راهنمای خرید تشک یک نفره و دو نفره

راهنمای خرید تشک یک نفره و دو نفره

انتشار:


بهترین تشک برای تخت شما تشکی است که راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان آورد. تشک خوب کمک می‌کند که استراحت با کیفیت تری را تجربه کنید. بنابراین تشک را باید با دقت انتخاب کنید. بهترین تشک، تشکی است که علاوه بر حفظ سلامت جسم و روان، شادابی و طراوت فرد را نیز افزایش دهد.

انواع تشک

پیش از خرید تشک یک نفره و دو نفره بهتر است با انواع تشک و ویژگی های آن ها آشنا شوید. در این بخش انواع تشک را نام می بریم و در مورد هر یک توضیح می دهیم.

تشک‌های فنری

تشک‌های فنری از جمله تشک‌های نرم و طبی هستند. برخی از تشک‌های فنری، دارای فنر متصل و برخی دیگر فنرهای منفصل دارند.  تشک‌های فنری به دلیل راحتی زیاد توانسته طرفداران زیادی بدست آورد. افرادی که وزن زیادی دارند استفاده از این تشک‌ها آسایش و راحتی زیادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند؛ زیرا وزن آن‌ها در تمام سطح تشک تقسیم می‌شود.

تشک‌های فنری

تشک پاکت پلاس

تشک‌های فنر منفصل از فناوری‌های جدید در ساخت تشک می‌باشد و بسیاری تولید کننده‌های تشک سعی کردند با تولید این نوع تشک از بازار رقابت عقب نمانند. این تشک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر فنری به صورت جداگانه عمل می‌کند. فنرها در این تشک در داخل پاکت‌قرار دارند. این تشک دوام زیادی دارد و منحنی ستون فقرات را پر می‌کند؛ در نتیجه به سلامت کمر می‌کند و راحتی بیشتری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.
در تشک منفصل فنرها به صورتی تعبیه شده‌اند که غلت زدن یک نفر باعث تکان خوردن کل تشک نمی‌شود و تعادل تشک حفظ می‌شود بنابراین غلت زدن‌های زیاد بغل دستی مانع خواب راحت شما نمی‌شود؛ به همین علت تشک‌های فنری منفصل یکی از بهترین تشک‌ها برای افراد بد خواب هستند. همچنین نرمی و راحتی این تشک برای حفظ سلامت ستون فقرات و جلوگیری از کمر درد بسیار موثر است.
یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تشک فنری منفصل قابلیت تنفس این تشک‌ها است. زمانی که روی تخت استراحت می‌کنید زیر بدن شما گرم می‌شود و این گرمی آزار دهنده است. قابلیت تنفس در تشک فنر منفصل این مشکل را کاهش می‌دهد؛ بنابراین با انتخاب این تشک خوابی راحت را تجربه کنید.

تشک پاکت پلاس

 

فواید تشک فنر منفصل

در این تشک‌ها فنرها جدا از یکدیگر و در پاکت‌هایی به صورت عمودی قرار دارند و به دلیل‌تراکم زیادی که دارند بیشتر حالت می‌گیرند.
فواید این تشک به شرح زیر می‌باشند:
·    عدم توزیع حرکت در تشک‌های دو نفره و مناسب بودن برای افراد بد خواب
·    دوام بیشتر فنرها زیرا جدا از یکدیگر هستند.
·    تناسب داشتن با منحنی کمر

