بهترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک

بهترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک

انتشار:

 

دکوراسیون اتاق کودک امر بسیار مهمی است که نه تنها به زیبا سازی فضا پرداخته می شود که سبب می شود کودک رشد بهتری را در این فضا تجربه کند. در نظر گرفتن قوانین مرتبط با اصول تربیتی فرزند شما بدون شک همراه با یک دکوراسیون اصولی و متناسب برایتان فراهم می شود. بر فرض برای اینکه هیجان فرزند خود را قدری کاهش دهید بهتر است از نور زرد و سفید به صورت ترکیبی به جای رنگ های قرمز و بنفش استفاده شود. یا اینکه شما می توانید با تم های بچگانه فضا را شاد تر و آرامش بخش تر تصویر سازی کنید. در نظر گرفتن علاقه مندی فرزندانتان برای خرید سرویس خواب می تواند نقش به سزای در رؤیا پردازی وی داشته باشد. استفاده از هارمونی رنگ مناسب برای فرش و پرده در کنار سایر اکسسوری های دیگر عواملی است که دست به دست هم می دهد تا شما شاهد رشد یک فرزند شاد در منزل خود باشید. در مقاله پیش رو به صورت جزئی سعی بر آن داریم تا به دکوراسیون اتاق کودک با راهنمایی که زیر نظر دکوراتورهای حرفه ای ارائه شده است بپردازیم. با ما همراه باشید تا خلاق ایده های جدید باشید.

دکوراسیون اتاق کودک

نقش سرویس خواب در دکوراسیون اتاق کودک

 سرویس خواب اصلی ترین پارامتر برای دیزاین و آرامش فرزندتان با نظم بخشیدن به اتاق او می شود. شما می توانید به جای خرید اکسسوری های اضافه یک سرویس خواب کودک متناسب با نیاز فرزند خود خریداری کنید. این روزها المان های بسیاری از قبیل پمپ بنزین یا سرویس آشپزخانه برای شکل دادن به سرویس خواب مورد استفاده قرار گرفته است. بدون شک خرید این محصولات حس و حال بهتر و رؤیایی تری را برای فرزند شما فراهم می سازد. برفرض کمد شبیه کارت خوان درگاه های پمپ بنزین است یا تخت خواب به شکل یک خودرو طراحی شده است. این امر برای دختران با یک کمد یخچالی شکل و یک تخت خواب به شکل کابینت آشپزخانه در نظر گرفته شده است. انتخاب و خرید در این حوزه بسیار سلیقه ای است که توصیه می شود به عهده فرزندتان گذاشته شود تا نهایت لذت را تجربه کند.

نقش سرویس خواب در دکوراسیون اتاق کودک

رنگ مناسب اتاق کودک

 اتاق پسرانه و دخترانه با تم های رنگی متفاوت دیزاین می شود. بر فرض برای اتاق دخترانه رنگ صورتی، زرد و طوسی بسیار پر طرفدار است و برای اتاق خواب پسرانه عموما از رنگ آبی، مشکی و سفید بهره گرفته می شود. البته که رنگ های ترکیبی و اسپرت نیز به صورت دو سویه برای دیزاین اتاق خواب مشترک دختر و پسر نیز در نظر گرفته می شود. این را به یاد داشته باشید که رنگ بر روی خلق و خو و روان افراد اثر می گذارد از همین رو به روانشناسی رنگ ها در این حوزه اهمیت بدهید. از آنجایی که کودکان با وسایل اتاق خود ارتباط می گیرند برای رشد بهتر آن ها بهتر است از تم های رنگی استفاده شود که سبب آزار و ناراحتی شان نشود. رنگ آبی آرامش را زیاد می کند درست در نقطه مقابل رنگ قرمز فشار خون و سرعت تنفس را بالا می برد. رنگ زرد چشم را خسته می کند اما حس شادابی و انرژی را تقویت می کند. استفاده از رنگ سبز ملایم آرامش را برای فرزند شما فراهم می سازد. رنگ نارنجی سر شار از صمیمت و سر زندگی است و اشتها را افزایش می دهد. با ترکیب رنگ ها با یک دیگر می توانید احساس بهتری را برای فرزندان خود فراهم کنید.

