فرق مبل چستر با مبل راحتی

فرق مبل چستر با مبل راحتی

انتشار:

 

چندین نوع مبلمان در فروشگاه ها وجود دارند که افراد برخی از سبک های مختلف مبلمان را با هم اشتباه می گیرند. به عنوان مثال تشخیص مبلمان کلاسیک، چستر و راحتی برای خیلی از خانم ها و آقایان سخت است؛ چرا که از لحاظ شکل ظاهری بسیار به هم نزدیکند. علاوه بر شکل ظاهری کاربرد این سه نوع مبلمان نیز تقریباً یکسان است. چنانچه قصد خرید مبل با سبک خاصی را دارید برای شناخت بهتر انواع مبلمان و آشنایی با ویژگی هر یک، این مطلب را حتماً مطالعه کنید.

مبل راحتی چیست؟

مبل راحتی نسبت به سایر سبک ها نشیمنگاه راحت تری دارد و ارتفاع آن کوتاه تر است. به طوری که با نشستن و فیلم دیدن طولانی احساس ناخوشایندی در فرد ایجاد نمی شود. مبلمان راحتی معمولاً دسته های نرم و پشتی پهن دارند و تمام اجزای آنها از روکش پارچه ای پوشانده شده است.  

مبل راحتی

مبل چستر چیست؟

مبل چستر در واقع زیردسته سبک مبل راحتی محسوب می شود. اصلا اصطلاح چستر از دسته های پی شکل و راحت، پشتی کوتاه و همچنین ارتفاع کوتاه مبلمان آمده است. البته لمسه های موجود در دسته و تکیه گاه، مبلمان چستر را در صنعت مبل به محصولاتی منحصر به فرد و خاص تبدیل کرده که هرگز از مد خارج نمی شود. در این مطلب به طور جزئی در مورد مبل راحتی و مبلمان چستر صحبت شده تا بتوانید راحت تر در مورد انتخاب سبک مبلمان تصمیم گیری کنید.

مبل چستر چیست


فرق مبل راحتی و چستر از لحاظ کاربرد

در مورد فرق مبل راحتی و چستر باید بدانیم هر دو نوع مبلمان از لحاظ کاربرد، مبل های راحت و کاربردی هستند. با این تفاوت که مبلمان چستر به دلیل داشتن بالشتک های بزرگ و نشیمنگاه پهن همیشه در دسته مبل های راحت و کاربردی برای استراحت قرار می گیرند. فوم های مرغوب در مبلمان و همچنین بالشتک های پهن، این محصول را برای استراحت و تماشای تلویزیون بسیار مناسب ساخته است. البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که به دلیل ابعاد بالا مبلمان چستر فضای قابل توجهی از منزل را اشغال می کنند. بنابراین اگر فضای داخلی منزلتان کوچک است مبلمان چستر انتخاب نامناسبی برای منزلتان خواهد بود.  
شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا فوم بکار رفته در مبلمان چستر با کیفیت تر است؟ زیرا مبل چستر دارای لمسه دوزی است، به همین دلیل تولید کننده برای بالا بردن دوام لسمه دوزی ها و جلوگیری از پاره شدنشان باید حتماً از اسفنج و فوم جنس خوب استفاده کند. در غیر این صورت مبلمان چستر خیلی زود پاره می شوند. البته متریال مورد استفاده در یک تولیدی ممکن است با دیگر تولیدی ها متفاوت باشد. بنابراین از فروشگاه یا تولیدی قابل اطمینان خرید کنید.

 

فرق شکل ظاهری مبل چستر با مبل راحتی

 

لمسه کاری و فرم دسته ها و پشتی مبلمان چستر شکل ظاهری آنها را مشخص می کند. با مشاهده محصولات فروشگاه متوجه تنوع فراوان مبلمان راحتی نسبت به مبلمان چستر خواهید شد. شما می توانید هر مدل مبل راحتی که خوشتان آمد را در طرح و رنگ مد نظر سفارش دهید و در منزل یا محل کار استفاده کنید. مبلمان راحتی همانطور که از نامشان پیدا است بیشتر روی راحتی محصول کار کرده اند و راحت قابل تشخیص می باشند.
متریال مورد استفاده در هر دو نوع مبلمان تا حدود زیادی بهم شبیه است. در واقع مبلمان چستر و راحتی نسبت به مبلمان کلاسیک از چوب کمتر و فوم و اسفنج بیشتر ساخته شده اند. علاوه بر این، کل مبلمان چستر و راحتی را اغلب پارچه فرا گرفته است؛ اما مبلمان استیل و کلاسیک چوبشان دیده می شود.