آشنایی با تشک مموری فوم

مواد تشکیل دهنده این تشک‌ها نسبت به دما و وزن حساس هستند و عکس‌العمل نشان می‌دهند. خوابیدن روی این تشک‌های مدرن لذت بخش است و اگر قسمتی از آن فرو رود بلافاصله به حالت عادی برنمی‌گردد و مدتی طول می‌کشد تا فرو رفتگی آن از بین برود به همین دلیل به این تشک مموری فوم یا فوم حافظه‌دار گفته می‌شود. در این محصول به همه قسمت‌های بدن فشار یکسانی وارد می‌شود و این موضوع گردش خون را در بدن بهبود می‌دهد و از سلامت ستون مهره‌ها محافظت می‌کند و از دردهای عضلانی پیشگیری می‌کند. متخصصین ارتوپد به افرادی که از دیسک کمر رنج می‌برند یا در ناحیه کمر جراحی انجام داده‌اند و یا برای جلوگیری از مشکلات ارتوپدی استفاده از تشک مموری را توصیه می‌کنند.
هرچند فوم حافظه‌دار به تازگی در تولید تشک استفاده می‌شود اما بیش از ۵۰ سال است که در صنعت هوا و فضا در ساخت محصولات مختلف به کار می‌رود. شکل ماده مموری فوم برحسب دما و وزن افراد تغییر می‌کند. بنابراین با توجه به گرمای بدن افراد و وزن آن‌ها کارکرد متفاوتی دارد.
ویژگی دیگر تشک‌های دونفره مموری فوم این است که حرکت یک نفر به دیگری انتقال پیدا نمی‌کند و در مجموع این تشک ویژگی‌های طبی بیشتری نسبت به تشک‌های فنری دارد. به علاوه ویژگی‌های منحصر به فرد این تشک موجب شده‌است که قیمت آن بیشتر از تشک‌های دیگر باشد. بدون تردید تشک‌ مموری فوم کیفیت بیشتری نسبت به دیگر تشک‌های موجود در بازار دارند.

آشنایی با تشک مموری فوم

اندازه تشک

تشک تک نفره

تشک‌های یک نفره در دو اندازه متفاوت تولید می‌شوند. طول همه تشک‌های یک نفره ۲ متر است اما برخی از آن‌ها عرض ۹۰ سانتی‌متری دارند و بعضی دیگر دارای عرض ۱۲۰ سانتی‌متری هستند.
در هتل‌ها و مکان‌های اقامتی اغلب از تشکی که دارای عرض ۹۰ سانتی‌متر است استفاده می‌شود. این تشک برای کودکان و افرادی که هیکل متوسطی دارند گزینه مناسبی است. تشک‌های ۱۲۰ سانتی‌متری برای استراحت کردن مادران دارای فرزند و افرادی که اندامی درشت دارند انتخاب ایده‌آلی است.

تشک دو نفره

تشک‌های دو نفره در سه اندازه در بازار وجود دارند. طول همه این تشک‌ها ۲ متر است اما عرض‌آن‌ها می‌تواند ۱۴۰، ۱۶۰ و ۱۸۰ سانتی‌متر باشد. تشکی که عرض آن ۱۴۰ باشد برای دو نفری که بالغ هستند اندازه استانداردی است. نکته مهم در مورد تشک‌های دو نفره این است که در این تشک ‌ها فضای کمی برای هر فردی در نظر گرفته شده‌ است. بنابراین اندازه ۱۴۰ تشک دو نفره برای افراد بد خواب مناسب نیست. استاندارد‌ترین تشک از نظر اندازه، تشکی است که عرض آن ۱۶۰ باشد البته اگر نگران افتادن از تخت خواب هستید بهتر است عرض ۱۸۰ را انتخاب کنید. در مکان‌های اقامتی سایز ۱۴۰ و ۱۶۰ بیشترین کاربرد را دارد. تشک ۱۸۰ مناسب افرادی است که دارای هیکل و اندام درشت هستند.

چه نکاتی برای مراقبت و خرید تشک مهم هستند؟


·    تشک طبی را با توجه با نظر پزشک تهیه کنید.
·    از خرید تشک‌هایی که برند معتبری ندارند و یا فاقد گارانتی هستند خودداری کنید.
·    در خرید تشک، داشتن ضمانت نامه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
·    از خم کردن تشک پرهیز کنید.
·    برای تمیز ماندن تشک از ملحفه یا رویه استفاده کنید و به هیچ عنوان آن را نشویید زیرا رنگ آن تغییر و بوی ناخوشایندی را ایجاد می‌کند.

مراقبت و خرید تشک

خرید تشک یک نفره و دو نفره

از آنجایی که کیفیت تشک تاثیر مستقیم روی کیفیت خواب انسان دارد، از فروشگاهی معتبر آن را خریداری کنید. می توانید پیش از خرید از کارشناسان فروش مشورت بگیرید. به ارزان قیمت بودن محصول توجه نکنید، تشکی بخرید که در عین راحت و طبی بودن چندین سال عمر داشته باشد. سایت مبل و میز امکان خرید تشک از شرکت های معتبر را برای شما فراهم نموده است.