مراحل بستن تخت یک نفره

مراحل بستن تخت یک نفره

انتشار:

 

اگر برای نصب تخت یک نفره به مشکل برخورد کردید ما در این مطلب با ارائه آموزش بستن تخت یک نفره مشکل شما را برطرف خواهیم کرد. هر تخت دارای فریم خاص خود بوده و سبک فریم تخت های مختلف با هم متفاوت است. بنابراین شما با توجه به دکور اتاق و نظر خود می توانید فریم دلخواهی از تخت را انتخاب و سفارش سازی کنید. نحوه مونتاژ قاب تخت ها با هم فرق دارد اما روش هایی وجود دارند که به کمک آنها می توان هر قاب تخت را مونتاژ نمود. در ادامه مراحل بستن تخت یک نفره را به شما آموزش می دهیم. اول از همه بستن تخت یک نفره فلزی را مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

مراحل بستن تخت یک نفره فلزی


1) پایه های قاب تخت را در مقابل یکدیگر قرار بدهید. اکثر فریم های تخت فلزی از 2 بخش اصلی تشکیل شده اند. پای چپ و راست. این پایه ها را مقابل یکدیگر قرار دهید و در بخش مرکزی آن فضای کافی برای قرار دادن تشک خالی بگذارید. 

پایه های قاب تخت

2) پایه ها را به هم وصل کنید. اکثر قاب های تخت بدون هیچ سخت افزار خاصی بهم متصل می شوند، اگرچه در برخی مدل ها ممکن است قاب ها را با پیچ و مهره محکم کنید. 

بستن تخت

3) بازوهای کناری را از پایه های فریم بیرون بکشید. برای سهولت در بسته بندی و مونتاژ، اکثر قاب های تخت بازوهای کناری را در داخل خود پایه ها قرار می دهند. به این ترتیب شما فقط باید بازوها را از پایه ها بیرون بکشید و مطمئن شوید که محکم هستند. ممکن است لازم باشد بازوها را جداگانه با استفاده از پیچ و مهره بهم وصل کنید.  

آموزش نصب تخت
4) بازوهای کناری را به هم قفل کنید. به دنبال سوراخ های کوچک و قسمت های کوچک برجسته و بیرون زده روی بازوها باشید. در صورت وجود، به سادگی با فشار دادن برجستگی ها از سوراخ ها، بازوها را به هم وصل کنید. ممکن است در این مرحله هم نیاز باشد که آنها را با پیچ و مهره محکم کنید. اگر در حال مونتاژ قاب تخت قابل تنظیم هستید از سوراخ هایی متناسب با اندازه تشک خود استفاده کنید. 

مونتاژ قاب

5) در صورت لزوم می توانید یک بازوی دیگر در بخش میانی قاب تعبیه کنید. برخی از فریم های تخت دارای پایه پشتیبانی مرکزی هستند که به کمک آن این بازوی میانی برای پشتیبانی از قاب تعبیه می گردد. 

قاب تخت

6) در صورت لزوم کلاه های محافظ را روی لبه چارچوب تخت قرار دهید. اگر چارچوب تخت شما قطعات فلزی کوچک و آشکاری در گوشه های خود به جا بگذارد، آنها را با کلاهک های محافظ بپوشانید. اگر فریم تخت شما دارای کلاهک نیست می توانید فلز آشکار را با چند لایه نوار چسب بپوشانید. پوشاندن این نقاط از خراشیده شدن پوست در صورت برخورد به چارچوب تخت جلوگیری می کند. 

کلاهک های محافظ

7) در صورت تمایل یک تاج سر یا قرنیز به تخت وصل کنید. برخی از فریم ها دارای تاج و تخته سر مخصوص هستند. اگر تخت شما چنین است، مطمئن شوید که تخته محکم در جای خود قرار بگیرد. در صورت لزوم هر پایه همراه با تخته را با پیچ و مهره محکم وصل کنید. برای برخی از قاب های فلزی می توانید به سادگی پایه های تخته را درون شکاف های فریم اصلی قرار دهید. اما برای برخی دیگر از قاب ها نیاز است پایه ها را سوراخ کنید تا بتوانید تخته را روی چارچوب وصل کنید. 

آموزش نصب تخت تکنفره

آموزش نصب تخت یک نفره چوبی

اگر تخت شما چوبی است اما روش بستن آن را نمی دانید در این بخش مرحله به مرحله آموزش تخت با قاب چوبی را توضیح می دهیم.

1) برای نصب تخت یکنفره اول از همه تخته سر را روی دیوار قرار دهید. برای مونتاژ کردن راحت تر، قاب چوبی بلندتر یا همان تخته سر را روی دیوار پشتی تکیه دهید. در صورت امکان، آن را روی دیواری قرار دهید که پس از اتمام کار همانجا باید قرار بگیرد؛ زیرا جابجایی چارچوب تخت مونتاژ شده کار آسانی نیست. اطمینان حاصل کنید که سمت اصلی آن در دید عموم قرار بگیرد. 

سرتخت

 2) بازوها را به تخته سر وصل کنید. سوراخ ها یا شیارهای کوچکی که در نزدیکی پایه تخته سر قرار دارند را پیدا کنید. نرده های کناری هر طرف را روی پایه وصل کنید مطمئن شوید نرده ها را در سمت درستی نصب کرده اید. برخی از نرده ها یا ریل های جانبی به سادگی در جای خود قرار می گیرند، برخی دیگر ممکن است به وسیله پیچ و مهره ها محکم شوند. اگر می خواهید ریل های کناری را با پیچ محکم کنید، به دنبال یک دهانه کوچک در نزدیکی انتهای هر ریل باشید. 

نصب تخت چوبی

3) قرنیز را به ریل های جانبی وصل کنید. برای اکثر قاب های تخت چوبی، می توانید تخته قرنیز را دقیقاً با همان روشی که تخته سر را وصل کرده اید، متصل کنید. با این حال، از آنجایی که تخته قرنیز شما کوتاه تر از تخته سر است، ممکن است شیارها یا سوراخ ها کمی متفاوت به نظر برسند و هر پیچ و مهره ای که برای محکم کردن تخته قرنیز لازم است، کوچکتر باشد.

بستن تخت چوبی یکنفره

4) در صورت لزوم کمکی ها را به ریل های جانبی وصل کنید. برخی از ریل های جانبی دارای پانل ها، سوراخ ها یا برآمدگی های کوچکی هستند که برای نگه داشتن تکیه گاه های مرکزی طراحی شده اند. اگر چارچوب تخت شما این موارد را ندارد، ممکن است لازم باشد کمکی ها را با استفاده از پیچ و مهره وصل کنید. برای اینکار به دنبال نشانه هایی در امتداد ریل های جانبی باشید که نشان دهنده نقاط حفاری توصیه شده است. سپس یک سوراخ در چوب ایجاد کنید و تکیه گاه یا کمکی ها را وصل کنید. اگر ریل های جانبی شما هیچ علامتی ندارند، تعداد کمکی ها را بشمارید و آنها را در فواصل مساوی به چارچوب تخت وصل کنید. 

مراحل نصب تخت چوبی