فرق شکل ظاهری مبل چستر با مبل راحتی

تفاوت قیمت مبل راحتی با مبل چستر

قیمت مبلمان راحتی نسبت به مبلمان چستر معمولاً ارزان تر است. چوب و متریال بکار رفته در مبلمان چستر معمولاً گران قیمت تر است. بنابراین قیمت کلی مبلمان چستر نیز گران تر می شود. علاوه بر این تنوع مبلمان راحتی در فروشگاه ها بسیار زیاد است. به طوری که افراد با هر بودجه ای می توانند مبلمان جذاب و مورد علاقه خود را خریداری کنند.

تفاوت اندازه مبل چستر و مبلمان راحتی

مبلمان راحتی در اندازه های گوناگون با طراحی های متنوع در فروشگاه ها عرضه می شوند. در حالی که مبلمان چستر اغلب بزرگ و راحت تولید می گردند. به طوری که چندین نفر به خوبی روی آن جا شوند و از تماشای فیلم لذت ببرند. بنابراین مبلمان چستر بیشتر برای محیط هایی با متراژ بالا مناسب هستند و مبلمان راحتی با اندازه دلخواه را می توانید در هر محیطی جای دهید. شما کافی است متراژ اتاق پذیرایی خود را بدانید و مطابق با اندازه محیط خانه بهترین گزینه را انتخاب کنید.
 با توجه به متراژ پایین اتاق های امروزی می توانید ابعاد مبل راحتی را پیش از خرید با تولید کننده هماهنگ کنید. چنانچه قصد خرید مبلمان برای هتل و مراکز عمومی با متراژ بالا را دارید، ما به شما خرید مبلمان چستر را پیشنهاد می کنیم. مراکز درمانی، شرکت ها، هتل ها و هر مرکز عمومی برای پذیرایی از ارباب رجویان به اتاق و نشیمنگاه مناسب نیاز دارند. مبلمان چستر برای چنین مکان های پر رفت و آمدی گزینه ایده آلی محسوب می شود. اگر دارای اتاق مطالعه در منزل هستید می توانید یک مبل چستر را در اتاق قرار دهید. چنانچه به دنبال مبلمان لاکچری برای محیط های متراژ بالا هستید ما به شما مبلمان چستر با دوام را پیشنهاد می دهیم.

طراحی دکوراسیون با مبل چستر و راحتی

طراحی دکوراسیون با مبل راحتی نسبتاً آسان تر است. از آنجایی که تنوع مدل، طرح و رنگ مبلمان راحتی بیشتر است، خیلی راحت می توانید این سبک مبلمان را در خانه های قدیمی تا مدرن قرار دهید و از فضای زیبای ایجاد شده لذت ببرید. در صورتی که مبلمان چستر بیشتر با سبک های داخلی سنتی و همچنین کلاسیک هماهنگی دارند. مبلمان چستر برای فضای بیشتر و متراژ بالاتر گزینه بهتری است زیرا از لحاظ ابعادی بزرگتر هستند و ممکن است با قرارگیری در اتاق، فضای محیط را کوچکتر از آنچه که هست نشان دهد. با این اوصاف اغلب مردم به سوی خرید مبل راحتی می روند تا راحت تر و سریع تر دکور داخلی منزل را تکمیل کنند. با تمام این صحبت ها اگر فکر می کنید که فضای کافی برای قرار دادن مبلمان چستر را دارید و شکل ظاهری مبلمان چستر بیشتر با فضای کلی خانه بیشتر مطابقت دارد حتماً مبلمان چستر را تهیه کنید.

مبلمان چستر ماندگارترند یا مبلمان راحتی

هر دو نوع مبلمان در دسته مبل های ماندگار و با دوام قرار گرفته اند. معمولا مبلمان چستر و راحتی از چوب های با کیفیت و دوخت های تخصصی ساخته می شوند. بنابراین با خرید هر کدام شما ضرر نخواهید کرد. البته پیش از خرید از منصف بودن و مورد اعتماد بودن تولید کننده مورد نظر اطمینان پیدا کنید. در صورتی که مواد اولیه بکار رفته در مبلمان مرغوبیت لازم را داشته باشند، شما می توانید از هر دو نوع مبلمان برای چندین سال استفاده کنید.

مبلمان چستر