    یک قاشق غذا خوری
سیر    یک حبه
 گشنیز    سه قاشق غذا خوری
ماست ترش    پنج قاشق غذا خوری
نمک    به میزان لازم

دستور تهیه سوپ گشنیز

 جو پرکی که از شب قبل حسابی خیس خورده است را بپزید. هویج رنده شده و سیب زمینی نگینی شده به همراه آب مرغ را به آن اضافه می کنید. بعد از اینکه این مواد به خوبی پخته شده سس مایونز و ماست ترش را میکس کرده به همراه یک سیر له شده و قدری گشنیز به مواد اضافه کنید. برای اینکه سبزی تغییر رنگ ندهد بهتر است درب ظرف باز باشد. اکنون نمک را به مواد اضافه کنید و بعد از اینکه به قوام کافی رسید می توانید آن را سرو کنید.

دستور تهیه سوپ گشنیز

مواد لازم برای سوپ گوجه تنوری و ریحان

سیب زمینی    یک عدد متوسط
روغن زیتون    دو قاشق غذا خوری
عصاره سبزیجات    یک عدد
ریحان تازه    نصف لیوان
پنیر پارمسان    به میزان دلخواه
گوجه    سه عدد
پیاز    یک عدد
نمک و فلفل    به مقدار کافی

دستور تهیه سوپ گوجه تنوری و ریحان

 ابتدا گوجه و پیاز را برش زده و در فر به مدت ده دقیقه بپزید. بعد از اینکه به خوبی گوجه برشته شده آن را در قابلمه ریخته و با آب به آن اجازه پخته شدن بدهید برای طعم بهتر آن سیر را از همان ابتدا به صورت پوست گرفته شده و ریز شده اضافه کنید. اکنون با میکسر آن را میکس کنید. حال می توانید ریحان و ادویه های دلخواه را به آن اضافه کنید. عصاره سبزیجات و روغن زیتون را اضافه و به آن اجازه بدهید قوام پیدا کند. حال می توانید با پنیر پارمسان و مقداری نان تست آن را نوش جان کنید.

دستور تهیه سوپ گوجه تنوری و ریحان

مواد لازم برای سالاد الویه با مرغ

سینه مرغ    یک عدد
تخم مرغ    شش عدد
سیب زمینی    چهار عدد متوسط
نخود فرنگی    یک پیمانه
هویج فرنگی    یک پیمانه
خیار شور    دو پیمانه
نمک    به میزان کافی
سس مایونز    سه پیمانه

دستور تهیه سالاد الویه با مرغ

یکی از ساده ترین پیش غذاهای ایرانی سالاد اولویه است. کافی است شما در ابتدا تمامی مواد را به صورت جداگانه بپزید. سپس استخوان های مرغ را جدا و آن ها را در یک ظرف بزرگ بریزید. در ادامه سیب زمینی و تخم مرغ آب پز شده را رنده کنید و به همراه خیار شور به مرغ ریز شده اضافه کنید. حال می توانید هویج های پخته شده را به صورت نگینی ریز کرده و با نخود فرنگی به مواد اضافه کنید. اگر ذائقه شما طلبید اضافه کردن آب یک لیمو ترش به اولویه آن را خوش طعم تر می کنید. پیشنهاد می شود سس مایونز زمان سرو اضافه شود چون سبب می شود سس جذب زمینی شود و در زمان میل کردن سس کمتری روی غذا باشد. در پایان به اضافه کردن ادویه و یک میکس ساده با دو قاشق به صورت همزمان غذای شما آماده است.

دستور تهیه سالاد الویه با مرغ

 کلام آخر پیرامون پیش غذا سنتی و مدرن
همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید پیش غذاهای مدرن و سنتی ارائه شده از روتین ترین مواد غذای دم دستی شما تهیه می شوند. کافی است شما چاشنی ها و مواد اولیه را با یک دیگر ترکیب کنید تا صاحب یک پیش غذای خوشمزه شوید. امید است مطالب ارائه شده برای رسیدن به یک میز غذای شیک و مجلسی شما عزیزان را راهنمایی کرده باشد. در پایان برای ارائه کارهای بهتر می توانید لیستی که تمایل به آموزش آن را دارید را از طریق بخش نظر سنجی با ما در میان بگذارید. بهترین ها برای شما که بهترین هستید.