رنگ مناسب اتاق کودک

انتخاب رو تختی برای اتاق کودک

خرید رو تختی درست زمانی دنبال می شود که شما دیوارها را رنگ آمیزی کرده اید و سرویس خواب را خریده اید. از همین رو باید این وسیله کاربردی در اتاق خواب کودک هم راستا با تم رنگی کف پوش و دیوار پوش در نظر گرفته شود. از رو تختی استفاده کنید که از موادی مثل پلی استر و پارچه های آغشته به رزین بهره نگرفته باشد چون این امر سبب می شود کودک دچار حساسیت شود. به برچسب روی رو تختی توجه کنید زیرا شما نیاز به شستشوی بیشتری برای رو تختی فرزند خود نسبت به افراد بزرگسال دارید. هر چقدر پارچه نرمی بیشتری داشته باشد کودک شما آرامش بیشتری را در زمان خواب تجربه می کند. انتخاب روتختی را همانند سرویس خواب می توانید متناسب با علاقه مندی فرزند خود دنبال کنید. بر فرض از شخصیت های کارتونی و یا ورزشی که به آن علاقه مند است برای تصویر سازی روی رو تختی بهره بگیرید.

انتخاب رو تختی برای اتاق کودک

نورپردازی اتاق کودک

اصلی ترین پارامتر در دکوراسیون اتاق کودک نور پردازی آن است که باید به صورت اصولی به آن پرداخته شود. نکات ارائه شده را به دقت به یاد بسپارید. نور پردازی سقفی را با تم های رنگی مناسب در نظر داشته باشید تا خواب کودک به هم نریزد. از جند منبع نور به صورت همزمان بهره بگیرید تا فرزند شما به نیازهای خود پاسخ دهد. بر فرض از آباژورهای دیواری و رومیزی در کنار نور پردازی سقفی به صورت جداگانه استفاده کنید. این را به یاد داشته باشید که نباید از نور طبیعی غافل شوید اگر راه دسترسی به آن وجود دارد با پرده و کمد آن را نپوشانید. کودک شما باید با نور پردازی استفاده شده احساس امنیت داشته باشد پس استفاده از تم های رنگی هیجانی یا استفاده از آباژورهای فانتزی خیلی زننده اصلا توصیه نمی شود. برق کشی به گونه ای انجام شود که کودک به آن دسترسی نداشته باشد و خطری او را تهدید نکند. برای شب یک نور سفید استفاده شود که رنگ لامپ سبب خیره گی و آزار چشمان فرزند دلبندتان نشود.

نورپردازی اتاق کودک

فرش و کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک
 

دیوار پوش و کف پوش دو عنصری هستند که تم رنگی اتاق خواب را مشخص می کنند. شما برای خرید کاغذ دیواری انتخاب های کارتونی بسیار متمایزی دارید. بر فرض می توانید از تم های داستانی، موجودات فضایی، اشکال نجومی، فضای جنگل، حروف انگلیسی و طرح های اسپرت متناسب با علاقه مندی فرزند خود استفاده کنید. برای کف پوش هم می توانید هم راستا با تم رنگی دیوار پوش و پرده و حتی رو تختی دست به انتخاب بزنید. البته اگر تمامی تم های رنگی در یک راستا در حرکت نباشد و قدری آیتم های رنگی با هم تفاوت داشته باشند کار زیباتر به تصویر کشیده می شود. مد نظر داشته باشید که ترکیب رنگ ها نیز باید بر اساس اصول درست دنبال شود. بر فرض برای دیوار پوش اگر از رنگ بنفش برای اتاق دخترانه استفاده می کنید حتماً رنگ سفید را هم چاشنی کار کنید. یا اگر قرار است از رنگ مشکی برای اتاق پسرانه استفاده شود رنگ طلایی هم می تواند اثر بخش تر فضا را تصویر سازی کند.

فرش و کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک

کلام آخر پیرامون دکوراسیون اتاق کودک

 همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید بهترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک بر اساس علم روانشناسی دنبال می شود؛ زیرا تاثیر رنگ ها و اشیاء استفاده شده در اتاق خواب فرزند شما سبب می شود روحیه بهتری پیدا کند و حس بهتری در فضا ایجاد شود. این عوامل همگی دست به دست هم می دهند تا فرزند شما هوشیار تر و باهوش تر پرورش پیدا کند. برای داشتن یک بچه با ذهن خلاق باید به نظرات او احترام گذاشت و متناسب با علاقه مندی او دست به انتخاب زد. امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی دکوراسیون اتاق کودک مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس بهترین ها در پیش روی شما و فرزندتان باشد.

 دکوراسیون اتاق کودک